امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۶:۵۷:۰۸  آخرین بروزرسانی : اسفند ۲۲ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ | کد خبر : 37708
    ارسال خبر چاپ خبر
  • مشکلات مالی تنیس روی میز در استان بوشهر باعث ایجاد مشکلاتی برای ورزشکاران این رشته شده و شاهد افت این رشته ورزشی در استان بوشهر هستیم.   مشکلات مالی تنیس روی میز در استان بوشهر باعث ایجاد مشکلاتی برای ورزشکاران این رشته شده و شاهد افت این رشته ورزشی در استان بوشهر هستیم.   ورزشکاران…

    مشکلات مالی تنیس روی میز در استان بوشهر باعث ایجاد مشکلاتی برای ورزشکاران این رشته شده و شاهد افت این رشته ورزشی در استان بوشهر هستیم.

     

    مشکلات مالی تنیس روی میز در استان بوشهر باعث ایجاد مشکلاتی برای ورزشکاران این رشته شده و شاهد افت این رشته ورزشی در استان بوشهر هستیم.

     

    ورزشکاران رشته تنیس روی میز همواره با مشکلاتی از جمله تامین سالن و امکانات مورد نیاز، حضور مربیان با دانش فنی بالا و برگزاری مسابقات منظم و مشکلاتی از این دست مواجه بوده‌اند که توجه بیشتر مسئولان می‌تواند این مشکلات را مرتفع سازد.

     

    رئیس هیئت تنیس روی میز گناوه گفت: هیئت ما از نظر بودجه در مضیقه است و مشکل اصلی ما نداشتن مربی کار بلد است که نداشتن مربی نیز دوباره به مسائل مالی بر می‌گردد.

     

    اسکندر احمدی ادامه داد: در سالی که گذشت اعتبار چندانی به ما تعلق نگرفت در حالی که هزینه های ما بسیار بالاست و به عنوان مثال فقط یک توپ پینگ پنگ هزار تومان است و به جز این ما هزینه اجاره سالن، خرید میز و اعزام به مسابقات را داریم.

     

    حتی یک توپ هم از هیئت استان نگرفته‌ایم

     

    وی در ادامه افزود: هیئت پینگ پنگ استان نیز قول مساعدت و کمک مالی دادند ولی هیچ کمکی به ما نشد حتی در حد یک توپ؛ در حالی که تیم گناوه در رده سنی پیشکسوتان، نوجوانان و نونهالان مقام‌های استانی دارد و در این چند سال اخیر در رده های پایه تیم ما همیشه مقام آور بوده است.

     

    احمدی یادآور شد: ما در سال ۹۲ به این فکر هستیم که بچه‌های هیئت را به کلاس های مربیگری بفرستیم و با توجه به نبود بودجه این را تنها راه برای ارتقای سطح پینگ پنگ می دانیم.

     

    وی تصریح کرد: ما همچنین در تقویم ورزشی سال ۹۲ قصد برگزاری لیگ پینگ پنگ در سطح شهرستان را داریم که ورزشکاران گناوه را به چند تیم تقسیم کنیم و به صورت لیگی مسابفه برگزار کنیم و تیم‌ها می توانند بازیکن آزاد از خارج شهرستان به تیم خود اضافه کنند.

     

     

     

    احمدی اضافه کرد: بچه ها در این چند سال خیلی پیشرفت کرده اند، بوشهر و برازجان همیشه درسطح بالایی بوده اند ولی در مقابل دیگر شهرستان‌ها پیشرفت چشم گیری داشته ایم.

     

    وی افزود: از مسئولان خواهشمندم که در سطح اعتبارات توجه بیشتری به ما داشته باشند، مثلا در سطح استان مسابقات آزاد به صورت هفتگی برگزار می شود ولی متاسفانه ما به خاطر هزینه های ورودی و هزینه ایاب و ذهاب نمی توانیم شرکت داشته باشیم و این در حالی است که استقبال در بین بچه ها بسیار زیاد است.

     

    لزوم برگزاری منظم مسابقات تنیس روی میز در نقاط مختلف

     

    یکی از قهرمانان سابق تنیس روی میز استان بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر به مشکلات این رشته ورزشی در استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: عدم برگزاری منظم مسابقات استانی تنیس روی میز یکی از مشکلات مهم در این زمینه است.

     

    وحید رضائی ادامه داد: مسابقه یکی از مهمترین عامل برای پیشرفت ورزشکاران است که در تنیس روی میز برگزاری منظم مسابقات در رشد کیفی ورزشکاران تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

     

    کرامت علایی از دیگر قهرمانان این رشته ورزشی نیز به خبرنگار مهر گفت: در سال‌های قبل شاهد برگزاری منظم مسابقات در رده‌ها و در سطوح و مناطق مختلف استان بوشهر بودیم ولی متاسفانه در حال حاضر این مسابقات در سطح شهرها و شهرستان‌های استان به خوبی پیگیری نمی‌شود و باعث شده تا ورزشکاران تنیس روی میز به خوبی این رشته ورزشی را دنبال نکنند.

     

    نصراله پورعالی از ورزشکاران تنیس روی میز استان بوشهر نیز به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر وضعیت تنیس روی میز خوب است ولی کمبود مربی داریم که به طور اصولی با بچه ها کار کند و مسئولان هیات استان باید مدام مسابقه برگزار کنند چون این تورنمنت ها باعث افزایش توانایی بازیکنان می شود.

     

    سالن اختصاصی نداریم/ استفاده از نصف سالن کشتی

     

    یکی از پیشکسوتان تنیس روی میز استان بوشهر نیز به مهر گفت: در حال حاضر استقبال از ورزش تنیس روی میز در گناوه بسیار خوب است و بازیکنان خوبی در رده پایه در اختیار داریم ولی به خاطر نداشتن بودجه نمی توانیم یک مربی خوب و با کلاس بالا در اختیار بگیریم که سطح توانایی بچه ها را بالا ببرد.

     

    بهادر قائدی اظهار داشت: ما سالن اختصاصی نداریم و نصف سالن کشتی را به ما اختصاص داده اند و هر موقع مسابقات کشتی باشد تمرینات ما تعطیل می شود.

     

     

     

    وی یاد آور شد: حدود سال‌های ۱۳۷۰ که ما پینگ پنگ بازی می کردیم و عضو تیم منتخب شهرستان بودیم همواره از نفرات برتر استان بودیم ولی بعد از ما متاسفانه چند سالی به طور کلی پینگ پنگ در گناوه محو شد و به حالت رکود در آمد.

     

    قائدی در ادامه بیان داشت: خوشبختانه با تلاش بچه‌های قدیمی این رشته مانند آقایان جلیل جهازی، اسکندر احمدی و دیگر دوستان این رشته مهیج دوباره در گناوه شکوفا شد و تمرینات خوبی انجام می دهیم، امیدوارم که این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

     

    برگزاری ۵۰ دوره مسابقه تنیس روی میز

     

    رئیس هیئت تنیس روی میز استان بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سال ۹۱ سال سختی برای تمامی رشته های ورزشی استان بود و هیات پینگ پنگ هم از این جریان مستثنی نبوده ولی با این تفاصیل ما نسبت به سال قبل تلاش بیشتری داشتیم و با گرفتن اسپانسر مالی توانستیم سال خوبی را نسبت به سال‌های گذشته و دیگر هیات‌ها پشت سر بگذاریم.

     

    سیروس صادرپور افزود: ما توانستیم در تمامی رده‌های سنی مسابقات قهرمانی استان را برگزار کنیم و بیش از ۵۰ مسابقه در رده‌های سنی مختلف در دو قسمت آقایان و بانوان در سال ۹۱ برگزار شد.

     

    وی همچنین خاطرنشان کرد: ما به تمامی هیات‌های فعال شهرستان‌ها که در مسابقات استانی شرکت کردند کمک مالی و وسیله‌ای کرده‌ایم و بیشترین کمک را به شهرستان دشتستان کرده ایم.

     

    مشکلات مالی باعث عدم حضور هیئت شهرستان‌ها در مسابقات می‌شود

     

    صادرپور افزود: ما در سال ۹۰ نزدیک به ۳۵ میلیون تومان هزینه کردیم در صورتی که فدراسیون فقط چهار میلیون به ما کمک کرده بود و امسال نیز ما حدود ۴۰ میلیون هزینه کرده ایم و فدراسیون فقط ۱۲ میلیون کمک مالی به ما داشته است.

     

    وی ادامه داد: دشتستان فعال‌ترین شهرستان استان در رشته تنیس روی میز است و بعد از آن بوشهر و سپس گناوه،تنگستان، خارگ، دیر و… هستند ولی متاسفانه به دلیل نبودن بودجه شهرستان‌ها در تمامی مسابقات شرکت نمی‌کنند و فقط در رده‌هایی حضور می یابند که امید به کسب مقام دارند.

     

    رئیس هیئت تنیس روی میز استان بوشهر در پایان از مسئولان استان خواست به جوانان کمک کنند و بیشتر از این روی جوانان سرمایه گذاری کنند

     

    وی هدف خود از حضور در ورزش را مسائل مالی ندانست و بیان داشت: هدف من در این عرصه کمک کردن برای رشد و موفقیت جوانان است.

     

     منبع خبرگزاری مهر

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "کمبود شدید اعتبارات در تنیس‌ روی‌ میز بوشهر‌ + تصاویر"
    تازه ترین اخبار