امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۴:۲۳:۵۷  آخرین بروزرسانی : آذر ۲ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ | کد خبر : 49441
    ارسال خبر چاپ خبر
  • فعالیت بانوان پینگ پنگ باز در شهرستان های استان کم رنگ است     پینگ پنگ بانوان طی سال های اخیر در مرکز استان پیشرفت خوبی داشته است. برگزاری مسابقات لیگ و رقابت هایی که پایان هر ماه انجام می شود، نشان از پویا بودن این هیئت در بخش بانوان حتی در روزهایی که به…

    فعالیت بانوان پینگ پنگ باز در شهرستان های استان کم رنگ است

     

     

    پینگ پنگ بانوان طی سال های اخیر در مرکز استان پیشرفت خوبی داشته است. برگزاری مسابقات لیگ و رقابت هایی که پایان هر ماه انجام می شود، نشان از پویا بودن این هیئت در بخش بانوان حتی در روزهایی که به دلیل بی پولی بیشتر هیئت های ورزشی تعطیل بودند، دارد.در همین باره با نایب رئیس هیئت پینگ پنگ استان گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید.

     

    «زیور بلاغی» می گوید: برنامه های تمرینی و مسابقات پینگ پنگ بانوان به طور مرتب، حدود ۳ سال است که انجام می شود.وی می افزاید: در این رشته سعی کردیم به استعدادیابی توجه ویژه ای داشته باشیم چرا که بهترین سن برای استعدادیابی با هدف پرورش قهرمان در این رشته، سال های پیش دبستانی، اول و دوم ابتدایی است.وی بیان می کند: به همین خاطر تا به حال چندین بار رقابت توپ و راکت را برگزار کرده ایم تا استعدادها در رده سنی نونهالان شناسایی شود.وی عنوان می کند: متأسفانه در سطح شهرستان ها در قسمت بانوان، فعالیت تنیس روی میز بسیار کم رنگ است که البته در مانه و سملقان، با وجود «فاطمه جمالی» مربی فعالی که دارد، کلاس ها و مسابقات به طور مرتب برگزار می شود.وی اظهار می دارد: بجنورد در این رشته حرف اول را در استان می زند و بازیکنان دسته یک بیشتر در این شهرستان حضور دارند.

     

    وی یادآور می شود: بیشتر مقام ها از آن بجنورد است و در تلاش هستیم تا رقابت بیشتر باشد و این منوط به فعال شدن این رشته در شهرستان هاست تا سطح مسابقات هم بالاتر رود.«بلاغی» تصریح می کند: در بجنورد و در تمام رده های سنی کلاس های این رشته برگزار می شود که بیشتر افراد شرکت کننده را نونهالان تشکیل می دهند و رده سنی پیشکسوتان نیز کم ترین تعداد شرکت کننده ها را دارد.وی خاطرنشان می کند: این که در رده سنی نونهالان بیشترین استقبال کننده را داریم نشان از آینده ای درخشان برای ورزشکاران این رشته است.

     

    وی یادآور می شود: امکانات هیئت استان برای این رشته مناسب است و رئیس هیئت پینگ پنگ حمایت بسیار خوبی از ما دارد و همه بانوان پینگ پنگ باز قدردان این تلاش ها هستند.

     

    وی اظهار می دارد: علاقه مند به این رشته در شهرستان شیروان نیز بسیار زیاد است و خیلی با من صحبت کرده اند ولی متأسفانه به دلیل نبود امکانات در این شهرستان، هیچ گونه کلاس آموزشی حتی برای بازیکنان مستعد و علاقه مند برگزار نشده است. وی اظهار می دارد: پایان هر ماه در بجنورد، تا جایی که بتوانیم و شرایط مهیا باشد، رقابتی را در گروه های سنی مختلف برگزار می کنیم که دلیلش شناسایی استعدادهای جدید، ارزیابی کار خودمان از آموزش تا ایجاد علاقه و رقابت در شرکت کنندگان و هم چنین کسب تجربه برای ورزشکاران و آماده کردن آن ها برای حضور درمسابقات کشوری است. وی می‌گوید: مسابقات قهرمانی کشوری سال هاست که برگزار نشده است چرا که فدراسیون بودجه برگزاری آن را ندارد و متأسفانه رقابت های کشوری فقط به شکل آزاد برگزار می شود که ورزشکاران با هزینه شخصی خود در آن ها شرکت می کنند.

     

    وی ادامه می دهد: در این باره رئیس هیئت، هزینه بچه ها را برای اعزام به برخی رقابت های کشوری بر عهده گرفت و بر اساس توان مالی خانواده ها از هر ۲ تا ۳ مسابقه، ورزشکاران ما در یک رقابت حضور پیدا می کنند.وی تصریح می کند: در گذشته هیئت استان رتبه خوبی در کشور نداشت ولی طی این ۳ سال با همکاری خانواده ها، بچه ها و مسئولان هیئت، در چند رقابتی که برگزار شده است، پینگ پنگ بازان بانوی استان جزو ۲۴ نفر اول کشور بودند.وی عنوان می کند: در حال حاضر هم زمانی با فصل مدارس باعث شده است فرصت کمتری برای کار کردن با بهترین های استان مان داشته باشیم چرا که بیشتر آن ها دانش آموز هستند.

     

    وی اظهار می دارد: برای شرکت در رقابت های لیگ به حامی مالی نیاز داریم که متأسفانه تاکنون موفق به جذب آن نشده ایم.وی در مورد تعداد مربیان و داوران این رشته در بخش بانوان بیان می کند: داوران و مربیان کارت دار در این رشته زیادند ولی تعداد کمی از آن ها فعال هستند، که جای تأسف دارد. هر چند که همان تعداد کم هم با انگیزه و علاقه کار می کنند و همیشه با هیئت همکاری دارند.

     

    وی تصریح می کند: در ۳ سالی که من با هیئت همکاری داشته ام حدود ۶ اعزام به مسابقات کشوری داشتیم که هر بار عملکرد بهتری را نسبت به رقابت قبلی داشتند.

     

    وی ادامه می دهد: چندی پیش که کلاس مربی‌گری پینگ پنگ را در بجنورد برگزار کردیم، مدرس فدراسیون خانم دکتر «حکاک» سطح مربی های استان را نسبت به شهرهای کوچک دیگری که رفته بود، بسیار خوب ارزیابی کرد.

    منبع خبر

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "آینده ای درخشان در انتظار پینگ پنگ بازان خراسان شمالی"
    تازه ترین اخبار