امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۳:۳۰:۲۸  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۱۰ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ | کد خبر : 40135
    ارسال خبر چاپ خبر
  • چرا نباید یک قهرمان ملی در مسابقات مهمی چون کاپ آسیا، ‌روانه میدان شود؟ همزمان با اعلام عمومی تصمیم شورا، تیم فوتبال استقلال تهران با کاروانی هشتاد نفره در عربستان بود تا در جام باشگاه‌های آسیا به مصاف الهلال برود. چرا نباید همراه با شهسواری، سیما لیموچی مربی باتجربه او نیز در فهرست تیم اعزامی…

    Untitled

    چرا نباید یک قهرمان ملی در مسابقات مهمی چون کاپ آسیا، ‌روانه میدان شود؟ همزمان با اعلام عمومی تصمیم شورا، تیم فوتبال استقلال تهران با کاروانی هشتاد نفره در عربستان بود تا در جام باشگاه‌های آسیا به مصاف الهلال برود. چرا نباید همراه با شهسواری، سیما لیموچی مربی باتجربه او نیز در فهرست تیم اعزامی قرار می‌گرفت؟

    بیست و ششمین دوره مسابقه‌های پینگ پنگ جام آسیا، در حالی در هنگ کنگ برگزار شد که قرار بود «ندا شهسواری» به همراه نوشاد و نیما عالمیان در آن شرکت کنند، ولی در کمال ناباوری، ندا شهسواری ستاره پینگ‌پنگ‌ بانوان ایران به دلیل مخالفت شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان، فرصت حضور در رقابت‌های کاپ آسیا را از دست داد.

     

    به گزارش «تابناک»، ندا شهسواری نخستین زن در تاریخ پینگ پنگ ایران است که در بازی‌های المپیک لندن حضور یافته است. شهسواری گفته ‌در ‌‌تعطیلات نوروزی فقط تمرین کرده و قید تمام تفریحات را زده تا برای کاپ آسیا آماده شود و در حالی که از‌ اعزام نشدنش ناراحت بود، اظهار داشت: «از این ناراحتم که دقیقه نود گفتند نمی‌توانی بروی. چمدانم را بسته بودم که مطلع شدم سفرم لغو شده است».

     

    وی افزود: «بدجوری توی ذوقم خورد. مسئولان می‌توانستند زود‌تر مخالفت کنند تا این‌قدر وقت و انرژی صرف آماده‌سازی برای شرکت در مسابقات نمی‌کردم»؛ حضور ندا شهسواری در المپیک باعث شد، بتواند تنها سهمیه منطقه آسیای میانه در رقابت‌های گزیشی تهران را نصیب خود کند.

     

    جالب اینکه سرمربی تیم ملی تکواندو زنان از معرفی هوگو پوشان اعزامی به اسپانیا خبر داد و گفت: در اردوی حاضر دوازده نفر حضور داشتند که برای اعزام به رقابت‌های آزاد تکواندو در اسپانیا دو نفر حذف شدند و ده نفر باقی مانده بامداد دوازدهم اردیبهشت اعزام خواهند شد.

     

    پس از دعوت کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا (ATTU) از نوشاد و نیما عالمیان، ندا شهسواری نیز از سوی این کنفدراسیون به این مسابقه‌ها دعوت شده بود.

     

    بیست و ششمین دوره مسابقه‌های پینگ پنگ جام آسیا در روزهای ۲۳ تا ۲۵ فروردین ماه سال ۹۲ در هنگ کنگ برگزار شد که تنها سهمیه زنان منطقه آسیای مرکزی برای شرکت در این رقابت‌ها به ندا شهسواری نخستین بانوی المپیکی پینگ پنگ ایران داده شده بود.

     

    بازتاب خبر چشمگیر اعزام نشدن ندا شهسواری به کاپ آسیا، فدراسیون تنیس روی میز را ناگزیر کرد تا جویای دلیل مصوبه شورای برون مرزی شود. گفته شده این شورا با تنها بودن ورزشکاران زن در سفرهای خارجی مخالف است.

     

    باقری دبیر فدراسیون تنیس روی میز ایران در این باره گفته است: علت ندادن مجوز به ندا شهسواری، مربوط به قواعد شورای برون مرزی است که اجازه سفر انفرادی به بانوان ورزشکار داده نمی‌شود.

     

    چرا باید یک قهرمان ملی در مسابقات مهمی مثل کاپ آسیا، نتواند روانه میدان شود؟ همزمان با اعلام عمومی تصمیم شورا، تیم فوتبال استقلال تهران با کاروانی هشتاد نفره در عربستان بود تا در جام باشگاه‌های آسیا به مصاف الهلال برود. چرا نباید همراه با شهسواری، سیما لیموچی مربی باتجربه او نیز در فهرست تیم اعزامی قرار می‌گرفت؟

     

    مسابقه‌های جام آسیا صد هزار دلار جایزه نقدی داشت و دو پینگ پنگ باز مطرح چینی به نام‌های «شوشین» و «یان آن» که در مسابقه‌های پینگ پنگ قهرمانی جهان در فرانسه نیز حضور داشتند، در این رقابت‌ها به میدان رفتند.

     

    گفتنی است نوشاد و نیما عالمیان به ترتیب با قرار گرفتن در رده‌های چهارم و یازدهم مشترک مسابقات تنیس روی میز‌ کاپ آسیا، صاحب ۳۴۰۰ و ۱۴۰۰ دلار جایزه نقدی شدند.

     

    بیست و ششمین دوره مسابقات تنیس روی میز قهرمانی کاپ آسیا با قهرمانی «ژو ژین» که در یک فینال تمام چینی موفق به شکست هموطن خود به نام «یان آن» شد، به پایان رسید تا هر دو نماینده چینی‌ها موفق به کسب مدال در این رقابت‌ها شوند.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "ورزشکار المپیکی مجوز آسیا ندارد! چرا قهرمان ملی به مسابقات آسیا نرفت ؟"
    تازه ترین اخبار