امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۰:۲۸:۴۴  آخرین بروزرسانی : آبان ۲۰ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ | کد خبر : 49098
    ارسال خبر چاپ خبر
  • آسیایی ها دیشب عناوین اول تا سوم رقابت های پینگ پنگ پوروتور(تور حرفه ای) لهستان را از آن خود کردند و بار دیگر قدرت خود را به رخ رقبای اروپایی در قاره سبز کشیدند.   به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل ازخبرگزاری ایرنا، دیدارنهایی بخش مردان این مسابقات را دو چینی برگزار…

    NoPic100x56

    آسیایی ها دیشب عناوین اول تا سوم رقابت های پینگ پنگ پوروتور(تور حرفه ای) لهستان را از آن خود کردند و بار دیگر قدرت خود را به رخ رقبای اروپایی در قاره سبز کشیدند.

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل ازخبرگزاری ایرنا، دیدارنهایی بخش مردان این مسابقات را دو چینی برگزار کردند و عنوان سوم مشترک به نمایندگان ژاپن و تایوان رسید.

     

    در بخش زنان نیز نماینده کره جنوبی اول شد و یک چینی نقره گرفت، نمایندگان ژاپن و چین نیز به کسب عنوان سومی بسنده کردند.

     

    نوشاد و نیما عالمیان،سروش امیری نیا و حمید رضا طاهر خانی چهار ملی پوش ایران در این مسابقات بودند که با پذیرش شکست های پیاپی در برابر رقبای خود، خیلی زود از گردونه رقابت های زیر ۲۱ سال و بزرگسالان خارج و حذف شدند.

     

    این نتایج درادامه روند شکست های پینگ پنگ ایران، تیر خلاص بر پیکره ضعیف این رشته در ایران بود و نوشاد عالمیان تنها نماینده باقیمانده ما برابر حریف نه چندان مطرح انگلیسی شکست خورد و از ادامه مسیر باز ماند.

     

    کسب نتایج ضعیف ملی پوشان ایران دور ازانتظار نبود و آنان همان طوری ظاهر شدند که انتظار می رفت و چوب اشتباهات مسوولان فدراسیون را خوردند. چرا که مسوولان این فدراسیون همچنان درحال تکرار اشتباهات ۳ سال گذشته خود و ادامه این روند می باشند.

     

     

     

    ** برگزاری تنها یک اردوی تدارکاتی کوتاه مدت

     

    تیم اعزامی ایران به این رقابت ها تنها شش روز در اردوی آماده سازی در آکادمی ملی پینگ پنگ حضور داشت. البته در این اردو نیز تمام وقت بازیکنان صرف آماده سازی نشد و قسمتی به برخی مشکلات مانند اختلافات و تغییر محل اردو، حذف محمد فرقدانی، دیر اضافه شدن مهران احدی و بخشی نیزبه بستن قرارداد نیماعالمیان با تیم دانشگاه آزادوغیره گذشت به عبارت دیگر ملی پوشان پیش از اعزام به هیچ وجه از نظر جسمانی و ذهنی آماده نبودند، اما رفتند.

     

    هر چند احمد جعفری پور سرمربی جدید تیم ملی نظر دیگری داشت و پیش ازاعزام تاکید کرد که شاگردانم به خصوص نوشاد المیان که به تازگی ازمسابقات جام جهانی بلژیک بازگشته، بسیار آماده اند». این صحبت های سرمربی با شکست های متوالی بازیکنان اعزامی و شکست نوشاد عالمیان در نخستین دیدارش در این مسابقات تضاد داشت.

     

    ** کناره گیری سرمربی تیم ملی

     

    یک هفته مانده به زمان برگزاری اردوی تدارکاتی تیم ملی پینگ پنگ، ابراهیم علیدخت سرمربی سابق این تیم طی نامه ای فهرست اسامی بازیکنان پیشنهادی اش را برای شرکت در اردو به فدراسیون و کمیته فنی ارایه کرد، اما هنگامی که درحال هماهنگی برای برپایی اردو بود مشاهده کرد رییس فدراسیون روی برخی اسامی خط کشیده و نام آنان را از فهرست خارج کرده است که همین مساله بهانه ای برای کناره گیری علیدخت شد و از سرمربیگری تیم ملی استعفا کرد.

     

    به اعتقادکارشناسان پینگ پنگ ایران این کناره گیری برنامه ریزی شده واستراتژیک بودوسرمربی سابق می دانست تیم اعزامی دراین رقابت ها نتیجه نمی گیرد،از این رو فرصت را درآستانه رقابت ها مغتنم دانست و سریع استعفا کرد.اوحتی حاضر نشد به فدراسیون برود و استعفای خود را تحویل دهد و با ارسال نامه سرگشاده کناره گیری خود را اعلام عمومی کرد.

     

     

     

    ** نبود تمرکز لازم در بازیکنان

     

    متاسفانه این روزها ملی پوشان پینگ پنگ ایران و به ویژه نفر نخست این رشته ورزشی کشورمان دیگر تمرکز لازم را برای رقابت های داخلی و خارجی ندارند و بیشتر به حواشی می پردازد. به عنوان مثال نوشاد عالمیان بیش از اینکه به فکر افزایش سطح توانایی های فنی و علمی خود باشد، به دنبال بخشودگی مدت زمان سربازی است. امکانی که بسیاری بزرگان ورزش کشور که افتخاراتشان از عالمیان هم بالاتر است، از آن محروم بوده اند.

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "دلایل موفقیت آسیایی ها و ناکامی نمایندگان ایران در پوروتور لهستان"
    تازه ترین اخبار