امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۷:۰۴  آخرین بروزرسانی : بهمن ۲۱ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ | کد خبر : 36128
    ارسال خبر چاپ خبر
  • با این که ساعت پایانی رقابت پینگ پنگ بانوان به سالن رسیده بودم و رقابت تعدادی از آن ها تمام شده بود و سالن را ترک می کردند باز هم سالن کوچک پینگ پنگ بجنورد که به صورت نیم طبقه روی سالن بدمینتون قرار داشت بسیار شلوغ بود.علاقه مندان به تنیس در رده های سنی…

    با این که ساعت پایانی رقابت پینگ پنگ بانوان به سالن رسیده بودم و رقابت تعدادی از آن ها تمام شده بود و سالن را ترک می کردند باز هم سالن کوچک پینگ پنگ بجنورد که به صورت نیم طبقه روی سالن بدمینتون قرار داشت بسیار شلوغ بود.علاقه مندان به تنیس در رده های سنی مختلف برای تماشا یا رقابت به سالن جمع و جور پینگ پنگ مرکز خراسان شمالی آمده بودند.

    اضطراب مادران هنگام دیدن رقابت فرزندان شان دیدنی بود.برخورد داوران و مسئولان برگزاری مسابقات نیز در نوع خود قابل توجه بود و خبری از اخم و غرور و برخورد سرد با بازیکنان و حاضران در سالن نبود.

    پاسخ هر مراجعه کننده چه بازیکن و چه تماشاچی با لبخند و تواضع داده می شد، رده سنی هم برای برخورد خوب تفاوتی نداشت و با نونهالان همان گونه رفتار می شد که با بزرگسالان برخورد می شد.

    سراغ یکی از والدین که با اضطراب و ایستاده رقابت دخترش را تماشا می کرد، رفتم. «ضحی وضیع» ۳۷ ساله می گوید: دخترم «هستی سیاح» ۱۰ سال دارد و الآن در حال تلاش برای کسب مقام اول و دومی است.وی ادامه می دهد: به خاطر تشویق پدرش در این رشته فعالیت کرده و به آن علاقه مند است وگرنه برای من رشته ورزشی اش فرقی نمی کرد و مهم ورزش کردن دخترم بود.وی اظهار می دارد: دخترم یک سال است که فعالیت می کند و خیلی خوب پیشرفت کرده است.

    وی تصریح می کند: استرس و اضطراب من بیشتر از دخترم است و آرزو می کنم که مقام اول را بیاورد. وی اظهار می دارد: از فعالیت هیئت تنیس روی میز راضی و از حضور مربیان خوب در بجنورد خشنود هستم اما اگر زمان هر نوبت تمرینی بیشتر شود بهتر است.بعد از صحبت با او، دخترش خوشحال از رقابت در آغوش مادرش جای گرفت که نشان می داد توانسته مقام اول را کسب کند.«شهربانو ادیبی فر» که آرام و با چهره ای پر از آرامش روی صندلی نشسته، نفر بعدی است که با او مصاحبه می کنم.وی که ۲ دخترش «صالحه و «ثمین علی پور» در مسابقه حضور داشتند، می گوید: «ثمین» مقام سوم را به دست آورد و منتظر تمام شدن رقابت دختر دیگرم «صالحه» هستم.

    وی ادامه می دهد: دخترانم قبل از این رشته در رشته های یوگا و فوتسال نیز فعالیت داشتند ولی این رشته بسیار خوب است و من ترجیح می دهم دخترانم در این رشته ادامه دهند، هر چند که باز هرچه را خودشان دوست داشته باشند انتخاب می کنم.وی بیان می کند: نگران رقابت دخترم نیستم چون از بازی هر دوی آن ها راضی هستم.وی ادامه می دهد: همیشه به خاطر حفظ روحیه و امنیت دخترانم کنارشان هستم و در تمرین ها و مسابقه ها همراهی شان می کنم.وی عنوان می کند: به نظرم اگر تعداد مربی های پینگ پنگ شهر بیشتر شود یا از مربی های شهرهای دیگر دعوت کنند، کلاس های خصوصی بگذارند و هزینه ساعت های خصوصی هم کمتر شود بسیار خوب خواهد شد.وی بیان می کند: مسابقه امروز خیلی خوب بود و فقط کمی دیر شروع شد که باعث خستگی بچه ها شده بود ولی در کل مسابقه خوبی بود.«فاطمه وحید» ۱۵ ساله یکی از شرکت کنندگان در این مسابقه که ۴ سال است به شکل حرفه ای تنیس روی میز کار می کند، می گوید: از وقتی که خانم «بلاغی» مربی ما شده است وضعیت بسیار بهتر است.

    وی می افزاید: فکر می کنم ۱۰ مقام اول استانی در کارنامه دارم.وی عنوان می کند: چون در خانه میز تنیس داریم و خانوادگی بازی می کنیم از بچگی در این رشته کار کرده ام.وی اضافه می کند: فکر می کنم اگر هیئت تنیس روی میز، دستگاه توپ انداز تهیه کند بسیار خوب می شود.«مریم وحید» خواهر «فاطمه» با ۱۲ سال سن می گوید: ۱۶ مدال طلا، نقره و برنز دارم و به این رشته بسیار علاقه مند هستم.

    وی ادامه می دهد: مسابقات سطح متوسطی داشت چون تعداد بازیکنان سطح بالا در رقابت ها کم بود.وی بیان می کند: اگر لیگ استانی در این رشته وجود داشته باشد بسیار عالی خواهد بود.«زهرا مرادیان» با ۱۴ سال سن می گوید: پدرم در این رشته بازی می کرد و همین موضوع باعث علاقه مندی من به پینگ پنگ شد.وی ادامه می دهد: ۶ سال است که پینگ پنگ بازی می کنم و ۱۰ مدال دارم و ۳ بار نیز در مسابقات کشوری شرکت کردم.وی تصریح می کند: مسابقه امروز بسیار خوب بود و رقیبان هم آماده بودند.وی خاطر نشان می کند: اگر کلاس و ساعت های تمرین بیشتر شود بسیار بهتر خواهد بود.سرپرست فنی این رقابت ها نیز می گوید: خیلی وقت نیست که از اصفهان آمده ام و به عنوان بازیکن در تیم ذوب آهن اصفهان حضور داشتم که به جرأت می توانم بگویم تعداد نونهالان علاقه مند به این رشته در کلان شهرهایی مثل اصفهان بسیار کمتر از بجنورد است.

    «زینت بلاغی» می افزاید: استقبال رده های سنی پایین به خصوص نونهالان در بجنورد از تنیس روی میز بسیار خوب است و اگر این گونه پیش برود آینده پینگ پنگ خراسان شمالی و بجنورد خیلی خوب خواهد بود.نایب رئیس و مربی هیئت تنیس روی میز بجنورد نیز می گوید: این رقابت ها در ۲ رده سنی آزاد و نونهالان به مناسبت دهه فجر برگزار شد.«زیور بلاغی» می افزاید: این مسابقات دومین دوره رقابت های دوبل آزاد شهرستان بجنورد بود که علاوه بر خودم، «زینت بلاغی» و «مرضیه وحید» داوری رقابت ها را بر عهده داشتند.

    وی ادامه می دهد: در این دوره از رقابت ها ۲۸ نفر در بخش دوبل و به صورت دوره ای و حذفی رقابت کردند.وی عنوان می کند: برای تنوع و البته ایجاد روابط اجتماعی و گروهی مسابقات را به صورت دوبل برگزار کردیم.

    وی اظهار می دارد: جوایز این رقابت ها را رئیس هیئت تقبل کرد و حمایت و همکاری خانواده ها از رقابت ها هم در نوع خود قابل توجه بود و ما هم تمام تلاش مان را برای بهبود این رشته ورزشی انجام خواهیم داد.وی با اشاره به نتایج این مسابقات بیان می کند: در رده سنی آزاد، «فاطمه و مریم وحید»، «زهرا مرادیان» و «مریم مرتضوی» و «خدیجه خاکسار» و «کلثوم خانی» به ترتیب مقام های اول تا سوم دوبل را تصاحب کردند. وی یادآور می شود: در رده سنی نونهالان نیز، «الناز تاتار» و «هستی سیاح» اول، «زهرا یزدانی» و «فائزه مجرد» دوم و «ثمین عباسی» و «فاطمه صانعی» و «سروین شیدا» و «عسل آقازاده» به طور مشترک سوم شدند.

    وی خاطر نشان می کند: این رقابت ها از ساعت ۴ تا ۷ عصر برگزار شد که زمان مشابهی برای برگزاری رقابت بود و از والدین توقع داریم به فرزندان شان بیشتر انگیزه ماندن و رقابت دهند.وی می گوید: ۲۴ نونهال در بجنورد در این رشته آموزش می بینند که این آمار در استان های دیگر بسیار نادر است.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "حمایت خانواده ها از نونهال،نویدبخش روزهای روشن برای پینگ پنگ خراسان شمالی"
    تازه ترین اخبار