امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۴:۳۳:۳۱  آخرین بروزرسانی : فروردین ۲۰ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ | کد خبر : 38939
    ارسال خبر چاپ خبر
  • تیم دو نفره پینگ‌پنگ مردان ایران در حالی امروز عازم رقابت‌های کاپ آسیا در هنگ کنگ می‌شود که با مخالفت شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان هیچ نماینده زنی در این پیکارها ندارد. در شرایطی که کمیته فنی فدراسیون تنیس روی میز پیش از این اعلام کرده بود ندا شهسواری، به عنوان نماینده تیم…

    تیم دو نفره پینگ‌پنگ مردان ایران در حالی امروز عازم رقابت‌های کاپ آسیا در هنگ کنگ می‌شود که با مخالفت شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان هیچ نماینده زنی در این پیکارها ندارد. در شرایطی که کمیته فنی فدراسیون تنیس روی میز پیش از این اعلام کرده بود ندا شهسواری، به عنوان نماینده تیم بانوان هم به کاپ آسیا اعزام خواهد شد اما شورای برون مرزی روز شنبه در فاصله ۴۸ ساعت مانده به پرواز، با سفر او مخالفت کرد. این در حالی است که شهسواری، به عنوان اولین زن پینگ‌پنگ باز المپیکی ایران، طی ماه‌های گذشته سخت مشغول تمرین بوده تا سومین دوره حضورش را در این رویداد آسیایی معتبر تجربه کند.

    گفته می‌شود شورای برون مرزی وزارت ورزش به دلیل مشکلات مالی و ارزی با حضور شهسواری در این مسابقات مخالفت کرده، چراکه علاوه بر این ورزشکار باید یک همراه به عنوان نماینده حراست یا مربی زن با او اعزام کند تا در این سفر تنها نباشد. با توجه به این موضوع از آنجا که شنیده می‌شود وزارتخانه تحت فشار مسایل مالی با این اعزام مخالفت کرده است، این مساله بهانه خوبی نیست تا بتواند شهسواری را متقاعد کند و باعث ناراحتی‌اش نشود. او می‌گوید: «من در طول تعطیلات عید فقط تمرین کردم. در واقع قید تمام تفریحاتم را در این ایام زدم تا برای کاپ آسیا آماده شوم. از این ناراحتم که دقیقه ۹۰ با اعزامم مخالفت کردند. من حتی چمدانم را هم بسته بودم و می‌خواستم

     

    به تهران بیایم که دوستانم این خبر را به من دادند. مخالفتی که با اعزام من شد بدجوری تو ذوقم خورد. مسوولان می‌توانستند زودتر مخالفت خود را اعلام کنند تا حداقل من این قدر وقت و انرژی صرف آماده‌سازی برای شرکت در مسابقات نمی‌کردم. به هر حال «کاپ آسیا» رویداد مهمی بود که از نظر «رنکینگ»جهانی هم برای من اهمیت داشت.

    این رقابت‌ها می‌توانست تجربه خوب و جدیدی پیش از حضور در رقابت‌های جهانی به من بدهد اما حیف که هم این فرصت را از دست دادم و هم کل تعطیلات نوروز را.» او عنوان می‌کند مسوولان به او گفته‌اند که «نباید یک ورزشکار زن تنها به مسابقات اعزام شود.»

    ندا حالا خودش را برای مسابقات جهانی فرانسه که اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، آماده می‌کند، البته اگر این بار مشکلات ارزی مانع راهش نشود: «ما هم‌اکنون در حال تمرین و آمادگی برای حضور در مسابقات جهانی فرانسه هستیم. امیدوارم تا اعزام به این رقابت‌ها بتوانیم به آمادگی کافی برسیم.

    فدراسیون برای ارتقای سطح بازیکنان یک اردوی تدارکاتی در مجارستان در نظر گرفته و قرار است تیم‌ملی دو هفته قبل از مسابقات فرانسه راهی این کشور شود.»شورای برون مرزی در حالی با اعزام شهسواری به مسابقات کاپ آسیا مخالفت کرده که ایران در سه دوره پیشین این رقابت‌ها در بخش بانوان نماینده داشت.

    شهسواری در پیکارهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ کاپ آسیا حضور داشت و پریسا صمدی هم در پیکارهای سال ۲۰۱۱ شرکت کرده بود. بیست و ششمین دوره مسابقات تنیس روی میز کاپ آسیا ۲۳ تا ۲۵ فروردین در هنگ کنگ برگزار می‌شود. برادران عالمیان همراه با ابراهیم علیدخت به عنوان مربی سه‌شنبه به منظور شرکت در این رقابت‌ها عازم هنگ‌کنگ می‌شوند.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "روزنامه شرق:«ندا شهسواری» در شوک خط خوردن از «کاپ آسیا»"
    تازه ترین اخبار