امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۷:۵۶:۴۵  آخرین بروزرسانی : مرداد ۲۳ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ | کد خبر : 45397
    ارسال خبر چاپ خبر
  •   مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به امکانات، استعدادها و ظرفیت هایی مانند صنایع در استان یزد گفت: یزد با وجود بهره مندی از این ظرفیت‌ها متاسفانه نتوانسته به جایگاه واقعی خود در ورزش دست پیدا کند.   به گزارش  پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل از خبرنگار مهر، عباس دهقان،…

     

    مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به امکانات، استعدادها و ظرفیت هایی مانند صنایع در استان یزد گفت: یزد با وجود بهره مندی از این ظرفیت‌ها متاسفانه نتوانسته به جایگاه واقعی خود در ورزش دست پیدا کند.

     

    به گزارش  پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل از خبرنگار مهر، عباس دهقان، بعد از ظهر چهارشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: اکنون استعدادهای بسیاری در رشته‌های مختلف ورزشی نظیر تکواندو، شمشیربازی، تنیس روی میز، کشتی و … داریم اما مسئولان، رسانه ها و مردم نگاه ویژه خود را به سمت فوتبال برده اند در حالی که موفقیت های ارزنده در رشته های مختلف ورزشی نادیده گرفته شده است.

     

    وی با بیان اینکه یزد متاسفانه نتوانست نماینده ای به لیگ برتر فوتبال کشور اعزام کند، افزود: این در حالی است که بودجه های بسیاری برای این ورزش صرف شد و توجه همگان به سمت این ورزش بود.

     

    دهقان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات ورزشگاه شهید نصیری یزد که مورد سئوال چند خبرنگار حاضر در جلسه بود، اظهار داشت: از جایگاه نامناسب، نبود اسکوربرد و نقایص دیگر مطلع هستیم اما به دلیل برخی مشکلات که مهمترین آنها محدودیت بودجه در سال گذشته بود، نتوانستیم طرح های خود را در این زمینه اجرایی کنیم.

     

    وی افزود: برای جایگاه ورزشگاه شهید نصیری بودجه ۱۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفتیم اما سال گذشته تنها ۱۷ درصد بودجه عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد جذب شد و نتوانستیم این طرح را به مرحله اجرا بگذاریم.

    دهقان با بیان اینکه سال گذشته، سالی سخت برای ورزش استان یزد بود و تبعات آن به امسال نیز کشیده شده است، افزود: قرار بود پنج میلیارد تومان به ورزش استان یزد اختصاص یابد اما تنها ۶۵۰ میلیون تومان آن تخصیص یافت.

    وی تصریح کرد: با این وجود ورزشکاران استان سنگ تمام گذاشتند و سال گذشته ۲۰۳ ورزشگاه به مسباقات کشوری اعزام شدند.

    مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد بیان کرد: سال گذشته همچنین ۲۱ ورزشکار نیز برای شرکت در مسابقات برون مرزی به خارج از کشور اعزام شدند.

    ۴۰ درصد ورزشکاران سازمان یافته استان یزد را زنان تشکیل می دهند

    وی همچنین آمار ورزشکاران سازمان یافته در استان یزد را ۶۶ هزار و ۱۹۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۶۰ درصد را آقایان و ۴۰ درصد را بانوان تشکیل می دهند.

    دهقان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد عدم تمایل باشگاه والیبال پیشگامان به تیم داری به رغم کسب نتایج خوب در سال گذشته اظهار داشت: مدیریت پیشگامان تاکنون اعلامی به اداره کل ورزش و جوانان مبنی بر اینکه نمی خواهد تیم داری کند، نداشته و تنها در نامه ای، خواستار فرصت برای به دست آوردن آمادگی خود شدند.

    وی افزود: مدیریت پیشگامان به سرمایه گذاری در زیرساختها علاقمند است و ما نیز پیگیری هایی برای تداوم تیم داری آنها انجام داده ایم اما در نهایت تصمیم گیرنده، مدیریت پیشگامان است.

    اعلامی از پیشگامان مبنی بر عدم تمایل به تیم داری نداشته ایم

    دهقان با اشاره به کسب نتایج خوب پیشگامان در سال گذشته اظهار امیدواری کرد: تیم داری این باشگاه تداوم یابد.

    وی همچنین در پاسخ به برگزاری یا عدم برگزاری المپیادهای ورزشی تاکید کرد: المپیادهای ورزشی به طور قطع برگزار خواهند شد زیرا فضایی برای شناسایی استعدادها خواهد بود و سال گذشته نیز به دنبال همین شناسایی که صورت گرفت، در بسیاری از شهرستانها بر روی استعدادها کارهای درخشانی صورت گرفت و حتی مربیان مطرح کشوری برای آنها آورده شد.

    دهقان در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد نحوه استفاده از سالن های ورزشی احداث شده در روستاها در دولت نهم و دهم بیان کرد: سالنهای ورزشی بسیار خوبی در این مدت احداث شد اما برخی از آنها عملا در روستاها مورد استفاده قرار نمی گیرند و امیدواریم شرایط به نحوی تغییر کند که سالنها مورد استفاده درست و بهینه قرار گیرند.

    در پایان این نشست از خبرنگاران فعال در حوزه ورزش استان یزد تجلیل شد.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "یزد به جایگاه واقعی خود در ورزش نرسیده است!"
    1. محمدرضا از مهریز گفت:

      با سلام. درجایی که یک تیم پینگ پنگ برای شرکت در مسابقات مختلف استانی باید برای پانصد هزار تومن پول ، رو به هرکس و ناکسی بزند و در مقابل اون یک تیم فوتبال برای شرکت در مسابقات شهرستانی با خرج کردن میلیون ها تومن پول که اخر هم حتی در شهرستان خودش به جایی نمی رسد. وقتی هنوز فرهنگ سازی درست برای جذب اسپانسر در استان نشده و همه ی توجهات به سمت فوتبال بوده (بدون کسب هیچ نتیجه ای ). وقتی یک مربی پینگ پنگ بدون کسب در آمد حتی اندک و فقط با عشق ، به کار خودش ادامه میدهد و هنوز مخارج جانبی هم بردوش خودش احساس میکند که پرداخت آن اصلا بر عهده ی او نیست. وقتی این المپیادی که شما میفرمایید در استان برگزار میشود و تبعات آن احساس نمی شود. وقتی مدیران ادارات ورزش و جوانان شهرستانها از نیروهای غیر بومی و غیر دلسوز هستند و…
      هیچ وقت شاهد رشد و تعالی ورزش استان نخواهیم بود
      با احترام


    تازه ترین اخبار