امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۷:۱۲:۱۲  آخرین بروزرسانی : آذر ۱۰ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ | کد خبر : 49669
    ارسال خبر چاپ خبر
  •   منبع خبر پینگ پنگ خراسان جنوبی هر چند نسبت به بسیاری از رشته ها، از سابقه کمتری برخوردار است اما از جمله رشته هایی است که طی ۳ دهه گذشته به ویژه پس از تقسیم استان پیشرفت خوبی داشته است.   این هیئت از سال ۸۷ تاکنون به جز یک مورد، هر سال به…

     

    منبع خبر

    پینگ پنگ خراسان جنوبی هر چند نسبت به بسیاری از رشته ها، از سابقه کمتری برخوردار است اما از جمله رشته هایی است که طی ۳ دهه گذشته به ویژه پس از تقسیم استان پیشرفت خوبی داشته است.

     

    این هیئت از سال ۸۷ تاکنون به جز یک مورد، هر سال به عنوان هیئت نمونه استان معرفی شده و ضمن کسب مقام اول آموزش کشور در سال های متمادی، سال ۹۰ هم عنوان هیئت طلایی را بین هیئت های رشته های مختلف ورزش کشور به دست آورده است. اما این روزها شرایط سخت مالی بر فعالیت های این هیئت نیز اثر گذاشته؛ امری که در تصمیم گیری مسئولان هیئت نیز تاثیرگذار بوده است که در این زمینه می توان به پرداخت شهریه ماهانه ۲۰ هزار تومانی بازیکنان همه رده های سنی و تامین هزینه اعزام به مسابقات کشوری(که البته به صورت آزاد برگزار می شود) توسط خود بازیکنان اشاره کرد.

     

     

     

    ۵ میز برای همه رده های سنی

     

     

    در یکی از شب های هفته قبل فرصتی پیش آمد تا برای تهیه گزارش به طبقه فوقانی باشگاه شهید سرحدی، محل تمرین بازیکنان استان بروم.

     

    این سالن که ۵ میز دارد، باید جوابگوی همه رده های سنی آقایان و بانوان باشد.

     

    تعدادی بازیکن نوجوان زیر نظر مربی در سالن نسبتا سرد مشغول انجام تمرینات هستند.

     

     

     

    راکت ۴۰۰ هزار تومانی

     

     

    یکی از بازیکنان خود را احمد نصرآبادی و ۱۸ ساله معرفی می کند و می گوید: هر چند سال های گذشته هم در این رشته فعالیت می کردم اما از ۴ ماه قبل تصمیم گرفتم به صورت حرفه ای و زیر نظر مربی در دو شیفت تمرین های خودم را شروع کنم که طی این مدت از پیشرفت خوبی برخوردار بوده ام.

     

    وی در عین حال از عزم خود برای رسیدن به سطح بالای این رشته می گوید.

     

    از او درباره هزینه راکتی که در دست دارد، می پرسم که به هزینه ۴ میلیون ریالی آن اشاره می کند.

     

    به اعتقاد او، اگر در هر شیفت دو مربی حضور داشته باشند نتیجه بهتری حاصل می شود.

     

     

     

    برترین استعدادهای کشور را داریم

     

     

    مربی حاضر در سالن که از چند سال قبل مسئولیت آموزش در بیشتر شیفت های این رشته به ویژه رده های سنی پایه را بر عهده دارد هم می گوید: با توجه به اینکه به جز بیرجند، در شهرهای زاهدان و توابع تهران هم مدت زیادی مربیگری کرده ام باید بگویم بهترین استعدادهای پینگ پنگ کشور در خراسان جنوبی حضور دارند و در صورت توجه و سرمایه گذاری بیشتر، میزان موفقیت ورزشکاران این رشته افزایش می یابد.

     

    «حسین رفیعی» که سال قبل عنوان برترین مربی سال استان را بین همه رشته های ورزشی به دست آورد، با اشاره به مشکلات موجود در پینگ پنگ استان تصریح می کند: از آنجا که فدراسیون بودجه ای در اختیار ما نمی گذارد، یکسری مشکلات داریم از جمله اینکه بازیکن خودش باید توپ را تهیه کند و برای راکت هم حداقل یک میلیون ریال هزینه کند که برای یک نوجوان و جوان با این شرایط اقتصادی شاید سخت باشد در صورتی که در سال های قبل در زمینه توپ و حتی رویه راکت، هیئت کمک هایی می کرد. بنابراین لازم است که ورزشکار از جانب والدین خود به خوبی حمایت شود و ما هم از نظر فنی کمک کنیم.

     

     

     

    سالن استاندارد نیست

     

     

    وی با اشاره به تاثیر برگزاری مسابقات در افزایش انگیزه ورزشکاران می گوید: اگر بتوانیم مسابقات داخلی بیشتری برگزار کنیم یا با استان های همجوار مسابقات دوستانه ای داشته باشیم به طور قطع انگیزه ورزشکاران بالا می رود ضمن این یک ورزشکار برای پیشرفت نیاز دارد تا در کنار آموزش، در رقابت ها نیز شرکت کند.

     

    وی با بیان این که سالن در حال حاضر استانداردهای لازم را ندارد، به قول پارسال مدیر کل برای تامین سالن بزرگ برای این رشته اشاره می کند و می گوید: به دلیل مشکلات موجود هنوز این قول عملی نشده است.

     

    وی سرمای سالن را یکی از مشکلات می داند و عنوان می کند: گاز مجموعه به علت بدهی به شرکت گاز قطع شده است و بنابراین ناچاریم با تحرک بیشتر بدنمان را گرم نگه داریم.

     

     

     

    مشکلات انگیزه ما را کم می کند

     

     

    «امیرحسین عباسپور» که با ۱۳ سال سن عنوان پرافتخار ترین بازیکن استان را دارد و در کلاس سوم راهنمایی نمونه تحصیل می کند، می گوید: به خاطر درس هایم تمرین ها را محدود به هفته ای یک بار کرده ام. او که در آخرین مسابقه برگزار شده استان عنوان قهرمانی را کسب کرده است با اشاره به حضور در رقابت های کشوری عنوان می کند: سال قبل در مسابقات زیادی شرکت کردم از جمله در لیگ برتر کشور به همراه دانشگاه آزاد اسلامی عنوان قهرمانی کشور را به دست آوردم اما امسال به دلیل برخی مشکلات فقط در مسابقات نوجوانان گلستان حضور یافتم که پس از صعود از مرحله مقدماتی و یک استراحت، بازی را واگذار کردم.

     

    از او درباره مشکلات توضیح بیشتر می خواهم که می گوید: یک مسئله درسم است که به دلیل همین شاید در مسابقات بین المللی فجر که این هفته در تهران برگزار می شود شرکت نکنم، دیگر اینکه مسیرها خیلی دور است و از سویی هزینه شرکت در مسابقات هم با خودمان است وقتی همه اینها با هم جمع می شود انگیزه ها را کاهش می دهد؛ این در حالی است که بیشتر رقیبان ما در دیگر نقاط کشور مشکلات کمتری دارند و در لیگ های مختلف حضور می یابند که این باعث فاصله گرفتن آنها از ما می شود.

     

     

     

    نیاز به حامی مالی

     

     

    «محمدرضا عباسپورفرد»، دبیر هیئت پینگ پنگ استان هم که خود از مربیان و بازیکنان با سابقه این رشته است و ۲ فرزندش امید و امیرحسین در بیشتر مسابقات جزو ۳ نفر برتر استان هستند، می گوید: اگر حامی مالی داشته باشیم و بتوانیم در لیگ ها حاضر شویم، به طور قطع انگیزه بازیکنان بالا می رود.

     

    وی درباره دریافت شهریه ماهانه از بازیکنان عنوان می کند: البته برخی به این تصمیم اعتراض دارند چون تا به حال این قضیه نبوده است ولی با توجه به مشکلات مالی چاره ای نیست.

     

     

     

    مسابقات قهرمانی کشور توسط فدراسیون

     

     

    رئیس هیئت پینگ پنگ استان نیز یکی از مشکلات مهم این رشته را در بعد قهرمانی لغو همه مسابقات قهرمانی کشور توسط فدراسیون می داند و می افزاید: در ابتدا قرار بود فقط مسابقات خردسالان و نونهالان به صورت قهرمانی کشور(با هزینه فدراسیون) برگزار شود که بسیاری از استان ها معتقد به برگزاری مسابقات در همه رده های سنی بودند ولی در نهایت حتی در این دو رده هم مسابقات قهرمانی کشور لغو شد بنابراین وقتی مسابقه ای نباشد، انگیزه ها نیز از بین می رود.

     

    «حمیدی» ادامه می دهد: مسابقاتی که از ابتدای امسال در کشور برگزار شده همه به صورت آزاد و رده بندی آن هم در شهرهای دور بوده است که علاوه بر پرداخت ورودی، تامین دیگر هزینه ها نیز بر عهده شرکت کنندگان است. البته در سال های قبل که توان مالی داشتیم باز هم ورزشکاران را با هزینه هیئت و حامیان مالی اعزام می کردیم ولی امسال مقرر شد که خود ورزشکاران هزینه های اعزام را بپردازند که در نتیجه برخی از شرکت در مسابقات منصرف شدند.

     

     

     

    ۵ سال است پول نگرفته ایم

     

     

    به گفته وی، با وجود درخشش پینگ پنگ بازان استان در کشور و کسب رتبه برتر آموزشی کشور توسط هیئت استان از سال ۸۷ تاکنون هیچ کمک مالی توسط فدراسیون به هیئت استان نشده است.

     

    البته «حمیدی» این مشکل را دامنگیر کل فدراسیون می داند و می گوید: این مسائل باعث افت کل پینگ پنگ کشور شده به نحوی که «رنکینگ» جهانی نوشاد عالمیان هم پایین آمده است.

     

    وی درباره دریافت هزینه از ورزشکاران هم خاطر نشان کرد: ورود حامی مالی به ورزش در استان ما جایگاه چندانی ندارد و ما با توجه به این مشکلات به این نتیجه رسیدیم که خودکفا باشیم و به همین منظور بنا شد هر ماه از بازیکنان و ورزشکاران این رشته ۲۰۰ هزار ریال شهریه دریافت شود.

     

     

     

    شاگرد اول های قهرمان

     

     

    وی می افزاید: البته همه مشکلات مالی نیست و برای مثال برای مسابقات بین المللی جام فجر که ۷ تا ۹ آذر در تهران برگزار می شود، فدراسیون ۲ بازیکن نوجوان ما یعنی میلاد بهروزیان و امیرحسین عباسپور را دعوت کرد و ما هم حاضر به پرداخت هزینه آنها شده ایم ولی چون این دانش آموزان، نخبه و در مدرسه تیزهوشان و نمونه به تحصیل مشغول هستند حاضر به رفتن نیستند و ما هم نمی توانیم اصرار کنیم چون برای شرکت در این رقابت ها یک هفته از درس و مدرسه دور می مانند.

     

     

     

    مسابقات چند جانبه برگزار می شود

     

     

    وی درباره برگزاری مسابقات چند جانبه و دوستانه هم می گوید: با مسئولان هیئت خراسان رضوی صحبت کرده ایم و قرار است مسابقات دوستانه ای با حضور ۳ استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی برگزار شود.

     

    مدتی قبل هم مسابقات چند جانبه ای با حضور ۱۸ تیم در نیشابور برگزار شد ولی با وجود تهیه بلیت، بازیکنان به علت برخی مشکلات، به این مسابقات نرفتند.

     

    وی درباره تامین سالن مناسب برای هیئت هم عنوان می کند: اداره کل پیشنهاد داد سالن را با اجاره کمتر در اختیار بگیریم ولی از لحاظ اقتصادی صرف نمی کند چون برای تامین مبلغ اجاره باید شهریه زیادی از ورزشکاران بگیریم ضمن این که خود سالن هم هزینه زیادی دارد.بعد از آن مدیر کل ورزش و جوانان پیشنهاد داد طبقه فوقانی ساختمان سالن ورزشگاه آزادی به عنوان خانه پینگ پنگ در اختیار ما قرار گیرد که هنوز آماده نشده است ولی اعلام کرده ایم وقتی سالن را در اختیار بگیریم آن را تجهیز می کنیم.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مشکلات مالی‌هیئت پینگ پنگ را هم ناخوش کرد"
    تازه ترین اخبار