امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۳:۱۴  آخرین بروزرسانی : فروردین ۸ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ | کد خبر : 3684
    ارسال خبر چاپ خبر
  • دلنوشته مملو از درد و رنج جمیل لطف الله نسبی در سایت درج گردید.اما آنچه در این نوشته بیشتر باید به آن توجه کرد نکته های کارشناسی و از روی دلسوزی و درد ورنج این بازیکن ملی پوش سابق  ومربی  زحمت کش فعلی وغیرتمند دیار دوست داشتنی  کردستان است که باید مسئولین فدراسیون به هر طریق ممکن پاسخ…

    دلنوشته مملو از درد و رنج جمیل لطف الله نسبی در سایت درج گردید.اما آنچه در این نوشته بیشتر باید به آن توجه کرد نکته های کارشناسی و از روی دلسوزی و درد ورنج این بازیکن ملی پوش سابق  ومربی  زحمت کش فعلی وغیرتمند دیار دوست داشتنی  کردستان است که باید مسئولین فدراسیون به هر طریق ممکن پاسخ گوی آن باشند.
    امیدواریم این درد دلهای از روی دلسوزی و مخلصانه  ودر عین حال کارشناسانه فصل جدیدی را در عرصه تنیس روی میز کشور به قصد اصلاح وبازنگری در روند فعلی  باز نماید.اگر قرار باشد هر سوال و خواسته ای را بدون پاسخ بگذاریم مسلما سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.سیاست سکوت نه تنها مشکلات را حل نمیکند بلکه بر آن می افزاید.
    ای کاش بیش از آنکه در مقابل رنجنامه ها و انتقادات جبهه گیری جناحی  میکردیم کمی مهربان تر در رفع این اشکالات بر می آمدیم تا دیگر شاهد بروز تنش واختلافات  عمیق نباشیم.
    سید منصور علوی
    هر دم از این باغ بری می رسد          تازه تر از تازه تری می رسد
    در مسابقات دسته برتر نوجوانان کشور که درهمدان برگزار گردید شاهد نگاه ویژه وتوجه مخصوص فدراسیون پینگ پنگ به مربیان حاضر در این مسابقات بودیم وآن اینکه  برای این  قشر زحمتکش ورزش ؛ غذایی در نظر گرفته نشده بودو به اصطلاح ژتون غذای آنان حذف شده بود ..و این چیزی نیست جز برنامه ریزی دقیق ومنسجم آقایان در فدراسیون که تمامی جوانب کار را درنظر می گیرند تا مبادا سرمایه های این مملکت به هدر رود.
    آخر مگر مربی هم آدم است که غذا بخورد ؟سهم مربی همان خوردن حرص و جوش است و دیگر نیازی به خوردن غذا ندارد . مگر معده یک آدم چقدر جادارد ؟حیف نیست که از بودجه سه میلیارد و خورده ای وعده داده شده رئیس ، برای غذا ،آنهم غذای مربی هزینه کرد؟آنهم آن هزینه گزاف که شاید در طول سال سر به میلیاردها بزند؟!!!!!! این پول می بایست برای اعزام دوستان غیر پینگ پنگی که این روزها حق بسیار بزرگی بر جامعه پینگ پنگ دارند ، هزینه گردد .مربی دیگر چه صیغه ای است ؟آیااگر چنین بی توجهی ای به دوستان مدرسمان می شد ، عزیزان پینگ پنگی  فدراسیون اینگونه زیر سبیلی قضیه را رد می کردند ؟مسلما خیر .
    ضمنا جناب رئیس ، هر زمان که افتخارهمکلامی با حضرتعالی دست می داد ودر محضر پر فیض شما تلمذ می کردیم از اینکه درفدراسیون قبلی ، توجهی به پرورش مربیان نشده است و آنان فقط داور تربیت کرده اند،گلایه و شکوه می کردید وداد سخن سرمی دادید که ما برای مربیان ال خواهیم کرد و بل.درراستای خوش قولی های خود واینکه هرچه بگویید عمل خواهید کرد اکنون شاهدیم که درمسیر پیشبرد اهداف متعالی فدراسیون که یکی از آنان همانا توجه ویژه به مربیان و حفظ این سرمایه های ملی است غذای این عزیزان  نیز از لیست هزینه های فدراسیون حذف می گردد .
    شاید ما نمی دانیم و مسئولین فدراسیون از سر خیر خواهی بامتخصصان تغذیه مشورت کرده اند و این تصمیم یکی دیگر از تصمیمات کارشناسی شده عزیزان در فدارسیون است تا مبادا چربی خون مربیان بالا برود و خدایی ناکرده سکته بزنند و بیشتر از پیش شاهد کمبود مربی باشیم .یا کسی چه می داند شاید بررسی ویژه به عمل آمده است که برای ایجاد انگیزه هرچه بیشتر ، بهتر است غذای آنان در مسابقات حذف گردد تا با اراده و عزم قویتر از پیش ، بکوشند تا نان بخور و نمیری از قبل پینگ پنگ در آورند ؟ آخر وقتی چیزی به راحتی در دسترس باشد دیگر تلاشی برای به دست آوردنش انجام نمی شود ضمنا مگر این همه حقوق و دستمزدی که دریافت میکنند کافی نیست که غذا هم برایشان بگیریم ؟ زیادیشان می شود که اصلا خوب نیست وبه قول معروف زیردلشان میزند .
    از این پس در بخشنامه های فدراسیون ، شاهد چنین بندهایی نیز خواهیم بود برای مثال آوردن تابه و وسایل آشپزی برای مربیان در مسابقات کشوری بلامانع است ویا شاهد برگزاری چنین کلاس هایی نیز خواهیم بود : یکدوره کلاس آشپزی درجه سه برای مربیان درمحل آکادمی بین المللی پینگ پنگ برگزار میگردد علاقه مندان می توانند با در دست داشتن معرفی نامه از هیئت مربوطه ویک تابه وچند کارد ویک جلد کتاب آشپزی رزا منتظمی دراین کلاس شرکت نمایند .
    بدیهی است به عزیزانی که در این کلاس گواهی نامه آشپزی دریافت کنند یا نکنند در مسابقات مختلف کشوری غذا داده نمی شود، با تشکر فراوان  فدراسیون آشپزی برای پینگ پنگ. و یا برعکس ، یک دور ه کلاس درجه سه مربیگری پینگ پنگ برای آشپزهای سراسر کشور در محل آکادمی پینگ پنگ برگزار می گردد علاقه مندان می توانندبا در دست داشتن یک راکت و چند عدد توپ و یک جلد کتاب   ittf level one coaching manual  در این کلاس شرکت کنند و گواهی نامه مربیگری دریافت نمایند.
    یا کمیته مربیان پینگ پنگ به کمیته مربیان آشپز تغییر نام داد والخ .دست کم آکادمی پینگ پنگ که این روزها تعطیل است و به درد اهالی پینگ پنگ نمی خوردبرای آشپزهای مملکت مفید خواهد بود. اما برگردیم سر اصل موضوع .نه بنده ونه هیچکس دیگری نفهمیده ایم که مربیان درکجای تشکیلات ورزش این کشور قرار دارند ؟مگر غیر از این است که تمامی هستی و موجودیت هر رشته ورزشی ، مرهون زحمات و تلاش بدون چشمداشت این عزیزان است ؟
    مگر غیر از این است که اگر مربی وجود نداشت هیچگاه شاهد پرورش بازیکن نبودیم و تمام موجودیت بازیکنان از وجود ایثار گری مربیان است .؟ آخر مگر بازیکن شش هفت ساله ای که دست چپ و راستش را  تشخیص نمی دهد می تواند خودبه خود تکنیک های دشوار پینگ پنگ را یاد بگیرد ؟ مگر نه این است که  زیرنظر مربی پرورش یافته و خون دلها خورده شده است تا بازی کردن را یاد بگیرد که هم اکنون غذای این یکی را حذف می کنید و غذای آن یکی را میدهید.؟ این بچه چه تصوری خواهد کرد  ؟ آیا مربی در نظراو تحقیر نشده است ؟
     آیا با دیدن چنین برخوردی او نیز در آینده پا در عرصه مربیگری خواهد گذاشت ؟ باید گفت جواب آن یکی آری ا ست و جواب این یکی خیر. دستمزد یک مربی که ورزشکارانی را در حد تیم ملی پرورش می دهد که در میادین  بین المللی مایه سرافرازی وافتخار ایران وایرانی می شوند به مراتب  کمتر از حقوق ومزایای دریافتی یک معلم ورزش است که زنگ ورزش ، توپی در میدان بازی مدرسه می اندازد و به دفتر می رود تا چای بخورد .این یکی آخر ماه حقوق اش را دریافت میکند وبیمه می شود و سر پیری نیز حقوق بازنشستگی دارد اما آن یکی غذای روز مسابقه هم ندارد.
    هرجا بازیکنی می بالد و رشد می کند در پشت صحنه مربی ای موهایش سفید می شود و پشتش دوتا . اما صد حیف و صد دریغ که کسی  به این نکته توجهی ندارد واین زحمتکشان اصلی عرصه ورزش هر روز بیشتز ازروز قبل به فراموشی سپرده می شوند و هرگاه تصمیم بر حذف است دیواری کوتاه تر از دیوار مربیان وجود ندارد.
     لب کلام اینکه نتیجه چنین عملکرد هایی غیر ازشرمندگی برای فدراسیون و از بین بردن و بی انگیزه کردن معدود مربیان حاضر در عرصه پر درد سر بازیکن سازی  نیست و چنین برخورد هایی نشان از غیر ورزشی بودن ونشان از عدم فهم و درک صحیح از ورزش دارد.البته از رئیسی که ضربان قلبش  هیچگاه از حد عادی و طبیعی بالاتر نرفته است اتخاذ چنین تصمیماتی خیلی دور از انتظار نیست و طبیعی است که نداند  جایگاه یک مربی چقدر رفیع و والا است .
    این است آن ال وبلی که وعده اش داده شده بود واین است تمامی عزت و حرمتی که برای مربیان در فدراسیون پینگ پنگ  قائل هستند.آقایان تبریک و تهنیت به شما .
    جمیل لطف الله نسبی
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    نظرات کاربران در "مطلبی از جمیل لطف الله نسبی(بدعتی تازه درهمدان)"
    1. حمید وحدانی گفت:

      سلام آقا جمیل عزیز
      زیاد خودتو ناراحت نکن.وقتی x وy که زمان مالیاقت دربونی سالن های پینگ پنگ رو نداشتن الان شدن همه کاره ی فدراسیون جای تعجبی نداره که ژتون نهارو شام مربیا رو هم ندن.وقتی بهترین مربی ایران رفته یک کشور دیگه و ۴ تا بیسواد شدن … تیم های ملی شما دیگه نباید از این اتفاقا ناراحت بشید.زندگی صد سال اولش سخته.که این صد سال هم تقدیم به اونایی که فکر می کنن اون میزی که پشتش نشستن همیشه بهشون وفا می کنه.ایشالا خدا بهتون صبر بده که همچین عتیقه هایی رو تحمل می کنید.یا حق


    تازه ترین اخبار