امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۲:۱۷  آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ | کد خبر : 35927
    ارسال خبر چاپ خبر
  • بحث اصلی بودجه است که با توجه به اینکه هیچ کمکی از فدراسیون به هیات نشده و مبلغ واریزی اداره کل ورزش و جوانان نیز بسیار اندک است.     رییس هیات تنیس روی میز خراسان رضوی گفت: نبود خانه تنیس روی میز بزرگترین معضل فرا روی این رشته ورزشی در استان است.   به…

    بحث اصلی بودجه است که با توجه به اینکه هیچ کمکی از فدراسیون به هیات نشده و مبلغ واریزی اداره کل ورزش و جوانان نیز بسیار اندک است.

     

     

    رییس هیات تنیس روی میز خراسان رضوی گفت: نبود خانه تنیس روی میز بزرگترین معضل فرا روی این رشته ورزشی در استان است.

     

    به گزارش  پایگاه تخصصی پینگ پنگکشور به نقل ازایلنا، مجید رفاهی‌افشار در سی و سومین نشست خبری روسای هیات‌های ورزشی استان که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: تاکنون تمام فعالیت های ممکنی که نیاز به بودجه کمی دارد را انجام داده ایم و از این حیث عقب نیستیم اما موضوع در اختیار قراردادن زمین توسط اداره کل ورزش و جوانان استان برای احداث خانه تنیس روی میز چند سالی است که بدون اقدام بوده است.

     

    وی با اشاره به کمبود میز استاندارد در سالن بهشتی مشهد و با بیان اینکه نبود خانه تنیس روی میز دغدغه اصلی علاقه مندان به این رشته ورزشی در استان است گفت: چند سالی است که علیرغم مکاتبات و قول های فراوان در خصوص در اختیار قرار دادن زمین برای ساخت خانه تنیس روی میز توسط اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اقدامی نشده است.

     

    وی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که هر منطقه از شهر یک زمین تنیس روی میز داشته باشد عنوان کرد: با قول مساعد شهرداری مشهد و مکاتباتی که با شهرداری انجام شد، تا قبل از پایان سال با انتخاب محل مناسب برای ساخت خانه تنیس روی میز زمینی توسط شهرداری در اختیار هیات قرار خواهد گرفت.

     

    رفاهی با اشاره به اعلام آمادگی شهرداری های مناطق مختلف در خصوص همکاری در استفاده از امکانات آنان توسط هیات تنیس روی میز عنوان کرد: در صورت داشتن بودجه می توانیم با تجهیز سالن های بحران و فضای پارک ها برای رشد این ورزش همگانی بهره ببریم.

     

    رییس هیات تنیس روی میز خراسان رضوی با بیان اینکه تمام علاقه‌مندان به این ورزش در استان پای کار آمده اند و فعالیت‌ها و زحمات زیادی داشتند، اظهار کرد: بحث اصلی بودجه است که با توجه به اینکه هیچ کمکی از فدراسیون به هیات نشده و مبلغ واریزی اداره کل ورزش و جوانان نیز بسیار اندک است حداقل در پایین آوردن تعرفه قبوض برق و اجاره سالن ها به هیات ها باید مساعدت شود.

     

    وی با بیان اینکه بر خلاف دهه های ۴۰ و ۵۰ چند سالی بود تنیس روی میز خراسان رضوی در جا می زند گفت: با همکاری‌هایی که با اداره آموزش و پرورزش استان در خصوص استعدادیابی داریم و نگاه ویژه‌ای که بر روی سنین پایه و بانوان خواهیم داشت سال های پیش رو سال‌های شکوفایی دوباره تنیس روی میز خراسان رضوی خواهد بود.

     

    رفاهی افشار با بیان اینکه ورزش تنیس روی میز ورزشی است که خانواده ها را کنار هم جمع می کند و در هر زمان و مکانی می توان آن را انجام داد گفت: مهشید اشتری ملی پوش جوان تنیس روی میز خراسان رضوی و کاظم مستحقی راد مربی تیم ملی تنیس روی میز جوانان کشور از دل همین خانواده ها به تیم ملی معرفی شدند و با کمک رسانه ها و با وجود استعدادها و توانایی فراوان و وفاق و همدلی که در بین جامعه تنیس روی میز استان وجود دارد این شرایط می تواند تداوم داشته باشد و روزهای روشنی را برای تنیس روی میز استان پیش بینی کرد.

     

    کاظم مستحقی راد مربی خراسانی تیم ملی تنیس روی میز جوانان کشور نیز که در این نشست حضور داشت با تاکید بر نیاز استان خراسان رضوی به امکانات و یک خانه تنیس روی میز اختصاصی در خصوص اردوی آمادگی ۱۰ روزه تیم ملی جوانان کشور در مشهد اظهار کرد: برگزاری چنین اردوهایی در استان ها هزینه های زیادی دارد که به سختی آنها را تامین کرده ایم اما با قرار گرفتن بازیکنان استان در کنار ملی‌پوشان و تمرین مشترک با آنان باعث رشد و خودباوری استعدادهای بومی استان خواهد شد.

     

    وی با بیان اینکه تنیس روی میز رشته‌ای پر هزینه و ساختن قهرمان و ملی پوش در این ورزش در مدت کوتاه امکانپذیر نیست عنوان کرد: با نگاه ویژه‌ای که هیات به سنین پایه انجام می‌دهد و همکاری مسوولین در آینده شاهد رشد و شکوفایی این جوانان خراسانی خواهیم بود.

     

    وحید نیک فرجام، دبیر هیات تنیس روی میز خراسان رضوی نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این هیات در سال جاری گفت: تاکنون ۲۴ مورد مسابقه در رده های سنی مختلف برگزار کرده ایم که این رقابت‌ها تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

     

    وی نیز با اشاره به برگزاری رقابت‌های تشویقی در بیشتر روزهای جمعه طول سال در بخش بانوان و آقایان اظهار کرد: با وجود اینکه ظرفیت سالن تنیس روی میز مجموعه ورزشی بهشتی بسیار اندک است اما هر هفته شاهد حضور پر شور و نشاط حدود ۷۰ علاقه مند به این رشته در این سالن هستیم که با این شرایط نیاز به داشتن یک سالن بزرگتر احساس می شود.

     

    دمحمدرضا قاسمیان مسوول کمیته آموزش هیات تنیس روی میز استان خراسان رضوی نیز در این نشست خبری با تاکید بر کاربردی کردن تحقیقات و پایان نامه های دانشگاهی در ورزش اظهار کرد: حدود ۲ ماه است که در مرکز آرن با گروهی از روانشناسان مشهدی با انجام تست های مختلف بر روی ورزشکاران این رشته ورزشی که باید از مهارت های پیچیده ای برخوردار باشند به صورت خصوصی ارزیابی های بر روی مهارتهای ذهنی، توجهی و جسمانی در حال انجام هستیم که در ارتقاء سطح فنی و روانی آنان بسیار کمک کننده خواهد بود.

     

    علی جوانشیر مسوول کمیته پیشکسوتان هیات تنیس خراسان رضوی نیز در پایان این نشست خبری اظهار کرد: بزرگترین دست آورد مسوولین این هیات اعتماد سازی جامعه تنیس روی میز و برقراری مجدد ارتباط موثر با اداره کل ورزش و جوانان استان بود که با همکاری این جامعه و خانواده ها و فعالین این رشته در ادامه دهه ۹۰ شاهد شکوفایی مجدد و بازگشت به دوران فروغ این رشته در استان خراسان رضوی خواهیم بود.

     

    پایان پیام

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مجید رفاهی افشار:نبود خانه پینگ پنگ بزرگترین معضل خراسان رضوی"
    1. غزاله عصمتی گفت:

      آقای رفاهی توجه داشته باشید که در بخش بانوان هم علاقه مندان و هم استعداد های بسیار زیادی وجود دارد که با سرمایه گذاری دقیق و حساب شده روی آنها و توجه و بها به آنها می توان مهشید اشتری های زیادی را پرورش داد !


    تازه ترین اخبار