امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۶:۲۱:۲۲  آخرین بروزرسانی : شهریور ۲۵ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ | کد خبر : 4557
    ارسال خبر چاپ خبر
  •     چرادر لیگ باشگاهی کشور مصوب شده است که دو نفر بازیکن خارجی می توانند در هر تیم حضور داشته باشند .کسی شک ندارد که استخدام بازیکنان خوب و قوی خارجی میتواند برای بازیکنان داخلی ایجاد انگیزه کند و آنان را نیز بالا بکشد مخصوصا در شرایط کنونی که تعدادی از بازیکنان در مسابقات…

     
     
    چرادر لیگ باشگاهی کشور مصوب شده است که دو نفر بازیکن خارجی می توانند در هر تیم حضور داشته باشند .کسی شک ندارد که استخدام بازیکنان خوب و قوی خارجی میتواند برای بازیکنان داخلی ایجاد انگیزه کند و آنان را نیز بالا بکشد مخصوصا در شرایط کنونی که تعدادی از بازیکنان در مسابقات داخلی آنچنان اذیت نمی شوند و می توانند با اندک تمرینی نیز جایگاه کنونی خود را حفظ کنند اما وجود بازیکن خارجی که در سطحی بالاتر از پینگ پنگ ایران بازی می کند می تواند برای بازیکنان داخلی ایجاد انگیزه  و آنان را وادار به انجام تمرینات بیشتر و مفیدتر کند که این می تواند اثرات بسیار مفیدی برای پینگ پنگ ایران داشته باشد.
    اما بحث بر سر این است که چه تعداد بازیکن خارجی ؟ آیا استخدام دو بازیکن خارجی درست است یا خیر ؟  آیا با استخدام دو بازیکن خارجی ، جا برای بازیکنان داخلی تنگ نمی شود ؟
    با توجه به این نکته که هر تیم متشکل ازچهار بازیکن است استخدام دو بازیکن خارجی یعنی استفاده کردن از ۵۰ درصد بازیکنان داخلی در ارنج هر تیم .سوال اینجاست که برگزاری مسابقات لیگ باشگاهی قرار است به حال چه کسی مفید باشد خودی ها یا غیر خودی ها ؟
    بی شک راه اندازی چنین مسابقاتی برای خودی هاست اما استخدام دوبازیکن خارجی به معنی در نظر نگرفتن سرمایه های داخلی وتوجه به خارجی هاست که تبعات بدی برای پینگ پنگ خواهد داشت . این بماند که استخدام بازیکنان خارجی مشکلات خاص خود را دارد اما استخدام دو بازیکن خارجی بدون شک جا را برای بازیکنان داخلی تنگ می کند و این می تواند باعث بی انگیزگی و دلسرد شدن تعدادی از بازیکنان که در آستانه ورود به تیم ها ی باشگاهی هستند گردد که قطعا برای پینگ پنگ مفید نخواهد بود.
    استخدام این تعداد بازیکن خارجی به ویژه در شرایط کنونی که تعداد تیم ها ی شرکت کننده که دارای بنیه مالی قوی هستند ، کم است کاری نادرست و غیر کارشناسی است که نیازمند تجدید نظر در این باره است.
     بازیکنان داخلی بی صبرانه منتظرند تا این بند اصلاح گردد و به یک نفر تقلیل یابد تا شانس  آنان برای حضور درتیم های باشگاهی بیشتر گردد.اینکه این تصمیم ، توسط چه کسی یا کسانی اتخاذ گردیده است مهم نیست اما وحی منزل نیست و هرچه سریعتر باید تصحیح تا فواید آن عاید پینگ پنگ و پینگ پنگی گردد.
    نویسنده:جمیل لطف الله نسبی
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    نظرات کاربران در "چرا دو بازیکن خارجی؟"
    تازه ترین اخبار