امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۸:۱۵:۳۱  آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۷ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ | کد خبر : 35942
    ارسال خبر چاپ خبر
  •   مسابقات جهانی فرانسه، حضور در تیم‌های دسته یک جهانی، برگزاری رقابت‌های کاپ آسیا میادینی است که تیم ملی پینگ‌پنگ ایران را برای آمادگی هرچه بیشتر در این عرصه‌ها گوش‌به‌زنگ نگه داشته است. در حالی که همواره پروتورهای جهانی علاوه بر تاثیر در رنکینگ ورزشکاران فرصتی برای آزمون و خطای ورزشکاران محسوب می‌شود. برخی سیاست‌های…


     

    مسابقات جهانی فرانسه، حضور در تیم‌های دسته یک جهانی، برگزاری رقابت‌های کاپ آسیا میادینی است که تیم ملی پینگ‌پنگ ایران را برای آمادگی هرچه بیشتر در این عرصه‌ها گوش‌به‌زنگ نگه داشته است. در حالی که همواره پروتورهای جهانی علاوه بر تاثیر در رنکینگ ورزشکاران فرصتی برای آزمون و خطای ورزشکاران محسوب می‌شود. برخی سیاست‌های فدراسیون این مهم را با مشکل مواجه کرده است. تصمیم فدراسیون مبنی بر اعزام‌ تنها نوشاد عالمیان به پروتور قطر که اتفاقا از معتبرترین رقابت‌های جهانی هم محسوب می‌شود، سبب‌ برخی نارضایتی‌ها در بین ملی‌پوشان شده است. در شرایطی که درخشش نیروهای تازه‌نفسی مثل محمدعلی رویین‌تن و علیرضا ملارجبی امیدها را برای آینده پینگ‌پنگ ایران روشن کرده، این اعزام‌های انحصاری موجی از بی‌انگیزگی را ایجاد کرده است.

     

    رویکرد مدال‌آوری صرف!

     

    گویا فدراسیون تنیس روی میز با رویکرد مدال‌آوری قصد شرکت در پروتورها را دارد به این معنی که تنها افرادی اعزام می‌شوند که احتمال کسب امتیازات بالا را داشته باشند اما در سال ۸۸ و ۸۹ که مجموعه‌ای از تیم ملی به پروتور قطر فرستاده شد، نوشاد دارای رنکینگ ۳۰۰ بود ولی مسوولان ریسک‌های فراوانی را به جان خریدند تا چنین نیروهایی تربیت شدند یا محمدرضا اخلاق‌پسند در سال گذشته توانست رقیبی با رنک ۱۳۰ را شکست داده و از گروهش بالا بیاید.

     

    درآمدزایی، فاکتور فراموش‌شده

     

    از طرفی مشکلات مالی و عدم اختصاص‌دهی بودجه مناسب گلایه همیشه فدراسیون‌ها را تشکیل می‌دهد. اما محمد عباسی وزیر ورزش چندی پیش در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که فدراسیون‌ها نهادهای خصوصی هستند. این اعلام صریح وزیر ورزش به همین‌جا ختم نشد و وی گفت: فدراسیون‌های ورزش NGOهایی هستند که باید علاوه بر بودجه‌ای که دولت و وزارت برای آنها اختصاص می‌دهد، خودشان هم به سراغ درآمدزایی بروند. نکته‌ای که بسیاری از روسای فدراسیون‌ها فراموش کرده‌اند و با هر مشکلی بهانه‌های مالی را رو می‌کنند. شاید همین مساله هم باعث شده که چند مدتی است اعزام بانوان به پروتورهای جهانی به طور کلی فراموش شود!

     

    جای خالی سرمربی در تیم ملی پینگ‌پنگ

     

    از طرف دیگر شاید هیچ چیزی بیشتر از عدم حضور یک سرمربی ثابت و هم‌چنین مستقل در تیم ملی آزاردهنده نباشد. در همه‌ جای دنیا و تمام رشته‌های ورزشی این سرمربی است که بازیکنانش را برای مسابقات انتخاب می‌کند و کمیته فنی تنها یک نوع نظارت غیردخالتی آن‌هم هر چند ماه یک‌بار را بر تیم اعمال می‌کند. مساله‌ای که تیم ملی پینگ‌پنگ ایران مدت طولانی‌ای است از نبود آن رنج می‌برد.

     

    احدی: قول دادند بقیه را برای اوپن مصر اعزام کنند

     

    در این میان ملی‌پوشان هم چندان از وضعیت فعلی راضی نیستند. هرچند بعد از برخورد تندی که با افشین نوروزی به علت مصاحبه انتقادی‌اش به وجود آمد، ملی‌پوشان پینگ‌پنگ چندان مایل به صحبت کردن نیستند اما به هر حال بروز برخی مسایل باعث آشکار شدن بعضی مشکلات می‌شود. پس از این‌که محمدرضا اخلاق‌پسند در رابطه با این‌که فقط نوشاد به پروتور قطر اعزام می‌شود در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام نارضایتی کرد. مهران احدی ملی‌پوش ۳۶ساله تیم ملی به«گل» از برنامه فدراسیون در رابطه با اعزام‌ها گفت: من برای نوشاد عالمیان به عنوان یک افتخار ملی و همچنین همکار، بسیار احترام قایل هستم و مطمئنم حضور او در پروتور قطر نتیجه خوبی هم خواهد داشت اما به هر حال بچه‌های دیگر هم نیاز به حضور در مسابقات برون‌مرزی دارند. به همین منظور فدراسیون تصمیم گرفته برای مسابقات اوپن مصر سایر ملی‌پوشان را اعزام کند. درست است که شرایط مالی و بودجه فدراسیون وضعیت را دشوار می‌کند اما فکر می‌کنم بشود با یک برنامه‌ریزی مناسب اعزام‌ها بین ملی‌پوشان پخش شود به شرطی که این قول فدراسیون عملی شود، فکر می‌کنم بین بچه‌ها هم همدلی بیشتری صورت گیرد.

     نویسنده : نیلوفر حامدی

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "اعزام‌های انحصاری حتی زبان‌های بسته را بازکرد!"
    تازه ترین اخبار