امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۶:۴۱  آخرین بروزرسانی : خرداد ۱۳ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ | کد خبر : 42227
    ارسال خبر چاپ خبر
  • نبود فضای تمرین و تجهیزات مناسب، مشکل اصلی پینگ پنگ بازان مانه و سملقان

    یک راکت و چند توپ پینگ پنگ تنها سرگرمی بعضی از نوجوانان و جوانان در خراسان شمالی بوده است؛ جوانانی که علاقه مند به ورزش تنیس روی میز هستند و تلاش می کنند که این ورزش را به طور حرفه ای بیاموزند. وضعیت این رشته ورزشی پر طرفدار در مرکز استان بهتر از سایر شهرستان هاست. اگر چه هم اکنون در شهرستان ها نیز برای گسترش و فراگیر شدن تنیس روی میز اقداماتی انجام شده است اما گویی مشکلات موجود در شهرستان ها به این ورزش مجال رشد و بالندگی نمی دهد.

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،پیشرفت این رشته ورزشی طی سال های اخیر در خراسان شمالی بر کسی پوشیده نیست و تلاش پینگ پنگ بازان برای رسیدن به هدف شان نیز بسیار واضح است ولی در این بین دغدغه هایی نیز وجود دارد.

     

    این بار سراغ بررسی وضعیت این رشته در مانه و سملقان رفتیم و با سرپرست این هیئت و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان درباره پینگ پنگ گفت و گو کردیم.

     

    سرپرست هیئت پینگ پنگ مانه و سملقان می گوید: حدود ۱۵ سال است که این ورزش به صورت حرفه ای در این شهرستان دنبال می شود.

     

    «علیرضا افسری» می افزاید: با پی گیری هایی که داشتیم توانستیم یک سالن در اختیار این هیئت قرار دهیم که این فضا برای این ورزش بسیار کم است و ورزشکاران مجبورند چند نوبت در این سالن تمرین کنند.

     

    وی یکی دیگر از مشکلات اساسی این ورزش را نبود تجهیزات ورزشی از قبیل توپ انداز و میز استاندارد می داند و تصریح می کند: این ورزش نسبت به سایر ورزش ها پر هزینه است و ورزشکاران نمی توانند وسایل مورد نیاز خود را در حد استاندارد تهیه کنند.

     

    «افسری» ادامه می دهد: هر سال در مسابقات مختلف از جمله جام رمضان و دهه فجر رقابت های خوب و با کیفیتی را در این رشته به صورت شهرستانی برگزار می کنیم و در مسابقات استانی نیز حضور فعال داریم.

     

    وی اظهار می دارد: متأسفانه برای برگزاری کلاس های آموزشی، مربی مجرب و خوب نداریم که این موضوع به پینگ پنگ شهرستان ضربه زده است.

     

    وی ادامه می دهد: به علت نبود مربی از سایر استان ها از جمله استان گلستان به این شهرستان دعوت شده اند.

     

    وی می گوید: در زمینه های مالی هیچ گونه کمکی به این هیئت نمی شود و خود ورزشکاران حتی برای هزینه های آموزشی مربیان از جیب خود هزینه می کنند.

     

    رئیس هیئت پینگ پنگ مانه و سملقان مطرح می کند: بیشتر از ۸۰ آقا و خانم در این رشته با مربیگری ۳ مربی فعالیت می کنند و بیشتر ورزشکاران این رشته نیز دارای بیمه ورزشی هستند.

     

    وی تصریح می کند: پینگ پنگ بازان مانه و سملقان هم به صورت تیمی و هم انفرادی در سطح استان مقام های زیادی کسب کرده اند ولی به دلیل مشکلات زیاد این هیئت، ورزشکاران از ادامه فعالیت باز می مانند.

     

    وی همچنین به نبود داور در این رشته ورزشی اشاره می کند و می گوید: علاوه بر نبود مربی، کمبود داور هم از مشکلات اصلی این ورزش است.

     

    وی از حمایت نشدن این هیئت توسط هیئت استان گلایه مند است و می افزاید: هیئت تنیس روی میز استان هیچ گونه حمایتی از ما نمی کند که این موضوع بعضی وقت ها موجب دلسردی است.

     

    وی اضافه می کند: متأسفانه حتی در حد یک بازدید نیز از مسابقات شهرستان ما حمایت نمی کنند و از مسئولان می خواهم به این ورزش توجه بیشتری داشته باشند تا این رشته در مانه و سملقان هم شکوفایی بیشتری داشته باشد.

     

    رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مانه و سملقان نیز می گوید: در شهرستان ۵ میز استاندارد در اختیار هیئت پینگ پنگ است و با توجه به تخصیص اندک بودجه در سال ۹۱ نتوانسته ایم کمک قابل توجهی به هیئت های ورزشی به ویژه تنیس روی میز داشته باشیم.

     

    «قاسم عباس نژاد» اظهار می کند: خوشبختانه این هیئت با داشتن سالن اختصاصی، دغدغه وقت تمرین و پرداخت قبض آب، برق و گاز را ندارد.

     

    وی یادآور می شود: این هیئت می تواند با تبلیغ و شناساندن این رشته ورزشی از محل دریافت شهریه و جذب حامی مالی کمک بسیار خوبی به تأمین هزینه ها کند.

     

    وی خاطر نشان می کند: اگر این هیئت شرایط لازم را برای تمرین بانوان در نوبت صبح فراهم کند، می توانند برای گسترش این ورزش سرمایه گذاری کنند.

     

    وی بیان می کند: متأسفانه ورزشکاران از کلاس های برگزار شده استقبال نمی کنند و ما انتظار داریم که ورزشکاران این رشته ورزشی در هنگام برگزاری کلاس های داوری و مربی گری از کلاس ها استقبال کنند و فرصت را از دست ندهند.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "خراسان شمالی/ضربات کاری کمبودها به تنیس روی میز مانه و سملقان"
    تازه ترین اخبار