امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۲:۳۷  آخرین بروزرسانی : دی ۱۷ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ | کد خبر : 50984
    ارسال خبر چاپ خبر
  • این مصاحبه آئین نامه سازمان لیگ را با شبهات فراوانی همراه ساخته است

    متن کامل مصاحبه خدمتتان ارسال میشود که دقیقا گویای اتفاقات به وجود آمده است که باعث دلسردی اسپانسر تیم همدان شده

    آقای نظری به گفته مربی تیم پتروشیمی ماهشهر شما در جلسه سازمان لیگ چرا به آئین نامه استفاده از بازیکن خارجی اعتراض نکردید؟

    در جلسه سازمان لیگ آیین نامه را لحظه شروع جلسه به ما دادند و شروع به قرائت گذرا بعضی از بند های آیین نامه کردند به دلیل شبه ناک بودن جملات نوشته شده و نا مفهوم بودن آن در آن لحظه کسی قادر به فهمیدن آن عبارات نبود چرا که پنج موردآیئن نامه در یک نصفه جمله بیان شده بود که خدمتتان قرائت می شود

    وهمچنین مجاز به استفاده دو بازیکن خارجی میباشد که یکی در انفرادی و دیگری در دونفره می تواند بازی کند لازم به ذکر بوده رنکینگ بازیکن خارجی بایستی زیر ۳۰۰ باشد و در صورت عدم حضور در رنکینگ جهانی سوابق بازیکن مورد نظر برسی خواهد شد.

    ملاحظه خواهید فرمود در این نیم بند( که ده مورد دیگر هم در آن قید شده و اول این بند آیین نامه آمده است) که مورد بحث ما نیست خود چهار مورد است ما در مورد رنک ۳۰۰ و سوابقش بحث کردیم اول رنک زیر ۲۰۰ قید شده بود و بس!!!! ما در مورد رنک صحبت کردیم گفته شد خیلی از بازیکنان خوب در دنیا وجود دارد که بالاتر از سطح پینگ پنگ کشور ما هستند که به دلیل رقابت بسیار شدید آن مناطق در بازی های برون مرزی رنک دار بازی نکرده اند و قیمت جذب آنها هم مناسب است و جذب آن بازیکنان مورد موافقت جمع قرار گرفت باز هم رنک ۳۰۰ و سوابقش درج شد

    نیم جمله مبهم قرمز تفسیر خاصی داشت که فقط وضع کنندگان آن قادر به درک تمام کمال آن بودند وشبه ی درک آن عبارت در آن لحظه به ذهن کسی نمی رسید .

    یکی در انفرادی و یگری در دو نفره می تواند بازی کند یعنی به طور مثال یک تیم فوتبال برود دو بازیکن لژیونر بخرد که فقط در زمین یکی بتواند پاس بدهد دیگری شوت بزند و جزء بهترین بازیکن های دنیا هم باشد آن که پاس می دهد نباید شوت بزندودیگری که شوت میزند نباید پاس بده حال پیدا کنید پرتقال فروش را.

    این آیین نامه شبهات فراوان دارد که از بحث ما خارج است و حرف ماهم اشکال گرفتن از آیین نامه نیست هدف پویائی لیگ برتر بالا رفتن سطح پینگ پنگ کشور و جذب اقبال عمومی است.

    آیا جذب بازیکن خارجی به ضرر بازیکنان ایران و پینگ پنگ کشور است ؟

    در کشور ما تعداد بازیکنان اثر گذار محدود اند و به اهالی دسته برتر ختم می شوند این امر باعث می شود که با شرایط آیین نامه مبهم حال حاضر انگیزه ای برای حضور اسپانسر در لیگ به غیر از دو سه تیم بسیار ضعیف شود امسال با جذب بازیکن سه تیم اول تمام بازیکنان اثرگذار جذب شدند وعملا برای حضور تیم چهارم بدون حضور بازیکن خارجی توجیهی نبود حتی تیم پنجم به دلیل مشروعیت لیگ وارد میدان رقابت ها گردید در حالی که هستند استعداد های فراوانی در کشور که به دلیل عدم هماهنگی جذب از گردونه رقابتها دورماندند مثل ایمان گلشاهی اکبر بهمنی محمود ریز بند محمد بوجاریان متین لطف الله نسبی روح الله شیشه گرها و هادی صبحی پویان پاک نژاد صمد آبادی خوش مرام و….همه این بازیکنان جا مانده به دلیل سیاست گذاری های غلط در کنار بازیکنان اثر گذار خارجی می توانستند در گردونه رقابت های برترین های کشور حضور داشته و انگیزه ادامه رقابت را داشته باشند و توجیه برای اسپانسر هم وجود داشت این اولین منفعت جذب بازیکن خارجی برای پینگ پنگ کشور بود.

    در ثانی یکی از بزرگترین اشکالات استعداد های ایرانی اینست که این خانواده پشت درهای بسته رقابتهای برون مرزی مانده اند برای تمام بازیکنان دنیا فراهم است به راحتی در اقصی نقاط دنیا بروند وحرفه ای بازی کنند که برای ما هنوز میسر نیست جذب بازیکن خارجی ارتباط بازیکنان ایران را با دنیای خارج و دست های مختلف آشنا میسازد همانطور که گفته شده اشکال نابغه های پینگ پنگ ما عدم حضور در دنیای آزاد پینگ پنگ جهان است پس در اولین گام با جذب بازیکن خارجی اهالی پینگ پنگ از صدف پیرامون خود خارج خواهند شد.

    سوما به دلیل حباب بودن سرمایه گذاری برای نتیجه گرفتن در لیگ برتر به دلیل محدود بودن بازیکنان اثر گذارجذب اسپانسر به مشکل برخورد می کند با ورود این بازیکنان که قیمت مشخص جهانی دارند هزینه های تیم خیلی کمتر شده و حضور اسپانسر قابل توجیه تر خواهد بود و تعداد اسپانسرها افزایش خواهد یافت .

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "متن کامل مصاحبه سرپرست گنجنامه همدان"
    1. محمدزاده گفت:

      خداقوت خدمت آقای نظری.

    2. amidi گفت:

      با سلام و با کسب اجازه از اقای ترکان ،متاسفم

    3. پیمان نوروزی گفت:

      باسلام
      بنده کاملا با صحبت های اقای نظری موافقم.
      به امید روزی که هرچیزی سرجای خودش باشد

    4. علی رحیمی گفت:

      برخی افراد در فدراسیون به همراهی منفعت طلب معروف با تهیه آیین نامه نارسا، تنها دست خود و دوستانشان را برای بهره برداری شخصی بازگذاشته اند.چون آنها عنوان کرده اند که ساها نمی تواند هم در دوبل و هم در انفرادی بازی کند، آیین نامه فقط گفته اگر شما(۲)بازیکن خارجی داشتید، نمی توانید هر دو را در دوبل و یا انفرادی استفاده کنید( یعنی ۳ بازی توسط خارجی ها).پس می توان اگر یک بازیکن خارجی داشت، می توان از او در دو بازی هم استفاده کرد که این امر با متن آیین نامه هیچ گونه تناقضی ندارد و به نظر می رسد که کسانی تعمداً و به دلیل نفع شخصی این تصمیم را گرفته باشند.

    5. مهران کرمی گفت:

      مسئولین فدراسیون به دلیل نارسا بودن آیین نامه توانستند تیم همدان را گمراه کرده و آرامش روانی بازیکنان و مسئولین تیم تله کابین گنجنامه همدان را بر هم بزنند.چون آیین نامه فقط در مورد حضور ۲ بازیکن خارجی صحبت کرده و صحبتی در مورد چگونگی حضور یک بازیکن خارجی در ارنج تیم به میان نیاورده است. که این کار دست افراد را برای تفسیر، باز می گذارد.

    6. حسن فریدی گفت:

      آیین نامه تنظیمی به دلیل نارسایی جای تفسیر و بهره برداری شخصی دارد.و حق با تیم تله کابین است.چون متن آیین نامه تفسیر به رای شده است

    7. سعید همدانیان گفت:

      آقایان دلسوز. محیط ورزش پینگ پنگ قداست دارد. با کمی نظارت متعهدانه بر روی نحوه برگزاری مسابقات، نگذارید حرمت این ورزش با در نظر گرفتن منافع شخصی پایمال شود.

    8. یعقوبی گفت:

      باعرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای نظری و سایر دوستان دست اندرکار
      من درمورد آیین نامه و بند و تبصره صحبتی نمی کنم، ولی معتقدم بازیکن خارجی نه تنها به پویایی وتحرک لیگ لطمه ای نمی زند بلکه باعث ایجادشور و هیجان دربین تماشاگران و افزایش انگیزه رقابت میان بازیکنان می گردد که به سالن کشیده شدن بیش از ۵۰۰ نفر تماشاچی در بازی تله کابین – پتروشیمی و جوش و خروشی که پیش از آغاز مسابقات لیگ دربین تیمها، بازیکنان و رسانه ها بوجود آمده بود، مؤید این مطلب است.
      توصیه من به سازمان لیگ این است اگر می خواهیم فاصله خود را با استاندارد لیگ های جهانی کمتر کنیم، بهتر است؛ “منطقه ای بیندیشیم، جهانی عمل کنیم.”

    9. محسن محمدی گفت:

      با سلام . قطعا بر کلیه عزیزان دست اندر کار تنیس روی میز کشور واضح و مبرهن است که شرکت بازیکنان خارجی در لیگهای داخلی باعث افزایش روحیه جنگندگی و رقابت در بازیکنان داخلی و رویاروئی بیشتر آنان با بازیکنان خارجی میشود که این امر به واقع می تواند جایگزین مناسبی برای اردوهای خارجی در برهه کنونی باشد که اغلب فدراسیونهای ورزشی از کمبود بودجه برای این مقوله صحبت به میان می آورند . امید است با نگرش و بازبینی این آئین نامه فدراسیون محترم حداقل این امکان را که توسط اسپانسرهای مختلف به انجام خواهد رسید را فراهم نمایند.

    10. با سلام و عرض ادب خدمت همه دلسوزان این رشته
      ایین نامه لیگ مبهم تنظیم شده است و هر مربی لیگی می تواند ان را فراخور حال تیمش تفسیر نمایید چرا که در ان فقط صحبت از نحوه بازی ۲ بازیکن خارجی( یکی در دوبل و دیگری در انفرادی) شده و اصلا عنوان نشده که اگر تیمی از ۱ بازیکن خارجی خواست استفاده کند شرایط ارنج ان به چه گونه است.
      مورد بعدی اینکه با این بحران مالی که دامنگیر کل ورزش ما شده واز سوی دیگر بی میلی و بی رغبتی اسپانسرها برای حمایت مالی در بخش ورزش مزید بر علت شده کدام اسپانسری حاضر است هزینه برای بازیکنی بپردازد که فقط میتواند در دوبل یا انفرادی بازی کند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

    11. حمید رضا بیات گفت:

      سلام
      بنده کاملا با گفته های اقای نظری موافقم و امیدوارم به این موضوع کاملا رسیدگی شود

    12. امین قربانی گفت:

      من با حرف آقای نظری موافقم. بازی نکردن ساها باعث تضعیف روحیه بازیکنان بود و شور و اشتیاق تماشا چیان رو برهم زد.امیدوارم به این موضوع رسیدگی شود


    تازه ترین اخبار