امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۵:۵۷  آخرین بروزرسانی : تیر ۶ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۲ | کد خبر : 43171
    ارسال خبر چاپ خبر
  • تاخیر در برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک بالاخره کار را به جایی کشاند که محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان شمشیر را برای محمد علی‌آبادی، رییس این کمیته از رو ببندد. علی‌آبادی و تیمش طی ۹ماه تاخیری که تعمدا در برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک به وجود آوردند حالا وزیر خشمگینی را پیش روی خود…

    Ali-Abadi---4

    تاخیر در برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک بالاخره کار را به جایی کشاند که محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان شمشیر را برای محمد علی‌آبادی، رییس این کمیته از رو ببندد.

    علی‌آبادی و تیمش طی ۹ماه تاخیری که تعمدا در برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک به وجود آوردند حالا وزیر خشمگینی را پیش روی خود می‌بینند که در واپسین روزهای دولت دهم می‌خواهد برخوردی محکم با رقبا داشته باشد.

    عباسی که در چند روز گذشته با صحبت‌های محمود خسروی‌وفا مبنی بر فروش غیرقانونی ساختمان سابق کمیته ملی المپیک در خیابان گاندی به یک شرکت صوری که ارزش چهارمیلیاردی داشته، اولین اولتیماتوم را به کمیته‌ای‌ها داده و گفته بود از طریق مراجع قضایی پیگیر کار آنها می‌شود، دوشب گذشته اولین زهر چشم را از علی‌آبادی گرفت. ماموران شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی وزارتخانه ساعت ۹ سه‌شنبه‌شب با حضور ناگهانی در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، فنس‌های این آکادمی را که برای جداشدن این مکان از فضای باز مجموعه ورزشی انقلاب کشیده شده بود را از جا کندند تا به شکل سابقش در‌آید.

    حتی یکی از درهای آکادمی که به تازگی با هزینه ۶۰‌میلیون‌تومان نصب شده بود، تخریب شد. آکادمی ملی المپیک مجموعه مستقل تحت‌نظارت کمیته ملی المپیک است که سال ۸۱ در مجموعه ورزشی انقلاب رسما راه‌اندازی شد و زیر نظر قوانین حراستی و انتظاماتی این مجموعه کارش را آغاز کرد. اما سه سال پیش در دوره ریاست علی سعیدلو در سازمان منحل شده تربیت‌بدنی، دعوایی میان او و محمد علی‌آبادی در گرفت که حاصلش حصار کشی دور آکادمی ملی المپیک و مسدودکردن راه‌های ورود و خروج به این مرکز علمی ورزشی شد.

    رییس کمیته ملی المپیک آن زمان در حالی این تصمیم را گرفت که محمدرضا یزدانی‌خرم، رییس پیشین فدراسیون کشتی و محمدرضا پولادگر، رییس فدراسیون تکواندو نیز به شدت از این اقدام بحث‌برانگیز او حمایت کردند. طوری که نیروهای حراستی جداگانه‌ای را در تردد ورزشکاران و دیگر مراجعان در آکادمی مستقر کردند. اگرچه هنوز دلیلی برای این اقدام شبانه وزارتی‌ها اعلام نشده اما پرواضح است که این تصمیم بی‌ارتباط با دیدار اخیر اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با وزیر نیست. عباسی سه‌شنبه‌صبح در حالی با پنج نفر از اعضای هیات اجرایی کمیته نشست داشته که به آنها هشدار داده، انتخابات را در تاریخ تعیین شده که ۲۰ تیر است، برگزار کنند.

    ماه‌هاست مسوولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به خاطر انتخابات کمیته و نشستن روی صندلی ریاست این نهاد برابر هم قرار گرفته‌اند، اتفاقاتی که در طول زمان تنها دودش به چشم ورزش رفته است. در این دوره هم مسوولان وزارت ورزش مثل روسای سازمان سابق تربیت‌بدنی سودای ریاست کمیته ملی المپیک را در سر دارند اما علی‌آبادی و همکارانش راه آنها را سد کرده‌اند تا بعد از گذشت ماه‌ها این اختلافات به این شکل سرباز کند. تعلل و وقت‌کشی در اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک طبق قوانین کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) از سوی مسوولان فعلی بهانه‌ای بوده که طی ماه‌ها مانع از این شده تا انتخابات برگزار شود؛ موضوعی که محمود خسروی‌وفا، نایب‌رییس این کمیته دو روز پیش به آن اشاره کرد و گفت تاخیر در برگزاری انتخابات تعمدا از سوی خودشان بوده است. با این حال اگرچه هیچ‌یک از مسوولان وزارت ورزش و کمیته واکنشی نسبت به حضور سرزده ماموران شرکت توسعه و تجهیز درخصوص کندن فنس‌های دور آکادمی نداشتند، روح‌الله فقیهی، مدیر مجموعه ورزشی انقلاب تنها مقامی بود که در این خصوص توضیح داد.

    او به «شرق» گفت: «من در جریان اتفاقی که افتاده نیستم. ما تنها مجری قانون هستیم. سه‌شنبه‌شب گذشته آقای عباسی تماس گرفت و دستور داد جهت سهولت تردد مردم فنس‌ها برداشته شود و مثل قبل آکادمی زیر مجموعه، مجموعه ورزشی انقلاب باشد. البته یک سال پیش خود من نامه‌ای به مسوولان آکادمی و کمیته ملی المپیک فرستادم و گفتم مجموعه ورزشی انقلاب کاربری متفاوت دارد، متعلق به تمام مردم است وقتی تکه تکه فنس دور آن کشیده می‌شود، باعث می‌شود دسترسی مردم به راه‌ها و اماکن محدود شود.

    وسعت مجموعه ورزشی انقلاب ۸۴هکتار است و ۴۸بهره‌بردار دارد و قسمت‌های مختلف آن طبق قانون و مصوبه هیات‌مدیره با مزایده و مناقصه در اختیار افراد خصوصی و دولتی قرار می‌گیرد. فدراسیون‌ها نیز در این مناقصه شرکت می‌کنند و اجاره ساختمان‌هایی که به آنها داده می‌شود را پرداخت می‌کنند، اما آکادمی و کمیته ملی المپیک چندین سال است نه قرارداد امضا می‌کنند و نه پول آب، برق و گاز خود را پرداخت می‌کنند و فنس‌هایی که اطراف آن کشیده بودند نیز راه ورودی مجموعه را بسته بود.

    ضمن اینکه زیبایی مجموعه را هم برهم زده بودند.»مصطفی هاشمی‌طبا، این اتفاقات را تنها به ضرر ورزش می‌داند. او معتقد است وزیر نباید از این طریق وارد قضیه می‌شد. رییس اسبق کمیته ملی المپیک به خبرآنلاین گفت: «این موضوع به وزیر هیچ ارتباطی پیدا نمی‌کند که بخواهد دخالت کند و بگوید انتخابات را زودتر یا دیرتر برگزار کنیم. کمیته یک موسسه مستقل است که هیات اجرایی آن باید در موردش تصمیم بگیرد.

    اگر وزیر فکر می‌کند مسوولان کمیته ملی المپیک در برگزاری انتخابات کارشکنی می‌کنند و آن را عقب می‌اندازند، باید به IOC شکایت و درخواست کند که IOC ناظر بفرستد و این مسایل را بررسی کند.»

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "ادامه چالش وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک"
    تازه ترین اخبار