امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۱:۳۲:۵۷  آخرین بروزرسانی : مهر ۲۱ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ | کد خبر : 47848
    ارسال خبر چاپ خبر
  • قهرمان دسته برتر ایران گفت: با رعایت عدالت بین بانوان و آقایان ورزشکار، خانم‌ها انگیزه‌ای چندبرابر برای اثبات توانایی‌هایشان پیدا خواهند کرد.   به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه نقل از خبرگزاری برنا ندا شهسواری ملی پوش تنیس روی میز ایران در خصوص شرایطی که تاکنون در ورزش بانوان وجود داشته می گوید:…

    قهرمان دسته برتر ایران گفت: با رعایت عدالت بین بانوان و آقایان ورزشکار، خانم‌ها انگیزه‌ای چندبرابر برای اثبات توانایی‌هایشان پیدا خواهند کرد.

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه نقل از خبرگزاری برنا ندا شهسواری ملی پوش تنیس روی میز ایران در خصوص شرایطی که تاکنون در ورزش بانوان وجود داشته می گوید: به نظرم نه تنها در رشته تخصصی من بلکه در تمامی رشته ها خانم ها بیشتر از آقایان تلاش می کنند چون آنها باید خود را به همه ثابت کنند. همیشه در ذهن من یک علامت سوال بوده که چرا به خانم ها بها داده نمی شود در حالیکه با کمی بها دادن به آنها، بهتر از مردان نتیجه می گیرند.

     

    وی درباره تاکید دکتر صالحی دررعایت عدالت در بین ورزشکاران خانم و آقا گفت: این مسئله خیلی خوب است و انگیزه بانوان با این اتفاق بیشتر از قبل می شود. بانوان ورزشکار حرفه ای عطش زیادی برای نشان دادن توانایی هایشان در میادین ورزشی دارند، پس نتیجه بهتری گرفته و پیشرفت شان هم بیشتر خواهد بود. مطمئنا انگیزه ها با مطرح شدن این موضوع چند برابر شده و نتیجه این مسئله را درمسابقات و تمرینات شاهد خواهی بود. خود من با شنیدن این خبر انگیزه ای مضاعف پیدا کردم، اینکه نگاه ها نسبت بانوان تغیر کرده و مثبت شده، بسیار خوشحال کننده است.

     

    شهسواری در مورد تخصیص اعتبارات مساوی بین مردان و زنان ورزشکار بیان کرد: صد در صد اگر این اتفاق بیفتد و این فکر عملی شود در بسیاری از موضوعات تغیراتی را خواهیم دید. در خیلی از مسائل تسهیلات آقایان بیشتر از خانم ها بود و تفاوت در تصمیم گیری ها دیده می شد. تعداد سفرهای برون مرزی، مسابقات بین المللی و اردوهای تدارکاتی که برای آقایان در نظر گرفته می شود قابل مقایسه با بانوان نیست و اینکه از این پس خانم ها می توانند به همان نسبت از امکانات برخوردار شده و در این شرایط برتری شان را نشان خواهند داد.

     

    بانوی شماره یک تنیس روی میز ایران درباره تاسیس فدراسیون ورزشی بانوان تصریح کرد: اتفاق بسیار خوبی است و مطمئنا از این تصمیم هم نتیجه خوبی دریافت خواهند کرد. ما قبلا تجربه این کار را در هر فدراسیون داشتیم و بخش بانوان با رئیس جداگانه و مستقل فعالیت می کرد و برنامه هایی که برای آماده سازی تیم ها اجرا می شد قابل قیاس با الان نیست. در این فدراسیون می توانیم تصمیمات مستقل گرفته و خانم ها درباره شرایط خود اظهار نظر کرده و این نظرات را عملی کنند. از این پس راحت تر می توانیم مشکلات و محدودیت هایمان را مطرح کنیم و به عملی شدن آن امیدوار شویم. در این صورت اطمینان داریم کسانی که در مورد ما تصمیم گیری می کنند، وضعیت مان را درک کرده و می فهمند و با توجه به این مسئله تابع نظراتشان خواهیم بود.

     

    قهرمان ملی پوش تنیس روی میزبانوان در باره تاثیرحضور پررنگ خانم ها در ورزش همگانی اشاره کرد: خیلی مهم است که خانم های ما در ورزش حضور داشته باشند. با توجه به اینکه آنها کمتر در سطح جامعه فعالیت داشته و تحرک بدنی زیادی ندارند، مشارکت در این مسئله می تواند در سلامت آنها اثرگذار باشد. مادران و زنان ما باید بیشتر از این ورزش کرده و به صورت همگانی فعالیت داشته باشند. بسیاری از بیماری ها و مشکلات بدنی خانم ها از همین عدم تحرک و ورزش نکردن نشات می گیرد که با گرایش به این موضوع شاهد جامعه ای سالم خواهیم بود.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مصاحبه ندا شهسورای با خبرگزاری برنا"
    تازه ترین اخبار