امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۸:۱۴:۳۸  آخرین بروزرسانی : دی ۲۶ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ | کد خبر : 34884
    ارسال خبر چاپ خبر
  • افشین نوروزی خسته است. این را حتی می‌توان از صدایش پشت تلفن هم فهمید. نبود اردوهای تیم ملی و نرفتن به مسابقات خارجی او را دیگر نسبت به راکت و توپی که ۱۵سال عاشقانه در دست گرفته، بی‌انگیزه کرده است. بی‌انگیزه از این که می‌بیند باید کنار بماند و فقط دو هم‌تیمی‌اش، نوشاد و نیما…

    افشین نوروزی خسته است. این را حتی می‌توان از صدایش پشت تلفن هم فهمید. نبود اردوهای تیم ملی و نرفتن به مسابقات خارجی او را دیگر نسبت به راکت و توپی که ۱۵سال عاشقانه در دست گرفته، بی‌انگیزه کرده است. بی‌انگیزه از این که می‌بیند باید کنار بماند و فقط دو هم‌تیمی‌اش، نوشاد و نیما عالمیان در پورتورهای جهانی شرکت کنند. دلخوشی‌اش در دو سال گذشته فقط حضور در لیگ بوده تا حداقل کمک خرج زندگی‌اش باشد. نماینده پینگ‌پنگ ایران در المپیک پکن هم مثل بقیه اهالی پینگ‌پنگ همچنان منتقد عملکرد زارع‌پور است و او را مقصر بی‌برنامگی‌های این فدراسیون می‌داند.

     

    لغو شدن اعزام‌ها و افت رنکینگ‌ها

     

    من منتقد آقای زارع‌پور نیستم، بلکه منتقد عملکرد او هستم. ایشان از وقتی که آمده نقاط مثبت هم داشته، ولی فدراسیون در کل حرکت رو به جلویی نداشته است. من و امثال من سال‌ها زحمت کشیدیم که در دنیا صاحب رنکینگ شدیم. باید شرایطی به وجود می‌آمد که حضور ما در اردوها و تورهای جهانی حفظ می‌شد ولی متاسفانه این طور نشد. در حال حاضر یک‌سال‌ونیم است که به جز نوشاد و نیما عالمیان هیچ بازیکنی را به مسابقات برون مرزی اعزام نکردند و از همه غافل شدند. به‌دلیل همین موضوع، رنکینگ ما در رده‌بندی جهانی افت کرده و روز به روز پایین‌تر می‌رود.

     

    تعطیلی همیشگی اردوهای تیم ملی

     

    علاوه بر حذف اعزام‌ها، نزدیک به دو سال و نیم است که اردوهای تیم ملی هم تعطیل شده و هر بازیکنی یا باید در زمان رقابت‌های لیگ در باشگاهش تمرین کند یا این که در شهر محل سکونتش با هزینه شخصی برای خودش برنامه‌ریزی کند. نمونه بارز این بی‌برنامگی در مسابقات بین‌المللی، جام فجر بود. متاسفانه به‌دلیل اینکه بازیکنان قبل از این مسابقات، اردوی متمرکزی نداشتند و درست و حساب شده تمرین نکرده بودند، نتوانستند در بخش انفرادی مقامی کسب کنند. این موضوع در حالی بود که حتی نوشاد و نیما هم از دور بازی‌ها حذف شدند و به ترتیب رنکینگ‌هایشان ۱۴ و چهار پله در رده‌بندی جهانی افت کرد. من و محمدرضا اخلاق‌پسند هم در شرایطی مشابه ۱۹ و ۲۶ پله سقوط داشتیم.

     

    ضعف شدید در میزبانی جام فجر

     

    با وجود اینکه از امتیاز میزبانی جام فجر برخوردار بودیم اما با کم‌کاری مسوولان فدراسیون حتی نتوانستیم در مقابل تیم‌های میهمان نه چندان مطرحی که به تهران آمده بودند، در بخش انفرادی روی سکو برویم. فدراسیون می‌گوید به دلیل مشکل بودجه نتواسته آنطور که باید از پس برگزاری این رقابت‌ها برآید. درست است شرایط اقتصادی در مملکت ما الان طوری است که اکثر سازمان‌ها و نهادها با مشکل مواجهند، اما بالاخره هنر یک رییس این است که بتواند با بخش‌های بیرون از بدنه ورزش کانال بزند و برای مجموعه‌اش درآمدزایی کند. آقای زارع‌پور باید طی این سه سال حداقل چند اسپانسر قوی را می‌آورد که بتواند در هزینه‌ها کمکش کند. اشتباه دیگری که فدراسیون در این بازی‌ها مرتکب شد این بود که برای شرکت در بخش تیمی رقابت‌ها برای تیم‌های شرکت‌کننده ورودی بالایی تعیین کرد. قانونی که تا پیش از این اصلا در این مسابقات وجود نداشت. با توجه به اینکه مبلغ این ورودی ۵۰ میلیون تومان بود بیشتر تیم‌های داخلی به مشکل برخوردند. خود من که از طرف تیم دانشگاه آزاد بودم به دلیل اینکه باشگاهم توانایی پرداخت این ورودی را نداشت، نتوانستم در بخش تیمی بازی کنم. وضع هیات‌های استانی هم آنقدر خراب است که فدراسیون هیچ بودجه‌ای به آنها نمی‌دهد.

     

    فدراسیون در وقف نوشاد و نیما

     

    فدراسیون طی یک سال اخیر فقط نوشاد و نیما عالمیان را به مسابقات برون‌مرزی اعزام کرده و برای هیچ بازیکن دیگری برنامه‌ای نداشته است. نتیجه این تفکر این شد که این دو برادر چون خسته از پورتورهای جهانی برگشته بودند، از دور مسابقات حذف شدند. اگر فدراسیون پیش از این مسابقات برای بقیه بچه‌ها اردو می‌گذاشت، حتما می‌توانستیم به مراحل بالاتر صعود کنیم و مدال بگیریم.

     

    یاد شهنازی به خیر

     

    تنها دلخوشی‌مان حضور در مسابقات لیگ است تا حداقل بخشی از درآمدهای روزمره‌مان را تامین کنیم. فدراسیون حتی رقابت‌های قهرمان کشوری را هم برگزار نمی‌کند. ما قبلا در زمان ریاست آقای شاهرخ شهنازی آنقدر پشت سر هم در مسابقات رده‌های سنی، قهرمانی کشور و اپن شرکت می‌کردیم که از مسابقه دادن زیاد خسته شده بودیم و اعتراض می‌کردیم.

     

    تیم ملی بدون سرمربی

     

    اگر از من بپرسید سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ ایران چه کسی است واقعا نمی‌دانم چه جوابی بدهم. اصلا مگر اردویی برگزار شده که تیم، سرمربی داشته باشد. فدراسیون بعد ازدو سال‌ونیم اعلام کرده، بچه‌ها باید از اوایل هفته به اردو بیایند. اردو گذاشتن زمان امتحانات دانشگاه‌ها فایده‌ای ندارد. در حال حاضر اکثر ملی پوشان دانشجو هستند و موقع امتحانات آنهاست. هر کس بخواهد به اردو بیاید باید قید امتحاناتش را بزند.

     

    فدراسیون پینگ‌پنگ محله برو بیا

     

    طی این سه‌سال‌ونیم که آقای زارع‌پور در فدراسیون بوده آنقدر نابسامانی به وجود آمده که هر روز یک فرد استعفا می‌دهد و روز بعد فرد دیگری روی کار می‌آید. فردی امروز مخالف آقای زارع‌پور است، اما فردا معلوم نیست به چه‌دلیل دوباره به فدراسیون بر‌می‌گردد و سمت می‌گیرد. آقای پیمان حسنی طی این دو، سه سال گذشته یکی از مخالفان سر سخت رییس فدراسیون بود که هر روز مصاحبه‌های تند می‌کرد و سایت خبری اختصاصی‌اش مطالب انتقادی منتشر می‌کرد. سوال من و بقیه بچه‌ها از ایشان این است، چه شده که حالا موضعش تغییر کرده و ریاست کمیته مربیان فدراسیون، زارع پور را قبول کرد. یکی از مشکلات ما طی این سال‌ها همین رفت و آمد‌ها و عزل و نصب‌های بی منطق بوده که فدراسیون‌مان نتوانسته کاری از پیش ببرد. ما در این مدت پنج دبیر فدراسیون عوض کردیم. دبیرهایی که اکثر آنها اهل و متخصص این رشته نبودند. مثلا آخرین دبیری که به‌تازگی در این سمت مشغول شده جودوکار است!

     

    پینگ پنگ آرامش می‌خواهد

     

    من به عنوان یک پینگ‌پنگ باز حداقل تا هفت سال دیگر می‌توانم در اوج باشم و حرفه‌ای ورزش کنم. اما با این شرایط فدراسیون، نزدیک به سه سال از عمر قهرمانی‌ام به‌هدر رفت. آنقدر بی‌انگیزه شدم که روزها فقط در باشگاه شخصی خودم بدون حریف باید تمرین کنم. امیدوارم دوباره آرامش به پینگ‌پنگ برگردد و ما دوباره مثل قبل دور هم جمع‌شویم. منتقد داشته باشیم اما مخالف نه!

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "انتقاد افشین نوروزی از وضعیت پینگ‌پنگ:فدراسیون محله برو بیاست"
    1. فریبا قوامزاده گفت:

      باسلام ..و ارزوی ارامش ذهنی و روحی برای قهرمان فهیم و با اخلاقمان ..
      که ۱۵ سال است در تنیس روی میز هستند …راستی راستی به انهایی که ۴۶ سال از زندگیشان راکت بدست هستند چه میگذرد؟؟؟؟؟ امید و ثبات قدم را شاید باید از انها بیاموزیم قهرمان

    2. سعید منتصری گفت:

      با سلام به جناب نوروزی بازیکن خوش اخلاق وخوب کشورمان وتسلیت به جناب زارع پور که باعث تمام این مشکلات درابن رشته مظلوم است اگر کمی وجدان داشت هرچه سریعتر دست از سر پینگ پنگ برمی داشت نه در این رشته تخصصی داره نه مدیریت قابل قبولی داره فقط عاشق ریاسته اما بلاخره زمستان به پایان می رسه از اعضای محترم مجمع تقاضامندم ترتیب اثر دهند تا عمر امثال نوروزی به هدر نره واقعا متاسفم

    3. ali گفت:

      با سلام
      ای کاش بقیه ملی پوشان نیز واقعیتها را بیان کنند.

    4. رادین گفت:

      حرف ایشون حرف همه بازیکن های پینگ پنگی هست و جز حقیقت چیزی نگفته!
      امیدوارم مسئولین انتقاد پذیر باشن و حرف حق زیاد براشون تلخ نباشه!

      و امیدوارم بازیکن ها و دوستدارای پینگ پنگ از خوشون و حقشون حمایت کنن.

      با درود.

    5. حسین گفت:

      با سلام
      تشکر از آقای نوروزی و تاسف از این فدراسیون جای حسن آقا هم برای تاسف گفتن خالی است و همینطور دوست خوبم آقای صادق راستگو با شعرهای خوبش با تشکر و دعای خیر

    6. مدیر سایت گفت:

      به نام خدا
      جناب اعظمی
      با سلام
      احتراما،برای انتشا دیدگاههای شما حتما باید نام و فامیل شناخته شده داشته باشید و حداقل با مدیر سایت تماس داشته باشید
      با تشکر


    تازه ترین اخبار