امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۷:۴۷:۱۲  آخرین بروزرسانی : آبان ۸ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ | کد خبر : 48537
    ارسال خبر چاپ خبر
  • به بهانه حضوربدون مربی نوشاد در مسابقات جهاتنی بلژیک این نوشته به تحریر درآمده است ولازم است به نکاتی اشاره گردد. برای کوچ کردن مواردی باید رعایت شود تا نتیجه بهتری حاصل گرددزیرا این بحث ارتباط مستقیم با ایجاد اعتماد در بازیکن داردیعنی بازیکن باید به شخصی که اورا کوچ می کند اعتماد پیدا کند…


    به بهانه حضوربدون مربی نوشاد در مسابقات جهاتنی بلژیک این نوشته به تحریر درآمده است ولازم است به نکاتی اشاره گردد.


    برای کوچ کردن مواردی باید رعایت شود تا نتیجه بهتری حاصل گرددزیرا این بحث ارتباط مستقیم با ایجاد اعتماد در بازیکن داردیعنی بازیکن باید به شخصی که اورا کوچ می کند اعتماد پیدا کند واین اعتماد یک روزه ایجاد نمی شود.


    همانطوری که مربی ،بازیکن خود را مورد ارزیابی قرار می دهد متقابلاً بازیکن نیز همین کار را انجام می دهد.این ارزیابی در طول تمرینات و با توجه به مواردو مسایل مختلفی که رخ می دهدانجام می شود.بنابراین مربی و بازیکن باید با یکدیگر محشور ودمساز باشند تا بتوانند همدیگر را به درستی بشناسند.این شناخت فقط مربوط به موارد فنی نیست بلکه به خصوصیات اخلاقی و اجتماعی نیز مربوط می شود.


    مربی در زمان تمرینات خصوصیات فنی و تکنیکی و تاکتیکی واخلاقی بازیکن را به درستی می شناسد و در مسابقات با توجه به توانمندیها و ضعفهای او به راهنمایی اش می پردازد.اگر این پروسه به درستی طی شودیک مربی، هیچگاه چیزی را از بازیکن نمی خواهد که در توان او نیست وبا توجه به مجموعه امکانات فنی بازیکن اور ا در مسابقات یاری می کند.این نقش مربی نقشی تعیین کننده است که اگر به درستی انجام شود می تواند در تعویض نتایج بازیکن تاثیر مثبتی داشته باشد.


    چگونه می توان یک شبه این اعتماد متقابل را به وجود آورد.؟آیا چنین چیزی امکان دارد؟آیا می شود بازیکنی از یک کشور دیگر و فردی از کشوری دیگر بدون هیچ گونه سابقه آشناییی با یکدیگر یک شبه به هم برسند و یکی در نقش مربی و دیگری در نقش بازیکن ظاهر شوند و به نتیجه اتی معقول و درخور رسید؟


    چنین چیزی امکان ندارد مگر در فدراسیون پینگ پنگ.
    زمانی که تاکید می شود رئیس اگر از جنس ورزش باسد بهتر می تواند تصمیم گیری کند جنین مواردی است.


    به دلیل اینکه رئیس این مجموعه خود چنین شرایطی را درک نکرده است و اجازه استفاده از نظرات دیگران را نیز به خو.د نمی دهد مگر مشاوران بین المللی ،چنین اتفاقاتی غیر قابل پیش بینی نیست.
    . بکارگیری فردی که خارج از مجموعه کشور است نه تنها از بعد سیاسی بلکه از بعد ورزشی هم بسیار زشت و ناپسند است.بعد سیاسی قضیه مربو ط به زمامداران کشور و مسئولین دولتی است اما از لحاظ ورزشی توهینی بزرگ به تمامی مربیان داخلی است زیرا رخ دادن چنین اتفاقی به معنی نادیده گرفتن مربیان داخلی وزحماتی است که آ نان در درون کشور متحمل می شوند.

    چقدر بهتر و نیکوتر بود اگر به همراه نوشاد مربی او آقای علیدخت حضور می یافت واین دو که باهم ارتباط خوب و سازنده ای دارند نتایج بهتری را برای کشور کسب می کردند که بی ارتباط با افزایش غرورملی و اشتیاق و شور نیست به هر حال این آبروریزی بزرگ بین المللی در میدانی چنین معتبر مایه تاسف و اندوه همگان شد .


    نتیجه چنین عملی باخت نوشاد در عین برتری و در برابر بازیکنی است که قبلادر برابر او بارها و بارها به پیروزی رسیده است. اضافه شدن این برگ زرین به کارنامه رئیس حال حاضر نشان از عدم وجود تدبیرومنطق در این فدراسیون است که هر بحرانی را با ایجاد بحرانی دیگر پاسخ می دهد ونشان از آن دارد که هیچگاه در پشت تصمیمات، منطقی به چشم نمی خورد.

    اینها همه مسبب فرصت سوزی های جبران ناپذیرند که به راحتی از دست می روند و کسی هم توجهی به این وضعیت بحران زده ندارد.


    ایجاد چنین وضعیت بحران زده ای در پینگ پنگ کشور نه تنها حاصل دست رنج رئیس حال حاضر است بلکه مسئولین قبلی وزارت ورزش را هم در بر می گیرد .


    انشالله مسئولین جدید وزارت ورزش و جوانان طرحی نو و بدیع در خواهند افکند و این غایله را ختم به خیر خواهند نمود.

                                                                                                                                                      آمین یارب العالمین.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "کوچینگ یک شبه / توهین به کلیه مربیان داخلی"
    تازه ترین اخبار