امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۰:۰۲:۲۱  آخرین بروزرسانی : آذر ۲ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ | کد خبر : 49451
    ارسال خبر چاپ خبر
  • اینجانب به عنوان عضوی کوچک از جامعه ورزش و دانشگاه، بر این باورم که، هرگونه سرمایه‌گذاری و ساختارسازی در ورزش بدون توجه به اخلاق و معنویت، راه به جایی نخواهد برد. بدون تردید در شرایط کنونی، ورزش ما نیازمند یک تحولی اخلاقی است و بر همین اساس بود که اینجانب بر پایه اعتقاد قلبی، با…

    اینجانب به عنوان عضوی کوچک از جامعه ورزش و دانشگاه، بر این باورم که، هرگونه سرمایه‌گذاری و ساختارسازی در ورزش بدون توجه به اخلاق و معنویت، راه به جایی نخواهد برد. بدون تردید در شرایط کنونی، ورزش ما نیازمند یک تحولی اخلاقی است و بر همین اساس بود که اینجانب بر پایه اعتقاد قلبی، با شعار «ورزش پاک، معنوی و معرفتی» پا به عرصه اجرا و مسئولیت گذاشتم. ورزش پاک، ورزشی است که با یک نگاه کاملا ورزشی و به دور از هرگونه آلایش‌های مخرب و غیر مرتبط، مدیریت شود و همه ارکان مدیریتی آن به دست ورزشی‌های لایق و شایسته، که دل در گرو پیشرفت همه جانبه ورزش دارند، اداره و تدبیر شود و حاکمیت شایستگان در آن به معنای واقعی تحقق یابد. در ورزش پاک، سلیقه و رابطه جای خود را به ضابطه و قانون بخشیده و التزام عملی به ارزش‌های اعتقادی و فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد. در ورزش پاک، پیشگیری جای خود را به مچ‌گیری داده و زمینه بهره‌مندی همگان از تمامی فرصت‌های ورزش و رضایت همگانی فراهم می‌شود.

     

    ورزش پاک، ورزشی است که مسائل و مشکلات آن تماما در درون خانواده ورزش حل و فصل شده و نهادهای غیرورزشی اجازه دخالت در امور آن را ندارند. ورزش پاک ورزشی است که فتوت و جوانمردی، نه در شعار که در عمل سرلوحه امور بوده و فرهنگ و منش پهلوانی، بیش از پیش مورد توجه و عنایت قرار دارد. انشاء‌الله به یاری خداوند و تمامی خادمین دلسوز ورزش کشور، برای تحقق این آرمان و نیز استقرار عملی اخلاق و ارزش‌ها در نهادهای ورزشی کشور دارای برنامه‌هایی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت هستم که در آینده نزدیک اعلام خواهم کرد.

     به اطلاع شما عزیزان، ملت عزیز و جامعه ورزش کشور می‌رسانم که در همین چند روز اخیر، زمینه تشکیل شورای راهبردی ورزش و جوانان کشور با بیش از ۲۱ کارگروه کارشناسی در بخش ورزش و ۱۲ کارگروه کارشناسی در بخش جوانان، با هدف بهره‌گیری از نظرات ارزشمند دانشگاهیان، صاحب‌نظران، نخبگان جوان، پیشکسوتان و مدیران وزارت ورزش و جوانان، فراهم شده و به زودی فرصت‌های ارزشمندی برای حل و فصل علمی مسائل کلان ورزش و جوانان کشور ایجاد خواهد شد. وظیفه محوری این شورا، تصمیم سازی‌های لازم برای اینجانب و شوراهای عالی ورزش و جوانان است و من خود را متعهد به بهره‌گیری مناسب از مشورت شورای راهبردی و کارگروه‌های مطالعاتی و استفاده از همه ظرفیت‌های کارشناسی و تجربی حوزه‌های ورزش و جوانان می‌دانم.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "گوشه هایی از سخنرانی وزیر جدید ورزش و جوانان در مراسم معارفه"
    تازه ترین اخبار