امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۵:۳۴  آخرین بروزرسانی : شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ | کد خبر : 3594
    ارسال خبر چاپ خبر
  • مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور با اشاره به استقبال دانشجویان از المپیاد ورزشی این دانشگاه گفت: در المپیادهای دانشجویی منتخبین در رشته‌های مختلف ورزشی سعی در شکوفا شدن توانمندی‌هایشان در عرصه ورزش قهرمانی کشور دارند. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور و به نقل از ستاد خبری پنجمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های پیام نور،…

    مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور با اشاره به استقبال دانشجویان از المپیاد ورزشی این دانشگاه گفت: در المپیادهای دانشجویی منتخبین در رشته‌های مختلف ورزشی سعی در شکوفا شدن توانمندی‌هایشان در عرصه ورزش قهرمانی کشور دارند.
    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور و به نقل از ستاد خبری پنجمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های پیام نور، سیدحمید قاسمی افزود: المپیاد ورزشی دانشگاه پیام نور یکی از رویدادهای مهم و تاثیرگذار در عرصه جامعه دانشگاهی است که تاکنون دانشجویان استقبال خوبی از آن داشته‌اند.
    وی خاطرنشان کرد: ورزش در مقوله‌های همگانی و تفریحی، قهرمانی و حرفه‌ای در ساختار مدیریت ورزشی طبقه بندی می‌شود، برای سلامت روحی و جسمی جامعه و غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان باید از فعالیت جسمی منظم بهره لازم را ببرند.
    دکتر قاسمی با بیان اینکه در این دوره از المپیاد به همت دانشگاه فردوسی بخش مشاوره تندرستی نیز فعال شده است، گفت: هدف از راه‌اندازی مرکز مشاوره تندرستی، گسترش شاخصه‌های سلامتی است و در ایام برگزاری المپیاد، تندرستی و سلامت دانشجویان اندازه‌گیری می‌شود.
    مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور افزود: سطح ورزش دانشگاه‌ها نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است که در این خصوص اقدام به راه‌اندازی لیگ دانشگاهی در دانشگاه پیام نور کرده‌ایم.
    دکتر قاسمی افزود: در لیگ دانشجویی با عضویت اساتید و دانشجویان، فعالیت‌های ورزشی را به روز کرده‌ایم و نخستین رشته در لیگ دانشگاهی تنیس روی میز است.
    مدیرکل تربیت بدنی دانشگاههای پیام نور در ادامه با بیان اینکه ورزش بانوان کشور به بلوغ رسیده و هم اکنون در حال شکوفایی است، اظهار کرد: سعی می‌کنیم از لحاظ کیفی المپیاد دانشجویان دختر را توسعه دهیم و قوانین را در چهارچوب معین وضع کنیم تا در کل کشور طبق همان برنامه برای المپیاد خود را آماده کنیم.
    وی ادامه داد: این المپیاد به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی ورزشی در دانشگاه پیام نور باید آنقدر توسعه پیدا کند که اسباب جذب بیشتر جوانان از رسانه‌ها، مدیران و فعالان را فراهم کند و این امر جز با ارتقا کیفیت امکان پذیر نخواهد بود.
    وی تصریح کرد: باید با پشتیبانی، هماهنگی، همت ستادی و نیت خیر، همه در راستای توسعه سلامت در جامعه گام برداریم.
    مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به حضور یک میلیون دانشجو در دانشگاه پیام نور گفت: با اینکه دانشگاه پیام نور پتانسیل بالایی دارد اما برای نهادینه کردن این نوع حرکت‌های فرهنگی – ورزشی احتیاج به زمان، نیروی انسانی و منابع مالی داریم.
    وی همچنین هدف اصلی برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان دختر را تربیت و پرورش در ابعاد مختلف دانست و اظهار کرد: به طور کلی تغییر نگرش جوانان به ورزش با شناختی گسترده‌تر نسبت به این امر در فضایی مناسب و در راستای تبادل فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی و شناسایی استعدادها و نخبگان ورزشی و تشویق آنها برای حضور در عرصه‌های ملی و فراملی از اهداف اصلی این المپیاد است.
    دکتر قاسمی خاطرنشان کرد: باید ورزش همگانی را توسعه دهیم و مهمترین امر در این راستا ترویج فرهنگ سلامت روحی، جسمی و اقتصادی است.
    وی در مورد نقش رسانه‌ها در توسعه ورزش گفت: رسانه برای اینکه رویدادها را پوشش دهد احتیاج به ارزش‌های خبری دارد که متاسفانه این ارزش‌ها از بین رفته و یا خیلی اغراق آمیز جلوه داده می‌شود
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور: نخستین رشته در لیگ دانشگاهی تنیس روی میز است"
    تازه ترین اخبار