امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۰:۱۴  آخرین بروزرسانی : اسفند ۲۶ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ | کد خبر : 37855
    ارسال خبر چاپ خبر
  •   هیئت های ورزشی امسال از نظر کمبود منابع مالی شرایط سختی را تجربه کرده است.   در حالی که در خراسان جنوبی حامیان مالی چندان روی خوشی به ورزش نشان نمی دهند، بیشتر هیئت های ورزشی به اعتبارات دولتی و فدراسیون چشم دوخته اند که با کاهش چشمگیر این کمک ها، امسال بسیاری از…

     

    هیئت های ورزشی امسال از نظر کمبود منابع مالی شرایط سختی را تجربه کرده است.

     

    در حالی که در خراسان جنوبی حامیان مالی چندان روی خوشی به ورزش نشان نمی دهند، بیشتر هیئت های ورزشی به اعتبارات دولتی و فدراسیون چشم دوخته اند که با کاهش چشمگیر این کمک ها، امسال بسیاری از هیئت های ورزشی نتوانستند تقویم سالیانه خود را به طور کامل اجرا کنند، البته در کنار آن بودند هیئت هایی که به هر طریق ممکن مانند بدهی به قسمت های مختلف، تا حد امکان تقویم سالیانه خود را اجرایی کردند.

     

     

     

    بدهی زیادی داریم

     

     

    رئیس هیئت پینگ پنگ استان که امسال میزبانی مسابقات نونهالان کشور را هم بر عهده داشت، با بیان این که قرار بود ۵۰ میلیون ریال برای میزبانی مسابقات قهرمانی کشور از سوی اداره کل به هیئت پرداخت شود، می گوید: در زمان برگزاری این رقابت ها ۲۰ میلیون ریال و حدود یک ماه قبل هم ۲۰ میلیون دیگر در اختیار ما قرار گرفت در صورتی که بدهی های زیادی داریم که یک مورد آن بدهی ۳۲ میلیون ریال به دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برای استفاده از خوابگاه است.

     

    «حمیدی» ادامه می دهد: اداره کل ورزش و جوانان مدتی قبل از ما خواست تا بدهی خود را بنویسیم و می گفتند احتمال پرداخت کمک وجود دارد.

     

     

     

    برنامه ها را بدون کمک اجرا کردیم

     

     

    رئیس هیئت فوتبال استان هم می گوید: کمک مستقیم مالی از سوی اداره کل نداشته ایم ولی قول هایی برای آخر سال داده اند، البته او تایید می کند که این مشکلات مختص خراسان جنوبی نیست.

     

    «برات زاده» در مورد تاثیر این شرایط بر فعالیت های هیئت هم عنوان می کند: هر طور که بود همه برنامه ها براساس تقویم اجرا شد و علاوه بر آن میزبان جشنواره کشوری استعدادیابی با حضور صدها نونهال بودیم.

     

     

     

    لغو مسابقات چند جانبه به دلیل محدودیت مالی

     

     

    رئیس هیئت بسکتبال استان نیز با بیان این که از ابتدای امسال هیچ پولی دریافت نکرده است، می گوید: در مورد کمک های مالی فقط در حد قول صحبت هایی مطرح شده است ولی در مجموع امید چندانی به دریافت بودجه نداریم البته هفته گذشته شنیدم که به برخی هیئت ها مبالغی پرداخت شده است و زمانی که علت واریز نشدن بودجه به حساب هیئت بسکتبال را پرسیدم، گفتند برخی هیئت ها که سالن در اختیار آن ها بوده، درآمدهایی داشته اند.

     

    «حسن رضا خزاعی» ادامه می دهد: اگر چه سالن در اختیار هیئت است ولی چک های همان سالن هم برگشت خورده است و از طرفی در سالن باید فعالیت آموزشی انجام دهیم یا تجاری.

     

    به عقیده وی، در این میان آن چه نادیده گرفته می شود تفاوت هزینه در رشته های مختلف است، به عنوان مثال اگر در رشته هایی مانند پینگ پنگ مسابقه ای با حضور ۲۰ تیم هم برگزار شود در مجموع آمار شرکت کنندگان از ۸۰ نفر تجاوز نمی کند ضمن این که در مدت ۳ روز هم می توان مسابقه را به پایان رساند، در صورتی که در یک مسابقه ۴ جانبه بسکتبال، این تعداد ورزشکار حضور دارند.

     

    وی با بیان این که هیئت بسکتبال ۲۰ میلیون تومان بدهی دارد، به تاثیر این موضوع بر فعالیت هیئت اشاره می کند و می گوید: قبل از دهه فجر برای برگزاری مسابقات ۴ جانبه در دو بخش خانم ها و آقایان برنامه ریزی شد ولی دیدیم باز باید ۴ تا ۵ میلیون تومان قرض کنیم.به بخش خصوصی هم برای تهیه هزینه ها مراجعه کردیم حتی برای ۱۰۰ هزار تومان، ولی به نتیجه نرسیدیم، بنابراین از برگزاری مسابقات صرف نظر شد.

     

     

     

    ۲۰ میلیون ریال کمک گرفتیم

     

     

    سرپرست هیئت تیراندازی استان هم کمک های دریافتی امسال از اداره کل ورزش و جوانان را ۲۰ میلیون ریال نقدی و ۴ سلاح عنوان می کند و می گوید: با تمام مشکلات مالی سعی شد همه موارد تقویم اجرایی شود و علاوه بر مسابقات مختلف، ۶۰ نفر در کلاس های مربیگری شرکت کردند.

     

    «بخشی» در مورد هزینه های بالای این رشته به خرید ۲ کارتن ساچمه به مبلغ ۱۰ میلیون و۵۰۰ هزار ریال اشاره می کند.

     

     

     

    می گویند آخر سال اوضاع خوب می شود

     

     

    رئیس هیئت جانبازان و معلولان نیز به ۲۰ میلیون ریال پول نقدی که از ابتدای امسال دریافت کرده است اشاره می کند و ادامه می دهد: صحبتی که مطرح شده این است که آخر سال اوضاع خوب می شود، ولی هنوز خبری نیست.

     

    «شریعتی فر» میزان اجرای موارد تقویم ورزشی این هیئت را ۵۰ درصد عنوان می کند و می گوید: البته بدهی هم داریم.

     

     

     

    بدهی های زیادی داریم

     

     

    رئیس هیئت تکواندوی استان هم که از ابتدای امسال ۴۰ میلیون ریال از اداره کل ورزش و جوانان دریافت کرده است، می گوید: چند بار گفتند که پول پرداخت خواهد شد و ما هم منتظریم ولی با وجود مشکلات حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد موارد تقویم ورزشی خود را اجرایی کرده ایم.«محمودی» با بیان این که بدهی های زیادی داریم، می گوید: منتظریم با دریافت بودجه آن ها را پرداخت کنیم.

     

     

     

    برنامه ها را اجرایی کردیم

     

     

    رئیس هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان نیز می گوید: اعتباری که کارگشا باشد و بتوان با آن برنامه ای اجرا کرد دریافت نشده و در مجموع امسال حدود ۲۰ میلیون ریال به حساب هیئت واریز شده است ولی حدود یک ماه و نیم قبل از ما خواستند بدهی خود را اعلام کنیم که ما هم فهرست آن را فرستادیم و منتظر تصمیم مسئولان هستیم.

     

    «قمری» در مورد تاثیر این شرایط بر فعالیت های هیئت هم می گوید: البته افرادی که در زورخانه حضور دارند به گونه ای خودشان مشکل گشا هستند و ما از این دوست و آن رفیق توانستیم کمک هایی جذب کنیم.

     

     

     

    از آموزش عقب ماندیم

     

     

    رئیس هیئت جودوی استان هم مبلغ کمک شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان را ۱۵ میلیون ریال عنوان و اظهار امیدواری می کند تا پایان امسال مبالغی به هیئت ها اختصاص یابد.

     

    «تهوری» می افزاید: با مدیریت منابع محدود مالی و تامین هزینه ها از دیگر بخش ها، سعی شد حداقل در بخش مسابقات تقویم هیئت اجرایی شود ولی در بخش آموزش با این که در سال های قبل از هیئت های پیشرو بودیم، به علت محدودیت منابع مالی اقدام خوبی نداشتیم.

     

     

     

    روند رو به رشدی داشتیم

     

     

    معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان با بیان این که هنوز اعتباری دریافت نکرده ایم، می گوید: وزارت ورزش و جوانان و استانداری قول هایی داده اند و ما هم براساس آن به هیئت ها قول داده ایم.

     

    «حسن رضا عمیدیان» در مورد تاثیر کمبود اعتبارات بر فعالیت هیئت های ورزشی استان عنوان می کند: براساس ارزیابی های انجام شده با این که دستمان خالی بود روند رو به رشدی داشته ایم و بسیاری از هیئت ها به سراغ دیگر راه ها مانند صرفه جویی، مدیریت منابع مالی و دریافت کمک از بخش خصوصی رفته و فعالیت های خوبی انجام داده اند و مقام های کسب شده امسال هم نسبت به سال گذشته از افزایش خوبی برخوردار است.

     

    وی ادامه می دهد: در برخی رشته ها مسابقات استانی را به اردوهای انتخابی با حضور ورزشکاران برتر تبدیل کردیم که در مسابقات کشوری هم صاحب عنوان شدند. علاوه بر این بسیاری از هیئت ها قبل از این بدون دریافت ورودی اقدام به برگزاری مسابقات می کردند اما حالا قسمتی از نیازها از طریق ورزشکار، حامی مالی و خیران ورزش و قسمتی هم توسط اداره ورزش و جوانان تامین می شود تا رقابت ها برگزار شود.

     

     

     

    تامین هزینه های اضافه بر عهده مسئولان هیئت هاست

     

     

    به گفته وی، هیئت ها در مجموع همکاری خوبی کردند و اگر صبر و تحمل آنان نبود با مشکلات زیادی مواجه می شدیم.

     

    وی می افزاید: در مورد اعزام به مسابقات کشوری هم عملکرد هیئت ها در استان بررسی شد که آیا این اعزام به صلاح این رشته است یا نه، یا این که آیا رقابت ها در حد قابل قبولی برگزار می شود؟

     

    با این کار به دنبال این بودیم تا نماینده استان در رقابتی شرکت کند که تاثیرگذار باشد و باعث سربلندی نام استان شود.

     

    «عمیدیان» در مورد چگونگی پرداخت بدهی هیئت های ورزشی هم تصریح می کند: به هیئت ها اعلام شد میزان بدهی خود را اعلام کنند تا پس از بررسی، هزینه های معقول پرداخت شود. برای مثال تیمی که قرار بود با اتوبوس به مسابقات اعزام شود، با هواپیما به محل برگزاری مسابقات رفته و ممکن است پرداخت ما به التفاوت آن را رئیس هیئت بر عهده گرفته باشد.

     

    به گفته وی، هزینه هایی مانند درج پیام تبریک و تسلیت یا برگزاری میهمانی های مختلف بر عهده مسئولان هیئت هاست.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "بودجه بخور و نمیر هیئت های ورزشی استان"
    تازه ترین اخبار