امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۶:۱۷:۲۲  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۶ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ | کد خبر : 39900
    ارسال خبر چاپ خبر
  • گفت و گو از سعید قهرمانی کاپیتان تیم ملی پینگ پنگ ایران که آخرین دور رقابت های انتخابی تیم ملی به مسابقات جهانی فرانسه را به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کتف نیمه تمام گذاشت و به خانه برگشت به تازگی با تصمیم کمیته فنی به عضویت تیم ملی اعزامی به رقابت های آسیایی کره…

    گفت و گو از سعید قهرمانی

    کاپیتان تیم ملی پینگ پنگ ایران که آخرین دور رقابت های انتخابی تیم ملی به مسابقات جهانی فرانسه را به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کتف نیمه تمام گذاشت و به خانه برگشت به تازگی با تصمیم کمیته فنی به عضویت تیم ملی اعزامی به رقابت های آسیایی کره جنوبی درآمد.

     

     

     

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل از  ایرنا، محمدرضا اخلاق پسند یکی از پینگ پنگ بازان مستعد ایران و دارنده عناوین متعدد در این رشته ورزشی و از این حیث یک رکوردار است.

     

    او درمسابقات جهانی ۲۰۰۱ اوزاکا ژاپن،۲۰۰۴ قطر،۲۰۰۶ المان،۲۰۰۸ گوانگ ژو،۲۰۰۹ یوکوهاما،۲۰۱۰ مسکو،۲۰۱۱ روتردام هلند و ۲۰۱۲ آلمان شرکت داشته است.

     

    همچنین در رقابت های قهرمانی آسیا ۱۹۹۸ اوزاکا، ۲۰۰۳ تایلند، ۲۰۰۵ کره جنوبی، ۲۰۰۷ چین، ۲۰۱۰ هندوستان،۲۰۱۲ ماکائو نیز تیم ملی را همراهی کرده و تنها پینگ پنگ بازی است که تاکنون دو باردربازی های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک و ۲۰۱۰ گوانگ ژو شرکت داشته است.

     

    او با شرکت در ۴ کاپ آسیایی تهران، ماهشهر، هندوستان و چین از این نظر نیز رکورددار است.

     

    دردوره قبلی بازی های کشورهای اسلامی شرکت و با تیم ملی پینگ پنگ در بازی های آسیایی تهران عنوان نخست و در بازی های آسیایی عربستان به عنوان دوم دست یافته است.

     

    تنها پینگ پنگ بازی است که در سه دوره انتخابی المپیک درمنطقه آسیای میانه به فینال این رقابت ها راه یافته و درسال ۲۰۰۴ با کسب عنوان قهرمانی در آن به المپیک آتن رفته است.

     

    متاهل است و با هدایت پدرش که دررشت معلم ورزش بوده با این ورزش از کودکی آشنا شد و با تلاش و کوشش زیاد به رده های بالای این ورزش رسیده است رابطه بسیارخوبی با بازیکنان تیم ملی دارد به خصوص نوشاد عالمیان،افشین نوروزی و مهران احدی دارد.

     

    او دردوره جدید مدیریت این فدراسیون بارها به دلیل انتقاد از برخی تصمیمات آنی مسوولان فدراسیون پینگ پنگ مورد غضب مدیریت این فدراسیون قرار گرفت و از میادین دور ماند و آخرین بار با وساطت حمید سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش رابطه ˈشکر آبˈ او و سایر ملی پوشان حل شد و آنان باردیگردرمسابقات شرکت کردند.

     

    درخصوص تازه ترین تصمیم کمیته فنی فدراسیون گفت و گویی با کاپیتان تیم ملی انجام داده ایم که در ادامه می آید:

     

    **چه شدبه تیم ملی دعوت شدید؟

     

    ج-راستش را بخواهید نمی دانم چرا که نه در جلسه حضور نداشتم و نه هیچ یک از اعضای این جلسه نیز پیش از آغاز این جلسه با من دراین رابطه صحبت کرده بودند خودم هم از طریق رسانه ها از این موضوع مطلع شدم.

     

    **خوشحالی که به تیم ملی دعوت شدید؟

     

    ج-بسیار خوشحالم من عاشق ایرانم و از اینکه بار دیگر می توانم پیراهن تیم ملی کشورم را برتن کنم بسیار خوشحالم امیدوارم بتوانم دراین مسابقات بازی های خوبی انجام بدهم.

     

    **فکر می کنید برای شرکت دراین رقابت ها بتوانید خود را به موقع آماده کنید؟

     

    ج-مسابقات آسیایی تیر ماه برگزار می شود و فرصت کافی برای ادامه تمرینات و آمادگی بیشتر را دارم و تا آن موقع به طور قطع به آمادگی لازم خواهم رسید.

     

    **ارزیابی تان از سطح این رقابت ها چگونه است و ما به دنبال چه جایگاهی هستیم؟

     

    ج-همانطور که می دانیدقدرت های اول جهان در آسیا هستند و از این رو سطح این رقابت ها به طور یقین بسیار بالاست اما معتقدم رقابت اصلی ما برای قرار گرفتن در جمع ۸ تیم برتر این قاره با تیم ملی هندوستان است ما دردوره قبل نیز اگر این تیم را شکست می دادیم به این مهم دست پیدا می کردیم که متاسفانه نشد دراین دوره که مسابقات درکره جنوبی برگزار می شود به نظر می رسد تیم کره شمالی در آن شرکت نخواهد داشت و این شانس خوبی است برای تیم ما است که به جمع ۸ تیم برتر قاره صعود کنیم البته اگر تمرکز لازم را داشته باشیم حتی می توانیم به یکی از رتبه های چهارم تا ششم نیز دست پیدا کنیم.

     

    تیم ملی اواخر اردیبهشت ماه به منظور شرکت درمسابقات جهانی به فرانسه می رود به نظر شما بازیکنان می توانند جایگاه خود را در رده بندی جهانی بهبود ببخشند یا خیر؟

     

    ج-چون اطلاع دقیقی از شرایط ندارم نمی توانم دراین باره اظهار نظر کنم.

     

    **یعنی هیچ پیش بینی ندارید؟

     

    ج-کسب موفقیت درمسابقات جهانی به عوامل متعددی همانند آمادگی و تمرکز بالای پینگ پنگ بازان و قرعه مناسب بستگی دارد که امیدوارم بازیکنان ما با قرعه مناسب روبه رو شوند و نتایج خوبی کسب کنند.

     

    **چه فاکتورهای دیگری در نتیجه گیری دراین مسابقات اثر گذار خواهد بود؟

     

    ج-ازآنجا که به غیر از نوشاد عالمیان سایر ملی پوشان رتبه هایشان در جهان واقعی نیست امیدوارم بتوانند ازاین فرصت استفاده کنندو نتیجه بگیرند.

     

    **از اینکه درتیم اعزامی عضویت ندارید ناراحت نیستید؟

     

    ج-بسیار ناراحتم اما چاره ای نیست و تنها باید بنشینم و برای موفقیت سایر هم تیمی هایم دعا کنم.

     

    **دردورهای قبلی عضو تیم ملی بوده اید عملکرد خودتان چگونه بود؟

     

    ج-دردوره های قبلی به خصوص درروتردام و روسیه ما با قرعه سختی روبه رو شده بودیم اما از آنجا که تیم بسیار یک دست و هماهنگ بود اکثر ملی پوشان از گروه های خود بالا آمدندو رتبه های جهانی ما ارتقا پیدا کرد.

     

    **رابطه ات با ملی پوشان چگونه است؟

     

    ج-خوشبختانه اتحاد خوبی بین ما است و رابطه خوبی با یکدیگر داریم.

     

    **می گویند نوشاد با شما خیلی راحت است و هر وقت شما درتیم بوده اید عملکرد نوشاد بهتر بوده است؟

     

    با نوشاد هم همانند سایر ملی پوشان رابطه دوستانه خوبی دارم دوستان و کارشناسان لطف دارند که این نظررا دارند رابطه دوستانه ما در تیم ملی به حدی خوب است که سال گذشته درآستانه پیوستن به یک تیم آلمانی بودیم که عملی نشد درکل با تمامی ملی پوشان راحتم.

     

    **سخن آخر؟

     

    ج-برای تیم ملی اعزامی به مسابقات فرانسه آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم خودم نیز بتوانم بازی های خوبی درکره جنوبی انجام بدهم و به اعتماد کادر فنی پاسخ مناسبی بدهم.

     

     

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "اخلاق پسند:خیلی خوشحالم که به تیم ملی دعوت شدم/انگیزه ام برای ادامه فعالیت دو چندان شد"
    تازه ترین اخبار