امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۳:۴۴:۴۱  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۱۸ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ | کد خبر : 40568
    ارسال خبر چاپ خبر
  • نخستین بانوی پینگ پنگ باز ایرانی در المپیک، روند رو به رشد ورزش بانوان را درسال های اخیر قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: این روند در صورتی از رشد قابل توجهی برخودار خواهد شد که به ورزش بانوان از بعد حرفه ای نگریسته شود.   به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،« ندا شهسواری…

    نخستین بانوی پینگ پنگ باز ایرانی در المپیک، روند رو به رشد ورزش بانوان را درسال های اخیر قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: این روند در صورتی از رشد قابل توجهی برخودار خواهد شد که به ورزش بانوان از بعد حرفه ای نگریسته شود.

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،« ندا شهسواری » درگفت و گو با ایرنا، با بیان این که در سال های اخیر توجه خاصی به ورزش بانوان شده است، افزود: حضور بانوان درمیادین ورزشی به ویژه درعرصه بین المللی و اردوهای تدارکاتی گویای این امر است.

     

    وی با ارایه این پیشنهاد که به ورزش بانوان به عنوان یک حرفه نگریسته شود، گفت: از این نظر ورزشکاران بدون دغدغه می توانند به ارتقاء رشته ورزشی خود و حضورموفق در مجامع بین المللی بیاندیشند.

     

    ** بخش عمده موفقیت ورزشکاران درگرو هدف گذاری و تمرینات مستمر است

     

    از نخسنین بانوی تنیس بازجوان سووال شد که مهمترین عامل موفقیت خود در این عرصه چه می دانید ،گفت: اگر چه پشتیبانی خانواده و حمایت های مسوولان ورزشی ضروری به نظر می رسد اما هر ورزشکار ابتدا باید هدف خود را دقیقا تعریف کند و سپس برای تحقق آن با تمام توان اقدام کند.

     

    شهسواری افزود: داشتن انگیزه کافی نیز از عوامل موفقیت در فضای ورزشی است چرا که اگر ورزشکاری به لحاظ مادی تامین شود منجر به انگیزه های بیشتر خواهد شد.

     

    *** نقش وزارت ورزش و جوانان درحل برخی مشکلات جامعه ورزشی

     

    این ورزشکارالمپیکی در ادامه با انتقاد از این که قراردادهای باشگاهی تعداد زیادی از ورزشکاران رسمیت نیافت و این مساله موجب کاهش انگیزه درتعداد زیادی ازبانوان ورزشکاران شد، تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری وزارت ورزش و جوانان در ۶ ماه گذشته ، قراردها از وضعیت بهتری برخوردار شد.

     

    *** برای المپیک برزیل از هم اکنون باید برنامه ریزی کنیم

     

    شهسواری معتقد است اگر می خواهیم کاروان ورزشی زنان ایرانی کامل و با تمام توان در المپیک ۲۰۱۶ برزیل حاضر شوند، باید تمرینات براساس یک برنامه ریزی دقیق ازهم اکنون پیگیری شود تا ورزشکاران در زمان کافی به آمادگی جسمانی و فنی خوبی دست یابند.

     

    وی برگزاری اردوهای تدارکاتی، حضور در مسابقات برون مرزی و بین المللی برای ارتقاء رنکینگ را عاملی موثر در ارتقاء سطح تجربه ورزشکاران دانست.

     

    ندا شهسواری متولد سال ۶۵ ، از ۱۰ سالگی رشته تنیس روی میز را آغاز کرده و از سال ۷۹ به شکل کاملا جدی این رشته را پیگیری و در سال ۸۰ به عضویت تیم ملی درآمد.

     

    شهسواری اکنون به عنوان نخستین بانوی ورزشکار ایرانی رشته تنیس روی میز موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "ندا شهسواری:رشد ورزش بانوان در سال های اخیر از روند رو به رشدی برخوردار بوده است"
    1. amidi گفت:

      با سلام برای حضور در المپیک بعدی ،چه مسیری باید طی شود ؟ضرورت اول حضور در بین ۱۰۰ نفر برتر رنکینگ جهانی است. و این به ان معنی است که روزانه حداقل ۶ الی ۸ ساعت تمرین داشته باشید و سالی حداقل ۴ پروتور بین المللی انهم با گزینشی صحیح بروید .و صد البته درامد کافی برای تامین امکانات و تجهیزات و اجاره سالن و میز و حریف تمرینی و مربی و …. من بنوبه خودم بری شما و تمامی اعضائ محترم تیم های ملی ،ارزوی توفیق میکنم

    2. مدیر سایت گفت:

      به نام خدا
      آقای میرسالاری
      با سلام
      احتراما،سوالات شما و جمعی از دوستان در حال گردآوری بوده تا در اولین فرصت درحد وسع پاسخگویی گردد.
      با تشکر


    تازه ترین اخبار