امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۴:۵۸:۰۰  آخرین بروزرسانی : اسفند ۱۱ام, ۱۳۹۳
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ | کد خبر : 50346
    ارسال خبر چاپ خبر
  • در روزها وهفته گذشته طبق روال معمول این چند سال حاکمیت برتنیس روی میز کشور این رشته دستخوش اتفاقات و فراز و نشیبهای مختلفی بود که در این بررسی سعی داریم به آن بپردازیم. استعفای مجید احتشام زاده: مجید احتشام زاده که بدون تردید از یاران و نزدیکان رئیس فدراسیون محسوب می شد از مسئولیت…

    در روزها وهفته گذشته طبق روال معمول این چند سال حاکمیت برتنیس روی میز کشور این رشته دستخوش اتفاقات و فراز و نشیبهای مختلفی بود که در این بررسی سعی داریم به آن بپردازیم.

    استعفای مجید احتشام زاده:

    مجید احتشام زاده که بدون تردید از یاران و نزدیکان رئیس فدراسیون محسوب می شد از مسئولیت های خود استعفا داد!این استعفا در شرایطی رخ داد که حدود چهار سال از مبارزه سفت و سخت و طاقت فرسای اکثریت مطلق اهالی این رشته با میان داری کسانی که غیر وابسته ومستقل و غیر مزد بگیر محسوب می شودگذشته است و در طی این چهار سال آقای احتشا م زاده همواره بعنوان یار وهمراه جناب رئیس چه در مصاحبه ها وچه در رادیو و تلویزیون وچه در رسانه ها وخصوصا بعنوان مربی اختصاصی ایشان و فرزندشان ،همواره برخلاف موج جاری قدم برداشته وحرکت کرده بود.در هر صورت به نظر می رسد که این استعفا کمی بیش از حد معمول دیر انجام شد ودقیقا به همین خاطر خروجی این استعفا با حداقل تاثیرگذاری همراه بود.

    قرعه کشی لیگ برتر آقایان :

    در این مدت بالاخره لیگ برتر آقایان قرعه کشی گردید اما دیری نپائید که مشخص شد این قرعه کشی با اما واگر ودر نهایت با عدم مشروعیت قانونی همراه بوده است.این قرعه کشی مشکوک در شرایطی صورت گرفته بود که برگ قراردادها ونام بازیکنان وحتی ورودی مسابقات دریافت نشده بود!شنیده ها حکایت از آن داشت که بنا به دلایل مشکوکی برخی افراد ذینفع بدنبال هرچه سریعتر برگزار کردن لیگ برتر بوده حتی اگر ضوابط و قوانین رعایت نشده باشد.در هر صورت آنچه بسادگی مشخص است این است که از همین الان باید تیم پتروشیمی بندر امام را حتی اگر تیمهای رقیب برای آن ارنج کنند بدون دغدغه تیم اول محسوب کرد!حال سوال اینجاست که اینگونه برگزاری ها چه سودی برای پیشرفت تنیس روی میز دارد؟چه کسی از این ماجراها بیشترین پول را به جیب می زند؟چه شخصی بیشتر از همه سود یا مفت می برد؟

    اعلام تازه ترین رده بندی جهانی:

    رنکینگ جهانی بازیکنان کشورمان در حالی از سوی فدراسیون جهانی منتشر گردید که تمام بازیکنان کشورمان آن هم طبق پیش بینی کارشناسان با افت شدید همراه بودند.تمام بازیکنان زن و مرد کشورمان که دررده بندی جهانی حضور داشتند باروند منفی مواجه شده که این نشان دهنده عدم ثبات وبرنامه ریزی در سطح کلان در فدراسیون تنیس روی میز می باشد.

    فدراسیون تنیس روی میز از یک سو مدعی است که با برگزاری جام فجر در صدد بالابردن رنکینگ بازیکن کشورمان می باشد !بازیکنانی که اکثریت قاطع آنان در رده های بالای ۵۰۰ و۱۰۰۰ می باشند و از دیگر سو بازیکنان طراز اول و ذخایر کشور از جمله نوروزی و لطف الله نسبی و اخلاق پسند را به دلیل عدم اعزام با خروج از رده بندی جهانی مواجه میکند!واقعا این عملکردها نشان دهنده چیست؟الا اینکه کسانی بصورت عمد قصد نابودی این رشته را داشته و البته در این هدف انصافا موفق بوده اند!

    بحث مربیان ساعتی همچنان پابرجاست:

    مربیان محترم تیمهای ملی در خانه های خود وبازیکنان ملی پوش نیز در حال عرق ریختن با مربیان واقعی خود می باشد.نه اردویی برگزار شده و نه کمترین کمکی به بازیکنان از جانب مربیان در حال شکل گیری می باشد.یکی از مربیان محترم اعلام کرده طبق برنامه ایشان ماهی دوبار یا یک بار مبادرت به برگزاری اردو خواهد کرد!الان چندماه گذشته است؟لطفا بفرمایید کدام اردو وکدام برنامه؟حالا بقیه مربیان محترم هم به این وضعیت پیوسته وصرفا جهت اعزام به مسابقات فراخوانده می شوند!فعلا بحث ما مربیان محترم نیست اما سوال این است که گر از خود این مربیان محترم سوال نماییم که آیا انصافا این مربیگری است یا همراهی با بازیکنان ویا درنهایت مربی ساعتی بودن ویا دیدار مربی و بازیکن در فرودگاه چه پاسخ منطقی به آن خواهند داشت؟

    ابهام چند ساله در برگزاری لیگ بانوان:

    متاسفانه در چندسال گذشته وضعیت تنیس روی میز بانوان قابل قبول و خوشایند نبوده است!امسال هم همانند چند سال گذشته وضعیت لیگ بانوان مظلوم با هاله ای از ابهام روبرو شده وبا این وضعیت کم توجهی و دخالت ندادن بانوان در معادلات نباید کمترین امیدی به برگزاری لیگ جهت بانوان بزرگسال باشیم.

    علاوه بر مقصر بودن مدیریت فدراسیون در این بخش خود بانوان نیز صاحب تقصیر وکوتاهی و شاید هم تسامح بیش از حد می باشند. مادامی که بانوان بصورت متحد و یکپارچه تر حرکت نکنند هیچ تغییر ی در حوزه آنان متصور نمی باشد .

    وقتی تا این لحظه نائب رئیس بانوان مشخص نیست وقتی که علیرغم گفته ها و توصیه های مکرر، کمیته فنی مستقلی برای بانوان وجود ندارد ووقتی اختلافات در این حوزه بیش از حد معمول و منطقی به چشم می خورد نیمتوان چشم انداز روشنی را برای این بخش متصور بود.

    مطمئنا یک نفر خانم بین ده نفر آقا هرگزنخواهد توانست از حق و حقوق واقعی بانوان مظلوم دفاع کند!

    البته با روی کار آمدن معاون وزیر ورزش در بخش بانوان بصورت قطع و یقین شرایط دستخوش تغییراتی خواهد شد اما نباید انتظار داشت که این اتفاق بزودی رخ دهد.

    کمیته فنی فدراسیون ناقص ترین چیدمان در تاریخ تنیس روی میز :

    مطمئنا کمیته فعلی فنی فدراسیون تنیس روی میز را میتوان نادر ترین و یا عتیقه ترین چیدمان در تاریخ وجودی این رشته قلمداد نمود!در این کمیته حتی یک نفر مربی به معنای واقعی وتعریف شده تنیس روی میز وجود ندارد! در بین این چیدمان شخصی را پیدا نمی کنی که در تاریخ این رشته نقش یا سهم بسزایی را برای تنیس روی میز بازی کرده باشد تعدا داندک آنان هم بر مشکلات عدیده افزوده است.از همه بدتر ذینفع بودن برخی از اعضای کمیته فنی در بحث باشگاهها آن هم بصورت مستقیم بوده که این چیدمان را از اساس خدشه دار کرده واز ریشه زیر سوال برده است.در این کیمته نفراتی یافت می شوند که بدون حتی یک قطره عرق ریختن با نام مربی وکارشناس آن هم در طی سالهای طولانی حدود یک میلیارد تومان پول به جیب زده اما در عوض خیرشان باندازه یک توپ تنیس روی میز به این رشته نرسیده است.

    قول دوباره رئیس فدراسیون برای انتخاب نائب رئیس بانوان:

    به نظر می رسد که این بانوی بد شانسی که قرار است بعنوان نائب رئیس فدراسیون پرفراز و نشیب تنیس روی میز انتخاب گردد باید دل شیر داشته باشدکه قدم در فدراسیونی میگذارد که کف آن در این چند ساله بعنوان لیز ترین فدراسیونهای جهان لقب گرفته است و به خیلی ها وفا نکرده و مطمئنا با این شرایط کماکان وفا نخواهد کرد!

    پیش بینی می شود که علیرغم جو سازی و ظاهرسازیهای بوجود آمده در این ماجرا بانوی مورد نظر از فعالین فعلی تنیس روی میز وفدراسیون نباشد!

    البته یکی از اصلی ترین دلایل ما در این باره این است که این فدراسیون در حوائج مردان خود وامانده چه برسد به قائل شدن حق وحقوقی برای بانوان مظلوم ودیگر دلیل، وضعیت نامتعادل وعدم ثبات فدراسیون فعلی می باشد.

    اصلا فرض کنیم نائب رئیس هم تعیین گردید !آیا یک نائب رئیس تک و تنها در این جمع مطلقا مردانه که هر کس ساز خودش را میزند چه کار ی میتواند برای بانوان انجام دهد؟

    تا بودجه واعزامها برای بانوان بصورت برابر با آقایان تقسیم بندی نگرددوتابانوان مظلوم کمیته مستقل فنی آن هم نه به شکل فعلی آقایان نداشته باشد چه نائب رئیس باشد و چه نباشد اوضاع برای آنان کمترین تغییری نخواهد کرد.

    لذا آمدن در این شرایط کار هر بانوی خدمتگذاری نیست وبا شائبه هایی همراه خواهد بود.

    جام فجر وپاداشهای وسوسه انگیز:

    فدراسیون تنیس روی میز کشور در حالی که بصورت تلویحی اعلام ورشکستگی نموده است و عملا مدتهاست بصورت نیمه تعطیل به سر می برد بصورت بی وقواره پاداشهای بیش از معمولی رابرای برگزاری جام فجر در نظرگرفته است که گویی در داخل فدراسیون چاه نفت یا گنج طلایی پیدا شده است!

    فلسفه برگزاری جام فجر با در نظر گرفتن تمام وکمال تاریخچه واقعی آن مثبت اما تعیین جوایز کلان آن هم از جیب بیت المال وبادر نظر گرفتن وضعیت وخیم مالی فدراسیون مزموم به نظر می رسد.

     میرصادقی و خودزنی تاریخی:

    امیر میرصادقی که از پیش کسوتان این رشته محسوب می شود طی یک مطلب عجیب و غیر طبیعی از وضعیت اسف بار که این رشته را به ورطه نابودی کشانده بعنوان عصر طلایی از آن نام برد که با توجه به نزدیکی سال نو میلادی در روزهای آینده و سال جدید شمسی در ماه های آینده بعنوان فکاهی شب عید لقب گرفت.

    آقای میرصادقی که هر از چند گاهی سعی دارند با توسل به خودکار و کاغذی آن هم برخلاف واقعیات موجود وصرفا برای دلخوشی مسئولان فدراسیون  آن هم برای گرفتن حق الزحمه یا مسئولیتی خود را به فدراسیون نزدیک کنند با این کار دست به یک خودزنی خطرناکی زد که با درنظر گرفتن وضعیت جدید وزارت ورزش و جوانان و تغییرات در فدراسیون های مسئله دار ازآن میتوان بعنوان اشتباه غیر قابل بازگشت نام برد.

    میرصادقی با این مطلب وبعضا جبهه گیری های عجیب خود نشان داد که برای این رشته که به سرعت در حال رشد است بسیار پیر شده و از اطلاعات به روز آن قرنها عقب افتاده است.

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "تحلیل روز"
    1. amidi گفت:

      با سلام انصافا برای بانوان کاری صورت نگرفته و حق دارند در قالب انجمن جدایی از اقایان،مدعی برنامه ریزی و اجرای بهتر باشند. هر چند که تعدادی از بانوان مسئول همچون خانم اکبر ابادی در این امر موثر بودند


    تازه ترین اخبار