امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۶:۱۹:۰۵  آخرین بروزرسانی : فروردین ۲۹ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۲ | کد خبر : 39428
    ارسال خبر چاپ خبر
  • مصاحبه نوشاد عالمیان با ایرنا پینگ پنگ باز کم رو و کم حرف ایران که شهرت خود را مدیون درخشش در المپیک لندن است، همچنان از رسانه ها و مکان های عمومی فراری است و پیدا کردن او بسیار سخت و دشوار می نماید.   نوشاد عالمیان که اخیرا درمسابقات کاپ آسیا شرکت کرده ودرجمع…

    مصاحبه نوشاد عالمیان با ایرنا

    پینگ پنگ باز کم رو و کم حرف ایران که شهرت خود را مدیون درخشش در المپیک لندن است، همچنان از رسانه ها و مکان های عمومی فراری است و پیدا کردن او بسیار سخت و دشوار می نماید.

     

    نوشاد عالمیان که اخیرا درمسابقات کاپ آسیا شرکت کرده ودرجمع برترین های این قاره قراردارد، به تازگی عنوان چهارمی آسیا را تکرار و نشان داد که آرزوهای بلندی در این رشته دارد.

     

    وی که بهترین و پرافتخارترین پینگ پنگ باز ایران است، نفراول رنکینگ ایران در سال ۹۱ بود که در این سال ۲۱ ساله شد و به همین دلیل دیگر فقط می تواند در مسابقات بزرگسالان بازی کند.

     

    چپ دست استثنایی ایران در حالی از رده سنی امید خداحافظی کرد که به رنکینگ چهار رسید و می تواند این رده را افتخار بزرگی برای کشورمان به حساب آورد وممکن است سالهای سال این رکورد و این رتبه بی نظیر برای ایران در انحصار نوشاد عالمیان باقی بماند.

     

    ایرنا روزگذشته به گفت وگو با این ستاره ورزش کشورمان پرداخت که در زیر می آید.

     

    س : می گویند شما در این رشته نابغه هستید، خودتان هم چنین دیدی دارید؟.

     

    ج : نابغه که نمی دانم اما در یک خانواده ورزشی رشد کرده و ازابتدا با هدایت پدر و عمویم که از بازیکنان اسبق تیم ملی بودند، تمرینات اصولی را انجام دادم و درادامه با راه یافتن به آکادمی پینگ پنگ در این رشته رشد کردم.

     

    س: فقط همین؟

     

    ج : البته این تمام ماجرا نیست و من در اصل عاشق پینگ پنگ هستم و با این عشق توانستم به این رتبه در ایران و جهان دست پیدا کنم.

     

    س : فرق تو با برادرت(نیما)چیست وچرا با یکدیگر فاصله دارید؟ البته می گویند تو از ۵ سالگی پینگ پنگ را شروع کرده ای و نیما از ۱۱ سالگی؟

     

    ج: درست است من ازنیما زودترشروع کردم اما نیما هم می تواند بهتر از این باشد. او خیلی خوب بازی می کند واگرتجربه بین المللی اش بیشتر از این شود خیلی زودتر از این ها می تواند پیشرفت کند. نکته دیگر در رابطه با نیما اینکه پینگ پنگ جدید رو اصولی بازی می کند واگر کمی تجربه اش بیشتر شود موفق تر از این خواهد شد.

     

    س: راست است که اگه راکت پینگ پینگ پیش ات نباشد خوابت نمی برد؟

     

    ج: دست است، این طور بود.وقتی همه عروسک داشتند من راکت داشتم و با راکتم می خوابیدم اما الان دیگر این طور نیست.

     

    س: هنگام شرکت در رقابت ها از برند خاصی استفاده می کنی یا با تمامی راکت ها راحت هستید؟

     

    ج: یک شرکت ژاپنی به نام ˈفلای باترˈ راکت های مرا تامین می کند، البته این شرکت در آلمان نیز شعبه دارد و در مسابقات مختلف با راکت های این شرکت بازی می کنم و احساس خوبی با آن ها دارم . راحت هستند و چوب و رویه خوبی دارند.

     

    س: نیما چه مدت دیگر می تواند به تو برسد؟

     

    ج: نیما اکنون خوب تمرین می کند. ممکن است در یک مسابقه بهتر از من بوده و حتی من را هم شکست دهد. معتقدم در مدت زمان کوتاهی شاید کمتر از یک سال دیگر بتواندبه مقام های بالاتر از این دست پیدا کند؟

     

    س: نگفتید چه زمانی به تو می رسد ؟

     

    ج: درست است که او تمرین می کند ، اما من هم بیکار ننشسته ام و سخت تمرین می کنم . الان نمی توانم زمان دقیقی بگویم.

     

    س: راجع به مسابقه های اخیر کاپ آسیا صحبت کنید، سطح آن چطور بود؟

     

    ج: مسابقات خیلی خوبی بود، سطح رقابت ها با توجه به شرکت برترین های آسیا بالا بود . در این رقابت هاشروع خوبی داشتم و به نیمه نهایی رسیدم. متاسفانه با شکست برابر نماینده چین به دیدار رده بندی رفتم و درآنجا از نظر بدنی کم آورده وتحلیل رفتم.اگر اینطور نمی شد به طورحتم نماینده تایوانˈچانگˈ را شکست می دادم.

     

    پیش از این ˈچن آنˈ را با نتیجه ۴ برصفرشکست داده و راهی نیمه نهایی شده بودم.

     

    س: سخت ترین رقیب تو در این مسابقه ها چه کسی بود؟

     

    ج: شوشین و چین یوان سخت ترین رقیبان من بودند و در مقابل آن ها به زحمت افتادم.

     

    س: برگردیم به بازی المپیک لندن مسابقه ات با ˈتیمو بولˈ آلمانی. در آن بازی راکت ات را دست به دست می کردی، کاری که در آن سطح معمول نیست؟

     

    ج: درست است .این کار را در مسابقات رسمی نمی کنند. اما من این کار را کردم و درمسابقه های دیگر هم انجام داده بودم.اگر ببینم به توپ نمی رسم و چاره ای نداشته باشم، راکت رادست به دست می کنم این کار را در کاپ آسیا هم انجام دادم.

     

    س: کسی غیر از تو هم این کار را می کند؟

     

    ج : ندیدم. البته شنیدم که بعضی ها این کار را می کنند، ولی تعدادشان خیلی کم است و تازه برای خنده انجام میدهند نه این که عادت به این کارداشته باشند.

     

    البته من اصلا برای خنده این کار را انجام نمی دهم با دست راست هم تمرین و بازی می کنم و بدون دلیل نیست که این کاررا می کنم.

     

    س: برای شرکت در رقابت های کاپ آسیا چند روز در اردو بودید؟

     

    ج: یک هفته در بابلسر و یک اردوی دو – سه روزه در تهران.

     

    س : اگه تمرینات بیشتر بود، می توانستید نتیجه بهتری کسب کنید؟

     

    ۱۰۰درصد. اگر تمرینات بیشتر بود، می توانستم نتیجه بهتری بگیرم.تنها مشکل ما نداشتن امکانات

     

    است. ۵ سال است که می گویم امکانات ما برای تمرین کم است وهمه دراین مدت به ماقول امکانات می دادند.مطمئن هستم اگه امکانات باشد نتایج هم بهتر می شود.

     

    س: اخبار کاپ آسیا در رسانه ها بازتاب خوبی داشت،اما با آنکه به یک چهارم نهایی صعود کردی بازهم مسابقات پخش تلویزیونی نشد از اینکه حداقل این مسابقه هم پخش نشد گلایه مند نیستید؟

     

    ج: ۱۰۰ درصد گلایه مندم،متاسفانه تلویزیون ایران رقابت هایی که هیچ بیننده ای ندارد، را پوشش می دهد، اما مسابقه های پینگ پنگ را پخش نمی کند.پینگ پنگ در ایران طرفداران زیادی داره و پخش منظم مسابقات به پیشرفت این رشته ورزشی در کشورکمک می کند.

     

    س: جدی ترین رقبای تو در آسیا چینی ها هستند و به نظر می رسد به غیر از آن ها رقیبی ندارید؟

     

    ج: درست است، در آسیا فقط از چینی ها عقب ترم. امسال هم دراین رقابت ها چند تا چهره جدید رو کردند و منو شکست دادند.

     

    س: بازی آنها با تو چه تفاوتی دارد؟

     

    ج: چینی ها سرعت دست وبدن بالایی داشته و از من جلوترهستند.البته تمریناتشون هم از من بیشتر است، از امکانات که نگویید . فاصله بسیار زیادی با ما دارند.وقتی خودم را با آنها مقایسه می کنم، انگار هیچ چیزی ندارم. از نزدیک کار کردن آنها را مشاهده کرده ام . در هر سالن ۳۰ تا۴۰ میز پینگ پنگ دارند. بیش از ۴ هزارتوپ از راکت و البسه . بقیه چیزها هم مهیا است. اما من در پارکینگ خانه مان تمرین می کنم.

     

    س: امکانات در این رشته تا این حد تاثیرگذاراست؟

     

    ج: خیلی مهم است که امکانات کامل داشته باشیم و گرنه به سختی می توان پیشرفت کرد.

     

    س: اواخر اردیبهشت ماه در جهانی فرانسه شرکت می کنی، نظرت را در این باره بگو؟

     

    ج: سطح مسابقات جهانی بالا است. همه کشورها بهترین ها را به این رقابت ها می فرستند چین با شش پینگ پنگ باز زبده می آید و دیگر کشورها هم به این ترتیب، فکر می کنم مسابقات سختی باشد.

     

    س: وضعیت خودت چطور است؟

     

    ج: خوشبختانه با فرم خوبی در کاپ آسیا شرکت کردم اگر این فرم را تا مسابقات جهانی حفظ کنم کسب نتیجه دوراز دسترس نیست.

     

    س: نظرت راجع به ترکیب تیم ملی چیست؟

     

    ج: همه خوب هستند. حمید رضا طاهر خانی خیلی خوب بازی می کند. هم سن من ونیماست مهران احدی با تجربه است و واقعا خوب بازی می کند. در دوره های قبلی نیز شرکت داشته و بازی های خوبی انجام داده است.اما معتقدم بازیکن جدید ما طاهرخانی در صورت روی فرم بودن می تواند شگفتی ساز شود.

     

    س: الگوی تو در پینگ پنگ کیست ؟

     

    ج: الگویی در پینگ پنگ ندارم.

     

    س: دوست داری الگو باشی؟

     

    ج: نمی خواهم الگو باشم و پیشنهاد نمی کنم کسی سبک بازی من را الگوی خودش قرار دهد هر کس هر طور دوست دارد و راحتتر است بازی کند.

     

    س: نظرت درباره اردوی تدارکاتی مجارستان پیش از آغاز رقابت های جهانی چیست؟

     

    معتقدم بهتر بود به جای این اردو به اوپن و یا پروتورهای بین المللی می رفتیم و بیشتر به ما کمک می کرد البته تا امروز کسی هم از ما نظر نخواسته است که اشکالات را بگوییم.

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "نوشاد عالمیان: الگو ندارم ونمی خواهم الگو هم باشم/درکودکی شبها بدون راکت خوابم نمی برد"
    1. فرشید گفت:

      آقا نوشاد عزیز،در آسیا فقط از چینی ها عقب تری؟!!!!!!!!!!!!!!! یعنی شما از تیم ژاپن میزوتانی ونیواکوکی… و تیم کره روسونگ مین وجوسی هیوک واوسانگ قویتری؟!!!!!!!!!!!!!!!ضمنا چوانگ چیه یوان که در کاپ آسیا شمارا ۴بر۰شکست داد چینی نیست.جهت اطلاع!

    2. مصطفی خلفی زاده گفت:

      اقا نوشاد!
      بابت افتخار آفرینی هات ممنونیم
      از طرف تلویزیون همیشه منفعل در زمینه پینگ پنگ هم ازت عذرخواهی می کنیم
      راستی!
      اون یکی دو امتیازی که از یان آن با دست راست گرفتی خیلی چسبید
      دستت درست
      البته هم دست چپت هم راستت 🙂

    3. زهرا گفت:

      نوشاد جان اسطوره ی پینگ پنگ ایران و حتی جهان در ایران کسی مفهوم لغت قدر شناسی از ورزشکاران را نمی داند آگر به کشور هایی بروی که امکانات کافی داشته باشه همه استعداد بی نظیرت را می بینن و میفهمن که از بازیکنان چینی و ژاپنی و کره و ….سرتر هستی

    4. پرستو گفت:

      در جواب آقا فرشید:یه کم مصاحبه رو درست بخون..نوشاد گفت از نظر امکانات و تکنیک وا زچینی ها عقب تره..و اگه درست میخوندی نوشته بودکه چوانگ چیه یوان یه بار نوشادو برد در زمانی که بدن نوشاد تحلیل رفته بود
      در ضمن نوشاد بازیکن های اروپایی و آلمانی زیادی رو هم برده که با اجازتون از نوشاد رنک خیلی بالاتری داشتن پس باید بگیم نوشاد از اونا بالاتره؟مسلمه که نه!با یه بازی نمیشه در مورد سطح افراد نظر داد..شما هم اگه یه ذره از نظر فنی به قضیه نیگا کنی خودت متوجه اشتباه فاحشت میشی و از نوشاد به خاطر این حرفت عذر خواهی میکنی
      جهت اطلاع!!!!!!!!!

    5. سجادصفری آملی گفت:

      باسلام.نوشاد یک نابغه در پینگ پنگ ایران بوده.هست و خواهد بود.کسی که در پارکینگ منزل تمرین میکند و قهرمانان دنیا رو این چنین به زانو در میاورد با آن امکاناتشان پس تردید نداشته باشید که نابغه هست.تا زمانی هم که ورزشهایی مثل فوتبال در این مملکت وجود دارد بقیه ورزشها تعطیل اند.این مطالب رو با این جهت عرض کردم که بنده با خانواده عالمیان بطور مستمر در ارتباطم.با تشکر فراوان.عضو کوچکی از جامعه پینگ پنگ معلولان

    6. حسن گفت:

      اقا نوشاد!
      بابت افتخار آفرینی هات ممنونیم ، انشاالله همیشه پیروز و موفق باشی

    7. نوشاد دوستت دارم تو باعث سربلندی پینگ پنگ ایران هستی امیدوارم موفق باشید.

    8. سارا سلطانی گفت:

      عجیبه که بعضی ها اینقدر روی کلمات زوم می کنن. آقایی به اسم فرشید، محض اطلاعت باید بگم که نوشاد کنتا ماتسودایرای ژاپنی ، وانگ لیکین چینی (که قهرمان جهان بوده) و خیلی از بزرگان این رشته رو شکست داه. و اگه یک دهم (فقط یک دهم) امکانات چینی ها رو داشته باشه، نامبر وان جهان میشه. ایشون یه نابغه س. بهتره به جای حسادت و تخریب نوابغ و زحمت کشان رشته های ورزشی، باعث تشویق و حمایت از اونها بشیم.
      نوشادجان هر روزت بهتر از روز قبل و خسته نباشی …
      آقای فرشیدخان شما هم به جای اینکه اینجوری طرفدارای این رشته رو برنجونی، برو بیشتر تمرین کن بلکه دل این ملت رو بتونی یه روزی شاد کنی


    تازه ترین اخبار