امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۶:۵۸  آخرین بروزرسانی : دی ۲۶ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ | کد خبر : 34874
    ارسال خبر چاپ خبر
  • نابغه چپ‌دست پینگ‌پنگ ایران از انتقادهایی که هم‌تیمی‌هایش نسبت به او می‌کنند نه تنها ناراحت نیست بلکه به آنها حق هم می‌دهد. اما چه کند که کاری از دستش برنمی‌آید. با این حال او از مسوولان فدراسیون می‌خواهد که هم‌تیمی‌هایش را هم همراه او به تمام سفرها اعزام کنند. نوشاد که طی این مدت با…

    untitled

    نابغه چپ‌دست پینگ‌پنگ ایران از انتقادهایی که هم‌تیمی‌هایش نسبت به او می‌کنند نه تنها ناراحت نیست بلکه به آنها حق هم می‌دهد. اما چه کند که کاری از دستش برنمی‌آید. با این حال او از مسوولان فدراسیون می‌خواهد که هم‌تیمی‌هایش را هم همراه او به تمام سفرها اعزام کنند. نوشاد که طی این مدت با حضور در رقابت‌های پورتورهای جهان بار دیگر شگفتی‌آفرید و نایب قهرمان شد، حالا آماده می‌شود تا در مسابقات سطح یک دنیا شرکت کند. عالمیان می‌گوید اگر در قطر شرایط برایش آماده باشد، رکورد جدید از خودش به‌جا می‌گذارد و می‌تواند در بین ۱۰ پینگ‌پنگ‌باز برتر جهان قرار بگیرد.

     

    در چه حالی، مثل اینکه این مدت خیلی از مسابقه دادن خسته شدی؟

     

    بله، واقعا. از رقابت‌ها‌ی «گراند فایل» و اپن و «پورتور»های جهانی گرفته تا لیگ و «جام فجر» در همه شرکت کردم. در حال حاضر هم چند وقتی است که استراحت می‌کنم. خدا را شکر شرایط بدنی خوبی دارم و باید به تهران بیایم تا ادامه تمریناتم را در اردوی تیم ملی انجام دهم.

     

    از درخشش خوبی که اخیرا در فینال پورتور جهانی داشتی، شروع کن؟

     

    این مسابقات با حضور هشت بازیکن برتر در هر دو بخش مردان و زنان برگزار می‌شود. همان‌طور که از عنوانش پیداست رقابت‌ها‌ از سطح بسیار بالایی برخوردار است. خوشبختانه من با کسب حد نصاب لازم توانستم در گروهم نفر دوم شوم و به فینال برسم. اما متاسفانه در فینال به‌دلیل اینکه با سبک بازی حریف آلمانی‌ام آشنا نبودم نتوانستم آن‌طور که باید از پس او بر بیایم و تمام داشته‌ها‌یم را به نمایش بگذارم. این شد که نایب قهرمان شدم. بعد از همین مسابقات بود که رنکینگم به رده ۴۰ دنیا رسید.

     

    اما خیلی زود این رده را در جام فجر از دست دادی؟

     

    بله، من بعد از شرکت در مسابقات خارجی متعدد خیلی خسته بودم و واقعا نمی‌خواستم در جام فجر شرکت کنم اما چون این رقابت‌ها‌ جنبه بین‌المللی داشت و از همه مهم‌تر اینکه در کشورم برگزار می‌شد دوست داشتم در آن بازی کنم. ولی به دلیل خستگی زیاد حذف شدم و بعد از آن رنکینگم ۱۴ پله پایین آمد.

     

    ولی بقیه بازیکنان ملی‌پوش حذف شدند و نتوانستند مقامی بیاورند؟

     

    بله، علتش را نمی‌دانم شاید به‌دلیل این است که به مسابقات خارجی اعزام نمی‌شوند.

     

    بچه‌ها‌ می‌گویند فدراسیون در یک‌سال‌ونیم گذشته فقط تو و برادرت نیما را به مسابقات خارجی فرستاده؟

     

    بله، راست می‌گویند. طی این مدت فقط من و نیما اعزام شدیم که نفر اول بزرگسالان و امیدهای ایران هستیم. اما این به این معنا نیست که بقیه بازیکنان نباید به مسابقات خارجی فرستاده شوند. فدراسیون باید حداقل در رده بزگسالان پنج بازیکن و در رده امید سه بازیکن را به پورتورهای جهانی اعزام کند. به نظرم آنها حق دارند اعتراض کنند ولی من نمی‌دانم دلیل این کار چیست.

     

    نایب قهرمانی‌ات در فینال پورتورهای جهان خیلی سروصدا به پا کرد تا جایی که آلمانی‌ها‌ پیشنهاد حضور در لیگ این کشور را به تو دادند، هنوز تصمیمی برای رفتن نگرفتی؟

     

    هنوز نه، کامل فکرهایم را نکرده‌ام. باشگاهی که از من دعوت کرده تیم دوم سوپر لیگ پینگ‌پنگ آلمان است که یکی از بهترین تیم‌ها‌ی این کشور است. البته من چند سال پیش چند ماه در آنجا تمرین کردم ولی آنها از من خواستند که یک هفته آزمایشی در این باشگاه تمرین کنم تا با شرایط آشناتر شوم. که فعلا تصمیمی نگرفتم.

     

    اطرافیانت می‌گویند به‌دلیل دوری از خانواده‌ات هنوز تصمیم نگرفتی؟

     

    خب دور بودن از خانواده سخت است ولی شرایط تمرین‌کردن در این تیم باشگاهی هم خیلی دشوار است. تمرینات آنها خیلی فشرده‌تر از تمرینات من است. می‌ترسم بروم آنجا و نتیجه معکوس بگیرم.

     

    اما تو دیگر به جایی رسیدی که تمرین کردن در ایران با بازیکنان داخلی چندان به دردت نمی‌خورد؟

     

    اینجا هم باشم حریفان خوبی دارم ولی این را قبول دارم برای اینکه پیشرفت کنم باید حریف تمرینی داشته باشم و بهتر است در لیگ خارجی بازی کنم. به هر حال فعلا که مشغول لیگ خودمان هستم و اگر هم تصمیم بگیرم باید از سال آینده به آلمان بروم.

     

    لیگ امسال چطور است؟

     

    انصافا بازی‌ها‌ نسبت به سال قبل خیلی بهتر شده. شش تیم بیشتر حضور ندارند اما همه بازیکنان در تیم‌ها‌ تقسیم شدند و رقابت خوبی با هم دارند.

     

    دستمزدها چطور، بهتر شده؟

     

    خوب بوده و باید بالاتر برود. چون بچه‌ها‌ تمام زندگی‌شان را وقف پینگ‌پنگ کردند و هیچ منبع درآمد دیگری ندارند. افزایش دستمزدها به سطح بالای لیگ هم کمک می‌کند.

     

    ظاهرا بعد از دو سال دوباره اردوی تیم ملی هم تشکیل شده؟

     

    بله، متاسفانه طی این مدت اصلا اردویی برگزار نشده. من که تمریناتم را در بابل انجام دادم و مشکلی نداشتم. اما بقیه بچه‌ها‌ واقعا نیاز دارند که حتما در اردو زیر نظر مربی تمریناتشان را انجام دهند.

     

    چرا فدراسیون این‌طور برخورد می‌کند؟

     

    واقعا نمی‌دانم، در جریان نیستم. من طی این یک سال اخیر اصلا کاری به کسی نداشتم. یعنی نخواستم کاری داشته باشم و فقط تمرینم را کردم. اما در مجموع فدراسیون در مقایسه با قبل طی این مدت خوب کار کرده. ولی اینکه اردویی برگزار نمی‌شود و به مسابقات اعزام نمی‌شوند را هم به بچه‌ها‌ حق می‌دهم.

     

    شرایط نیما، برادرت چطور است؟

     

    خیلی خوب. من و نیما همیشه در کنار هم زیر نظر پدرمان تمرین می‌کنیم. خدا را شکر نیما هر روز بهتر می‌شود. او در مسابقات جام فجر خیلی خوب کار کرد. نیما الان نفر اول امیدهای ایران است و در جهان هم نفر ۵۶ است. مطمئن باشید نیما تا چند وقت دیگر برای خودش پدیده‌ای می‌شود.

     

    مسابقه بعدی که پیش‌رو داری، کجاست؟

     

    رقابت‌ها‌ی قطر است که عنوان سطح یک دنیا را دارد و تا ۲۰ روز دیگر برگزار می‌شود.

     

    فکر می‌کنی بتوانی در قطر افت رنکینگت را جبران کنی؟

     

    بله، من اگر یکی دو تا برد داشته باشم دوباره به رده ۴۰ دنیا برمی‌گردم. اگر بهتر بازی کنم که صد در صد تا ۱۰ نفر اول جهان هم بالا می‌آیم.

     

    از فدراسیون حقوق هم می‌گیری؟

     

    نه،هیچ وقت نگرفتم.

     

    عجیب است، تو تنها ستاره پینگ‌پنگ‌باز ایرانی، چطور حقوق نداری؟

     

    نمی‌دانم خودم هم از این موضوع ناراحت هستم. شنیدم که ملی‌پوشان رشته‌ها‌ی دیگر حقوق می‌گیرند اما من که تا به الان حقوقی نداشتم.

     

    پس یعنی با هزینه شخصی امکانات مورد نیاز تمریناتت را تهیه می‌کنی؟

     

    مواد و مکمل‌ها‌ی غذایی را خودم تامین می‌کنم اما برای تهیه راکت، توپ و تی‌شرت شرکت باتر فلای اسپانسرم است که در آلمان و ژاپن است.

     

    الان چه هدفی داری؟

     

    همچنان حضور در المپیک هدف اول و آخرم است اینکه بتوانم دوباره به این میدان بزرگ بروم و روزی مدال بگیرم.

     

    و حرف آخر …

     

    دوست دارم یک تشکر ویژه از مهندس افشین بدیعی داشته باشم. ایشان در هیات ژوری فدراسیون آسیایی و جهانی پینگ‌پنگ است و به نوعی تمام کارهای اعزام‌ها‌ی برون مرزی‌ام را انجام می‌دهد. حتی ارتباط خوب او با مسوولان شرکت باتر فلای که اسپانسر برترین پینگ‌پنگ‌بازان دنیاست باعث شد تا این شرکت از من هم حمایت کند.

     منبع:روزنامه شرق

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "نوشاد عالمیان:از فدراسیون حقوق نمی‌گیرم"
    1. amidi گفت:

      با سلام برای رسیدن به رنکینگ بالاتر چاره ای جز حضور در اروپا نیست. به چند دلیل۱-

      مسابقات در این قاره زیادتر است . ۲-بدلیل اینکه قاره ی جدا از اسیا (محل تولد و اسکان و فدراسیون متبوع بازیکن ) است امتیازات ان دو برابر محاسبه میشود و امتیازات تشویقی خواهد گرفت .۳-بازیکنان با روشها و تاکتیکهای متنوع وجود دارد و حریف تمرینی و اردوهای بهتر از شرایط فعلی در انتظار است .۴-با این شرایط لیگ داخلی ایشان میتواند در مسابقات لیک ملی هم شرکت نماید ،کافی است فقط در دو مسابقه اصلی باشند ،سایر مسابقات و سایر تیم ها در سطح اول مطرح نبوده و بدون حضور ایشان هم احتمال برد زیاد است.۵-شرایط مالی فدراسیون روز به روز بدتر میشود و احتمالا نتواند حمایتهای فعلی را هم ادامه دهد


    تازه ترین اخبار