امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۳:۲۱:۵۷  آخرین بروزرسانی : تیر ۱۷ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ | کد خبر : 43817
    ارسال خبر چاپ خبر
  • حضور تیمهای ملی مردان و زنان کشورما ن در مسابقات آسیایی باید بصورت کاملا کارشناسی شده و بدون هیچ تعارفی به قصد رفع نواقص وکمک به منافع ملی مورد ارزیابی وواکاوی قرار گیرد. در این ارتباط باید بخش آقایان و بانوان بصورت جداگانه و به نفکیک مورد تحلیل وارزیابی قرار گیرد. بخش آقایان: بیست و…

    حضور تیمهای ملی مردان و زنان کشورما ن در مسابقات آسیایی باید بصورت کاملا کارشناسی شده و بدون هیچ تعارفی به قصد رفع نواقص وکمک به منافع ملی مورد ارزیابی وواکاوی قرار گیرد.

    در این ارتباط باید بخش آقایان و بانوان بصورت جداگانه و به نفکیک مورد تحلیل وارزیابی قرار گیرد.

    بخش آقایان:

    بیست و یکمین دوره مسابقات آسیایی در بوسان کره جنوبی در حالی برگزار گردید که تقریبا تمام نتایج قابل پیش بینی بود واین امر برای کارشناسان مسجل شده بود.

    همه آگاهان اطلاع داشتند که بنا به دلیل عدم حضور تیم ملی کره شمالی وعدم حضور بازیکنان طراز اول برخی از کشورها در بخش مردان ،تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران قرار است بدون هیچ دردسر وکمترین دغدغه ای در جمع هشت تیم برتر آسیا قرار گیرد!

    در هر صورت همین اتفاق قابل پیش بینی رخ داد و تیم مردان ایران بعد از هفده سال در جمع هشت تیم برتر قاره کهن قرار گرفت که یقینا از نتیجه بدست آمده، همه دلسوزان از صمیم قلب خوشحال شده وبرای موفقیت تیم ملی کشورمان همواره دعا گو هستند.

    سوال در این باره این است که اگر قرارباشد در دور بعدی این مسابقات تیم کره شمالی حضور داشته باشد که حتما خواهد داشت باز هم جایگاه ایران در رتبه بعد از هشت تیم برتر بوده و این یعنی هیچ ویعنی اینکه تاکی باید چشم انتظار و منتظر باشیم تا یک تیم همانند کره شمالی غایب باشد تا ما بدون دغدغه جای او را بگیریم؟

    البته باید توجه داشت که چند ماهی از روی کار آمدن سرمربی تیمهای ملی بیشتر نگذشته و از همه مهمتر طبق گفته های پدر ومربی نوشاد عالمیان و آنچه به نظر می رسد در طی این مدت و حتی قبل از حضور در مسابقات جهانی فرانسه ملی پوشان کشورمان در بخش مردان تنها موفق به چند اردوی سه یا چهار روزه شده اند که از لحاظ علمی و آکادمیک اردوهای حرفه ای نباید کمتر از سه ماه باشد در غیر این صورت نه تنها اثر مثبتی نخواهد داشت بلکه امکان تبعات منفی نیز در این باره قطعا وجود دارد.

    در دوران مدیرمحترم تیمهای ملی قبلی یکی از اصلی ترین انتقادات بجهت عدم برگزاری اردوهای طولانی مدت بود که البته گذشت زمان پاره ای از مسائل را روشن کرده است.شاید مدیر محترم تیمهای قبلی با توجه به وضعیت موجود مربیگری در کشور احساس میکرده که مثلا بهترین راه حل این است که نوشاد و نیما عالمیان بهتر است با پدر ومربی خود مشغول به تمرینات باشند و از قضا درآن شرایط نوشاد هم نتایج خوبی می گرفت.(پس واقعا مشکل کجاست؟)

    در هر صورت ما اعتقاد داریم که نوشاد بازیکن غیرتمندی است و در این دوره از رقابتها نه تنها بد بازی نکرد بلکه با تمام وجود و با در نظر گرفتن حاشیه های بوجود آمده که منجر به شکستن راکت او شد نتایج خوبی بدست آورده است که انصافا کم نیست.

    متاسفانه یکی از مشکلات عمده در شرایط فعلی اصرار و تلقین مداوم رئیس محترم فدراسیون برای کسب مدال توسط تنیس روی میز کشور در مسابقات آسیایی کره والمپیک بوده که فشار را بر تیم ملی که حتما منظور ایشان نوشاد می باشد مضاعف کرده است!

    حد تنیس روی میز ایران با توجه به بضاعتش از قبیل بودجه و مباحث علمی و کارشناسی و برگزاری اردوها و وخصوصا مدیریت… مشخص وحد تیمهایی همانند چین و کره و ژاپن و ….که باید براحتی بر روی سکوهای متنوع قهرمانی قرار گیرند نیز مشخص است.

    سوال این است که طبق کدام اصول و متد کارشناسی شده ،تنیس روی میز ایران باید مدال کسب نماید؟با کدام اردو ؟با کدام کلاس فنی و کارشناسی و مدیریتی؟تازه همین چند روز اردوها هم بدون پشتیبانی فدراسیون بوده وهمانگونه که همه اطلاع یافتیم حتی صدای پدر زحمت کش نوشاد هم در این ارتباط در آمد!

    اگر قرار باشد تنیس روی میز ایران با شرایط فعلی و وضعیت موجود در آسیا و المپیک صاحب مدال گردد وبر روی سکو قرار گیرد پس تکلیف تیمهایی همانند چین وکره و ژاپن چه خواهد شد؟راستی مگر تعداد مدالها و سکوهها بیش از سه یا چهار تا می باشد؟؟؟

    هنوز و تا این زمان علیرغم نظر ات متعدد کارشناسان ماجرای تعجب برانگیز عدم حضور مردان تیم ملی در رقابتهای دونفره مشخص نشده است وبه نظر می رسد که توجیه کارشناسی ومنطقی نداشته باشد!سوال این است که حتی اگر دلیل عدم حضور در این بخش موضوع زمان بوده باشد باید پرسید که آیا این مشکل فقط برای تیم ملی ایران بوجود آمده است و چرا؟

    چرا و به چه علت مهران احدی در دقیقه نود از تیم ملی به هرعنوان خط میخورد و حالا که خط خورده چرا و به چه علت نفر بعدی جایگزین آن نمی شود؟؟؟چرا و به چه علت شاهین اخلاق پسند در طی سالهای گذشته توسط رئیس فدراسیون مورد بی مهری و کمرنگ شدن قرار میگیرد وچگونه بعد از مدتها تضعیف باید ازاخلاق پسند انتظار داشته باشیم؟اگر بخواهیم از افشین نوروزی برای جایگزین نامی ببریم به همشهری گری متهم می شویم!اما سوال این است چرا و به چه علت از پوریا عمرانی جوان و تازه نفس استفاده نشد؟چرا و به چه علت از میدیا و واحد و احمدی فر ودیگر بازیکنان مظلوم که اسم آنان را فراموش کرده ام استفاده نشد؟تنها تیمی که هم در مسابقات جهانی فرانسه و هم در آسیایی کره با چنین وضعیتی روبرو بوده و می باشد تیم ملی ایران بوده است!واقعا چرا؟ واین وضع تاکی باید ادامه داشته باشد؟

    بخش بانوان

    در بخش بانوان مظلوم که از بس حرف زده و راهکار داده شده و انتقاد و پیشنهاد شده است واقعا حرفی برای گفتن باقی نمانده است!(اماکو گوش شنوا) تنها تیمی که در مسابقات جهانی فرانسه و کره جنوبی صرفا با سه نفر به این مسابقات اعزام شد یعنی بصورت ناقص تیم تنیس روی میز بانوان ایران بود!مگر تیمهای ملی بانوان در رده بزرگسالان و امید و جوانان و نوجوانان بازیکن و پشتوانه ندارند؟یک ایراد ما به فدراسیون است که امیدی به رفع آن نداریم زیرا اگرقرار بود کاری انجام پذیرد تاکنون عملی شده بود.بانوان هیچ اردوی قابل قبول و دراز مدتی نداشته اند وهیچکس از آنها کمترین سراغی نگرفته است پس هیچ انتظاری از آنان هم نمیتوانیم داشته باشیم !

    اما یک گلایه صریح از خانم لیموچی داریم و آن اینکه شما که صاحب نظر و اهل فهم این رشته هستید، چگونه و با چه استدلالی حاضر شدید تیم ملی بانوان را با سه نفر اعزام نمایید؟فرض کنیم به فدراسیون در این باره پیشنهاد داده و یا اعتراضاتی هم کرده باشید ! چه اصراری بود با این سه نفر اعزام گردید؟اگر عنوان میکردید من بعنوان مربی تیم ملی بزرگسالان به این مسابقات اعزام نمی شوم چه اتفاق بدی می افتاد؟

    از شما سوال میکنم که اگر به هر طریقی خدای نکرده برای هر یک از این سه نفر کمترین اتفاق ویا کسالتی رخ می داد تکلیف تیم ملی بانوان چه می شد؟البته هنوز تکلیف مریم صامت بجهت ناقص بودن تیم بانوان در رقابتهای دونفره مشخص نشده است؟!

    در هر صورت بانوان نیز در این مسابقات با توجه به عدم برگزاری اردوهای مناسب و قابل قبول بدون کمترین توجهی از جانب فدراسیون تنیس روی میز خوب نتیجه گرفتند اما با این روشها هیچ آینده موفقی برای بانوان متصورنیست!اگرندا و محجوبه و ومریم به هر طریق کنار بروند بدلیل عدم توجه به پشتوانه ها ی بعد از آنا ن برای ما در این رشته چه چیزی باقی مانده است؟

    حالا ما مانده ایم با دهها قول ووعده های عمل نشده (کسب مدال در کره والمپیک) که مطمئنا هیچکس در این باره پاسخگو نیست!

     

     

     

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مصاحبه کامل مدیر سایت با باشگاه خبرنگاران (تحلیل مسابقات آسیایی کره)"
    1. میلاد گفت:

      به نام خدا
      با سلام,
      احترما میخواستم به این بخش سخنان شما که گفته شده “چرا از دیگر بازیکنان مستعد اعم از بازیکنان جوان استفاده نمیشود”, اشاره کنم:

      خدمت تمام جامعه پینگ پنگ عارضم که تیم ملی کره جنوبی با آن همه اقتدار و قهرمانان نام آشنایی چون جوسه هیک و همچنین رو سونگ مین(قهرمان المپیک آتن) باز هم میدان را به بازیکنان جوان داده و با اینکه بازیکنان نام برده همچنان قدرتمند هستند و میتوانند کشور کره را حتی صاحب مدال کنند دیگر از آنها زیاد استفاده نمیکنند و بسیار به جوانان کشور خود اهمیت میدهند.

      اینکه نوشاد عالمیان تنها بازیکن ایرانی است که در سطح جهان حرفی برای گفتن دارد باعث غرور و افتخار ما ایرانی هاست وهمه از جمله بنده این بازیکن را دوست داریم و به او افتخار میکنیم.

      اما نباید ایران تنها فقط یک بازیکن داشته باشد که در سطح جهانی بدرخشد و باید فدراسیون علاوه بر تنظیم برنامه ریزی مناسب برای قوی تر شدن نوشاد عالمیان,برای بازیکنای جوان هم برنامه ریزی و سرمایه گذاری کند.


    تازه ترین اخبار