امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۷:۵۶:۱۵  آخرین بروزرسانی : شهریور ۳ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ | کد خبر : 46083
    ارسال خبر چاپ خبر
  • دومین دوره بازی‌های نوجوانان آسیا در حالی به پایان رسید که پشتوانه‌های ورزش ایران در قاره کهن حرفی برای گفتن نداشتند و در انتهای بازی‌ها در مکان بیستم قرار گرفتند. کارشناسان و اهالی ورزش در بازی‌های آسیایی نانجینگ با حقایقی تلخ روبه‌رو شدند و فهمیدند تمام شعارهای استعدادیابی و فعالیت در رده‌های پایه تنها و…

    Untitled

    دومین دوره بازی‌های نوجوانان آسیا در حالی به پایان رسید که پشتوانه‌های ورزش ایران در قاره کهن حرفی برای گفتن نداشتند و در انتهای بازی‌ها در مکان بیستم قرار گرفتند. کارشناسان و اهالی ورزش در بازی‌های آسیایی نانجینگ با حقایقی تلخ روبه‌رو شدند و فهمیدند تمام شعارهای استعدادیابی و فعالیت در رده‌های پایه تنها و تنها شعار بوده و بس. حالا نوجوانان ورزشکار ایران که باید در آینده پا جای بزرگان ورزش امروز ایران بگذارند در میان هم‌سن‌وسالان خود نمی‌توانستند حرفی برای گفتن داشته باشند. البته باید گفت که ورزشکاران ایران در این مساله مقصر نیستند بلکه مسئولان ورزش هستند که در باد مدال‌های المپیک مانده‌اند و به جای فعالیت در رده پایه یک سال گذشته را در جنگ و دعوا برای گرفتن کرسی کمیته ملی المپیک گذرانده‌اند. قرار گرفتن بعد از کشورهایی چون سوریه و کره‌شمالی نشان می‌دهد که هیچ فعالیتی در رده‌های پایه انجام نشده است.

    جدا از وزارتخانه و کمیته ملی المپیک خود فدراسیون‌ها نیز تنها و تنها به صورت گلخانه‌ای پرورش بازیکن داشته‌اند و نتیجه‌گرا کار کرده‌اند که در این امر هم موفق نبوده‌اند. کاروان ایران در رشته‌های هندبال، جودو، ‌تنیس روی میز، بسکتبال، ‌تکواندو، شنا، تیراندازی، ‌دو و میدانی و فوتبال عازم چین شد و حتی به یک مدال طلا نیز نرسید. هفتمی تیم‌ملی نوجوانان هندبال ایران در نانجینگ، ادامه‌ای بود بر روند آشفته هندبال ایران که در سه سال اخیر به هیچ عنوان قاره‌ای دست نیافته است.

    جودویی‌ها تنها یک مدال برنز به دست آوردند. این یک مدال در آسیا برای تیم‌ملی جودوی نوجوانان ایران که شش سهمیه در نانجینگ داشت، نمی‌تواند نتیجه‌ای قابل قبول به حساب بیاید.

    رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی بهترین نتیجه دو پینگ پنگ باز پسر ایران در این مسابقات بود و شکست از حریفانی مانند هند، کره‌جنوبی و مالزی در کارنامه شان ثبت شد. دو بانوی نوجوان هم بدون حتی یک پیروزی با بازی‌های نانجینگ خداحافظی کردند.

    تیم بسکتبال سه نفره در حالی که چهار تن از ملی‌پوشان اصلی تیم‌ملی نوجوانان را با خود داشت با دو شکست برابر کره‌جنوبی مغلوب شد. این اتفاق درحالی افتاد که نزدیک به یک ماه پیش تیم‌ملی ایران در رده بزرگسالان قهرمان آسیا شد.

    هر کشور می‌توانست یک نماینده پسر و یک نماینده دختر در تکواندو داشته باشد. در حالی که امید بود بهترینهای تکواندو نوجوانان ایران کاروان ایران را طلایی کنند، بهترین تکواندوکار پسر ایران مدال نقره گرفت و نماینده برگزیده دختران ایران هم حذف شد.

    شنای ایران هنوز به سطح رقابت با بهترین‌های آسیا نرسیده است و در تمام مسابقات مهم رسمی در سطح قاره کهن، نمایندگان ایران با رکورد شخصی خود رقابت می‌کنند. از بین پنج نماینده ایران، بهترین شناگر رهام پیروانی بود هرچند که شکستن رکورد ملی ایران جایگاهی بهتر از هشتمی آسیا را برای او به همراه نداشت. دست تیراندازان پسر ایران در نانجینگ به مدال نرسید و مدال نقره تراپ دختران تنها ره آورد تیراندازان بود.

    دومیدانی ایران در نانجینگ کارنامه نسبتا قابل قبولی داشت و نیمی از مدالهای کاروان ایران را به دست آورد تا ایران حداقل در رده بیستم آسیا قرار گیرد و پایین‌تر نرود. مدال نقره ۴۰۰ متر با مانع، مدال نقره پرش ارتفاع، مدال نقره ۱۵۰۰ متر و مدال برنز دوی ۸۰۰ متر ره آورد دومیدانی کاران از نانجینگ بود. آخرین امید ایران برای طلایی شدن در بازی‌های آسیایی نوجوانان تیم‌ملی فوتبال بود اما شکست از کره‌جنوبی در فینال، ایران را در حسرت طلا نگه داشت.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "بیستمی در آسیا نتیجه کار مسئولان"
    تازه ترین اخبار