امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۱:۱۴:۱۴  آخرین بروزرسانی : تیر ۲۲ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ | کد خبر : 44037
    ارسال خبر چاپ خبر
  •   هیئت پینگ پنگ خراسان جنوبی در آیین تجلیل از برترین های ورزشی استان برای پنجمین سال طی شش دوره برپایی این آیین عنوان برترین هیئت ورزشی را در سال ۹۱ کسب کرد. موفقیت هیئت پینگ پنگ فقط به این محدود نمی شد. امیرحسین عباسپور ملی پوش ثابت تیم ملی نونهالان پینگ پنگ در آخرین…

     

    هیئت پینگ پنگ خراسان جنوبی در آیین تجلیل از برترین های ورزشی استان برای پنجمین سال طی شش دوره برپایی این آیین عنوان برترین هیئت ورزشی را در سال ۹۱ کسب کرد.

    موفقیت هیئت پینگ پنگ فقط به این محدود نمی شد. امیرحسین عباسپور ملی پوش ثابت تیم ملی نونهالان پینگ پنگ در آخرین رقابت ها عنوان قهرمانی کشور را کسب کرده بود، پویا احراری با ۸ سال سن، عنوان دوم رقابت های خردسالان و عنوان خردسال ترین مدال آور استان را کسب کرد، امید هدایتی که فقط یک سال از پویا احراری بزرگ تر است همراه با او عنوان نایب قهرمانی کشور را در سال گذشته به خود اختصاص داد.

    محمدرضا عباسپورفرد هم عنوان مربی برتر استان را در بخش آقایان در سال ۹۰ کسب کرد. دوشنبه گذشته رئیس هیئت پینگ پنگ همراه با این افتخارآفرینان میهمان ما در دفتر روزنامه «خراسان جنوبی» بودند.

     

     

     

    چند قهرمانی در سال ۹۱

     

     

    «امیرحسین عباسپور» که با کسب چندین مدال طلا، نقره و برنز کشوری طی چند سال گذشته عنوان پرافتخارترین بازیکن تاریخ پینگ پنگ استان را کسب کرد با اشاره به موفقیت های سال ۹۱ خود می گوید: در این سال موفق به کسب چندین مدال کشوری شدم.

    در مسابقات «اپن» نونهالان کشور که در ارومیه برگزار شد در میان همه مدعیان توانستم قهرمان کشور شوم و در مسابقات قهرمانی نونهالان کشور هم که در بیرجند برگزار شد در بخش انفرادی و دوبل عنوان قهرمانی کشور را به دست آوردم.

    این قهرمان ۱۳ ساله که همراه با تیم دانشگاه آزاد اسلامی تهران عنوان قهرمان لیگ پینگ پنگ کشور را در رده سنی نونهالان و نوجوانان در سال ۹۱ کسب کرده است در مورد چگونگی عضویت خود در این تیم عنوان می کند: پس از کسب مقام قهرمانی و عضویت در تیم ملی یکی از مربیان این تیم مرا به مسئولان تیم دانشگاه آزاد معرفی کرد که در نتیجه به عضویت این تیم درآمدم و در مسابقاتی که با حضور ۱۲ تیم مطرح کشور طی چند ماه برگزار شد همراه با دانشگاه آزاد اسلامی عنوان قهرمانی کشور را به دست آوردم.

    تجربه ای که «امیرحسین» آن را بسیار ارزنده عنوان می کند که با توجه به فشردگی و سطح بالای رقابت ها به رشد او کمک خوبی کرده و باعث شده است، علاوه بر کسب عنوان های کشوری در رده نونهالان، یکی از مدعیان اصلی مسابقات قهرمانی آزاد استان باشد.

     

     

     

    قهرمانی با معدل ۹۲/۱۹

     

     

    شاید برای خیلی ها این سوال پیش آید که امیرحسین با این همه زمان که در طول سال تحصیلی صرف ورزش کرده است با درس هایش چه می کند؟پاسخ او به این سوال خط بطلانی است بر ادعای بسیاری که فعالیت های ورزشی را مانع موفقیت های درسی می دانند. «درسال دوم راهنمایی مدرسه نمونه شهید مطهری بیرجند مشغول تحصیل هستم و معدل کل امسالم با وجود حضور در مسابقات لیگ کشور ۱۹ و ۹۲ صدم شده است.»

    او که حالا دیگر سنش به نونهالان نمی خورد و باید خود را برای رقابت در رده نوجوانان آماده کند، وجود حریفان تمرینی قدرتمند، استفاده از سالن بزرگ تر و فشرده بودن تمرینات را از مهم ترین عوامل استمرار این موفقیت ها می داند.

    او در مقایسه خود با دیگر رقیبان کشوری، به شرایط بهتر آن ها به دلیل حضور در لیگ اشاره می کند و می گوید: حضور مداوم آن ها در لیگ و رقابت با حریفان قدرتمند باعث می شود جلو بیفتند، همان طور که حضور در لیگ سال قبل برای من این تاثیر را داشت. به گفته او، در موفقیت هایش افراد زیادی از جمله مدیر کل ورزش و جوانان، رئیس هیئت پینگ پنگ، خانواده و مسئولان و معلمان مدرسه اش نقش داشتند.

    «امیرحسین» که برای دومین سال متوالی به عنوان ملی پوش در جشنواره برترین های ورزشی مورد تجلیل قرار گرفته است درباره تاثیر برگزاری این مراسم می گوید: به طور قطع تجلیل شدن در چنین مراسمی خواسته و آرزوی بسیاری از ورزشکاران است و برای من هم تاثیر مثبت زیادی داشته است چون باعث می شود تلاش خود را افزایش دهم و موفقیت بیشتری کسب کنم.

     

     

     

    خردسال ترین مدال آور سال ۹۱

     

     

    اما «پویا احراری» که با ۸ سال سن عنوان خردسال ترین مدال آور استان را در سال ۹۱ کسب کرده است، دلیل تجلیل از او در مراسم بهترین های ورزشی استان را کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشور در اراک عنوان می کند و می گوید: فعالیت خود را از ۵ سالگی و زمانی که در مهدکودک بودم آغاز کردم و در اولین مسابقات قهرمانی خردسالان کشور که همان سال برگزار شد، عنوان پنجم تیمی کشور را به دست آوردم.

    «پویا» که خود را برای ادامه تحصیل در کلاس چهارم آماده می کند از کلاس اول دبستان یکی از مدعیان اصلی در تیم های منتخب دانش آموزی و خردسالان بوده و تا به حال به مسابقات زیادی اعزام شده است.

    او در آخرین مسابقات خردسالان و نونهالان استان نیز عنوان قهرمانی را کسب کرد. «پویا» درباره مسابقات پیش رو هم می گوید: در تابستان امسال قرار است مسابقات قهرمانی خردسالان و نونهالان کشور برگزار شود که خود را برای حضور در این رقابت ها آماده می کنم، همچنین مسابقات ورزشی مدارس ابتدایی هم پس از پایان ماه مبارک رمضان قرار است برگزار شود.

    وی با تشکر از آقایان رفیعی، عباسپور و چمنی به عنوان مربیان خود، حمایت های پدر و مادر و مسئولان هیئت را یکی از مهم ترین دلایل موفقیت خود می داند. وقتی از او در مورد معدل درسی اش می پرسم با اشاره به اجرای طرح توصیفی ارزشیابی عبارت «خیلی خوب» را به کار می برد.

     

     

     

    قهرمانی از مهدکودک

     

     

    «امید هدایتی فرد» دیگر پینگ پنگ باز خردسال استان است که فعالیت خود را در این رشته از زمان مهدکودک آغاز کرده و حالا به جز حضور در مسابقات مختلف کشوری، عنوان نایب قهرمانی کشور را در کارنامه دارد. در واقع «امید» و «پویا» از نتایج اجرای طرح آموزش پینگ پنگ در مهدکودک ها هستند که چند سال قبل در بیرجند آغاز شد و حالا مراحل موفقیت را طی می کنند.

    او که در زمان انجام مصاحبه ما را از خنده های کودکانه و شیرینش محروم نمی کند، در مورد حس و حال خود از تجلیل در جشنواره برترین های استان به عنوان مدال آور می گوید: یک بار دیگر هم در دفتر آقای قدیری مورد تجلیل قرار گرفتیم و در حالی که باز هم می خندد، می گوید: البته این دومی (تجلیل در همایش برترین ها) خیلی شیرین تر بود و حالا حس می کنم باید تمریناتم را با جدیت بیشتری پیگیری کنم و از طرفی با توجه به این که به کلاس پنجم می روم به درس هایم هم اهمیت ویژه ای بدهم تا در این زمینه نیز موفق باشم. وی با تشکر از رئیس هیئت پینگ پنگ، مربیان و مسئولان مدرسه اش، الگوی پینگ پنگی خود در ایران را نوشاد عالمیان عنوان می کند.

     

     

     

    مربی برتر و پدر ۲ قهرمان

     

     

    یکی دیگر از عنوان های کسب شده توسط هیئت پینگ پنگ استان کسب عنوان مربی برتر مرد سال بین همه رشته های ورزشی بود که به «محمد رضا عباسپور فرد» رسید. «عباسپورفرد» که حداقل ۳ دهه سابقه مربیگری در این رشته را دارد، در مورد موفقیت هایش می گوید: سال ۵۹ اولین باشگاه خصوصی پینگ پنگ را با اقتباس از باشگاه آرش مشهد در بیرجند راه اندازی کردم که باعث به وجود آمدن نسل جدیدی در پینگ پنگ این منطقه شد به نحوی که طی سال های بعد ورزشکاران ما موفقیت های زیادی در خراسان و حتی کشور کسب کردند.

    سال ۶۲ به همراه ۲ مربی مشهدی در کلاس مربیگری درجه ۳ حضور یافتم و پس از آن در سال ۶۳ به عنوان مربی تیم نوجوانان خراسان که علیرضا چمنی از بیرجند هم در آن عضویت داشت عنوان قهرمانی کشور را به دست آوردیم.

    در سال ۶۵ مربیگری درجه ۲، سال ۷۹ درجه یک و در سال ۸۵ درجه مربیگری ممتاز را کسب کردم. وی با بیان این که برای دومین بار عنوان برترین مربی سال را طی ۶ دوره برگزاری جشن کسب کرده است، می گوید: مسئولان اداره کل ورزش و جوانان یک سری ملاک هایی برای انتخاب دارند و اعزام ها همراه پینگ پنگ بازان، مدال های کسب شده و حضور در اردوی تیم ملی در این انتخاب نقش داشته است.

    وی وجود همدلی بین اعضای هیئت، بازیکنان و اداره کل را یکی از مهم ترین دلایل موفقیت این هیئت عنوان می کند. «عباسپورفرد» که پدر و مربی امیرحسین هست در مورد موفقیت فرزندانش عنوان می کند: هفته ای ۳ جلسه به تمرین می روم و به طور طبیعی فرزندانم از کوچکی همراه من بودند و در حال حاضر امید و امیرحسین به صورت حرفه ای در این رشته فعالیت می کنند که در آخرین مسابقات آزاد استان که جمعه گذشته برگزار شد امید قهرمان شد و امیرحسین عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.

     

     

     

    ۱۸ اعزام در یک سال

     

     

    اما کسب عنوان برتر در میان ۴۵ هیئت استان آن هم در ۵ دوره از ۶ دوره برگزار شده مسئله ای نیست که به آسانی بتوان از آن گذشت. رئیس هیئت پینگ پنگ استان با اشاره به عوامل کسب این موفقیت ها می گوید: تعداد بیمه شدگان ورزشی ما در سال ۹۱ از افزایش ۴۵ درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بود، ما با وجود مشکلات مالی ۱۸ مورد اعزام به مسابقات کشوری داشتیم، رضا عباسپور یکی از مربیان ما در اردوی تیم ملی حضور داشت و همچنین میزبان مسابقات نونهالان کشور بودیم که با حضور ۲۹ تیم برگزار شد. در این رقابت ها در بخش انفرادی و دوبل عنوان قهرمانی و در مسابقات تیمی عنوان پنجم را کسب کردیم.

    به گفته «حمیدی»، علاوه بر این ۱۲ کلاس آموزشی در استان و بیش از ۱۵۰ مسابقه درون استانی هم برگزار شد. سال ۹۱ در بخش قهرمانی نیز چندین عنوان کشوری کسب کردیم و برای اولین بار جام اخلاق مسابقات قهرمانی کشور به خراسان جنوبی رسید.

    وی با بیان این که در سطح فدراسیون هم در بخش روابط عمومی رتبه اول به هیئت خراسان جنوبی اختصاص یافت، به برنامه های این هیئت برای توسعه همگانی این رشته اشاره و اضافه می کند: برای شروع فعالیت ورزش پینگ پنگ در مجتمع های مسکونی، سال گذشته ۵۰ میز پینگ پنگ بین مجتمع های مسکونی، ۴۰ میز بین هیئت های ورزشی شهرستان ها و ۳۰ مورد هم بین مدارس، مساجد و کانون های ورزشی روستایی توزیع شد.

    به گفته وی، هیئت پینگ پنگ در سال ۹۱ دو اعزام به مسابقات جهانی پیشکسوتان به کشورهای سوئد و ترکیه داشته است و چند داور درجه یک هیئت هم در سال ۹۱ به کلاس های داوری ملی اعزام شدند.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "بررسی دلایل ۵ سال برتری هیئت پینگ پنگ خراسان جنوبی"
    تازه ترین اخبار