امروز: یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۴:۳۴:۴۹  آخرین بروزرسانی : آبان ۲۹ام, ۱۳۹۴
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ | کد خبر : 39572
    ارسال خبر چاپ خبر
  •       در ادامه مطلب  محل فرود توپ حالتی را در نظر می گیریم که رالی در جریان است و بازیکن اقدام به چرخش از ناحیه بکهند می کند و می خواهد از تکنیک فورهند استقاده نماید. به سوال زیر می پردازیم.   در این حالت  بهترین محل ها برای ارسال توپ چه نقاطی…

     

     

     

    در ادامه مطلب  محل فرود توپ حالتی را در نظر می گیریم که رالی در جریان است و بازیکن اقدام به چرخش از ناحیه بکهند می کند و می خواهد از تکنیک فورهند استقاده نماید. به سوال زیر می پردازیم.

      در این حالت  بهترین محل ها برای ارسال توپ چه نقاطی از میز حریف است ؟

    برای پاسخگویی به این سوال دو حالت را در نظر می گیریم.

    حالت اول  :بازیکن حریف  نزدیک به میزو در محلی تقریبا نزدیک به وسط میز(کمی متمایل به سمت بکهند) ایستاده است و برای دریافت تمامی توپ های ارسالی کاملا آماده است.

     آیا در این حالت ارسال توپ به فورهند او کاری منطقی است ؟

    (الف)باتوجه به اینکه بازیکن حریف کاملا مسلط و آماده برای دریافت توپ است زدن چنین توپی به منطقه فورهند این احتمال را به همراه دارد که او توپ را به سمت فورهند خودی ارسال نماید که برای دریافت آن می بایست حرکت پای کراس استپ (تقاطعی)بلند صورت گیرد که در نهایت موجب به هم ریختن مرکز ثقل و قرار گرفتن در وضعیتی بحرانی می گرددکه معمولا  به از دست دادن امتیاز می انجامد.باید دقت کرد که گاها حتی اگر دریافت حریف زیاد سریع نباشد این مشکلات را بوجود خواهد آورد.

    (ب)در چنین حالتی ارسال توپ به عرض بکهند میز حریف و یا محل آرنج او منطقی تر به نظر می رسد.که صد البته استفاده از تکنیک فورهند این ساید آوت(forhand inside out ) پیشنهاد می گردد، کاری که بسیاری از بازیکنان خوب دنیا آنر ا در چنین شرایطی انجام می دهند.در این حالتها منطقه بازگشت توپ حریف خیلی وسیع نیست ودر محدوده دست بازی است که نیاز به انجام حرکت پای وسیع نیست و برای توپ های بعدی دچار مشکل نخواهیم شد.

     این مطالب در شکلهای زیر نمایش داده شده است.

    3

     

    حالت دوم:محل ایستادن بازیکن حریف در منطقه گوشه بکهند و دور از فورهند خودش است .

    در چنین حالتی ارسال فورهند به منطقه فورهند اونه تنها  ایجاد مشکل نخواهد کرد بلکه منطقی است ومی تواند منجر به کسب امتیاز گردد پس در چنین حالتی  می توان تکنیک را در این منطقه اجرا نمود.شکل زیر بیانگر این مطلب است.

    4

    باید توجه شود که در این مطلب فرض براین است که بازیکن حریف هیچگونه ضعفی  در دریافت توپهای موازی ارسالی به منطقه فورهندش ندارد.اما این نکته را هم نباید فراموش کرد که برای جلوگیری از ایجاد یکنواختی گاهی علیرغم ایجاد مشکل لازم است در چنین شرایطی توپهایی نیز به فورهند حریف ارسال شود.این مطلب برای بازیکنان چپ دستی که با بازیکنان راست دست بازی می کنند نیز صادق است.

    محل فرود توپ را برای سرویس –دریافت سرویس وسایر تکنیکهای پینگ پنگ با توجه به بازی در مقابل راست دستها و یا چپ دستها ویا بازیکنان پن هولدر و شیک هند مورد بررسی قرار داد.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مطلب آقای جمیل لطف الله نسبی در مورد محل فرود مناسب توپ"
    1. محمدرضا از مهریز گفت:

      با سلام خدمت آقا جمیل لطف الله نسبی و تشکر بابت مطلب خوبتون. خدا قوت
      احتراما میخواستم عرض کنم که شما در دل این مطلبی که قرار دادید ، بیشتر به فاکتوری پرداختید که متاسفانه حتی در آغاز یادگیری پینگ پنگ بدان پرداخته نمیشه ، چه برسه به بعدها که بازیکن به سطح قابل قبولی میرسه. محیط بینی یکی از فاکتورهایی هست که معمولا مظلوم واقع میشه در بین تمرینات تشخیصی و این است که درادامه ، بازیکن ضرباتی را اجرا میفرماید که بدون توجه به محل قرارگیری بازیکن حریف و بهترین نقطه فرود نسبت به حریف است.در مورد سرویس و دریافت هم همین طور است. وقتی سرو زننده به مواردی نظیر محل قرار گیری بازیکن ، نحوه ی راکت گیری ، چپ دست یا راست دست بودن، فاصله نسبت به میز و همچنین مرکز سقل بالا یا پایین توجه نمی کنه ،؛ طبیعتا نمی تونه مکان مناسبی برای سرویس و یا دریافت انتخاب کنه.
      ممنونم
      با احترام

    2. سعید طلوعی گفت:

      با عرض سلام و ادب وتشکرویژه از آقا جمیل .در صورت امکان تمرینات تاکتیکی جهت استفاده بازیکنان شهرستانی که به مربیان سطح بالا دسترسی ندارن ارایه نمایید.ممنون از لطفتون سعید طلوعی از پارس آباد مغان

    3. پورزارع گفت:

      سلام/ممنون به جهت راهنماییهایتان/استفاده کردیم/همواره منتظرمطالب ارزشمندتان هستیم/ازآقای محمدرضاازمهریز هم بخاطرتوضیحاتشان بسیارسپاسگزارم.پیروزو سربلندوتندرست باشید.

    4. نازیلا نقیبی گفت:

      با سلام وعرض ادب خدمت جناب لطف الله نسب وتشکر از مطالب خوب ایشان خواهشمند است درصورت امکان تمرینات تاکتیکی ومطالبی در رابطه با سرویس ارایه نمایید.

    5. فرح سیستانی گفت:

      با سلام وادب واحترام حضور استاد ارجمند جناب لطف الله نسبی از راهنمایی. شما فیض بردیم. در صورتی که کتاب و جزوه ای هست لطفا قید بفرمایید تا برای پیش برد کارم تهیه کنم با تشکرا ز توضیحات جنابعالی.

    6. مدیرسایت گفت:

      خانم سیستانی
      باسلام
      کتاب آموزش مربیگری پینگ پنگ سطح یک فدراسیون جهانی موجود می باشد و می توانید آنرا تهیه کنید.
      باتشکر

    7. محمد فائزپور گفت:

      با تشکر از آقای لطف الله نسبی مطالب آموزنده ای بود


    تازه ترین اخبار