امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۹:۵۸:۲۲  آخرین بروزرسانی : بهمن ۹ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ | کد خبر : 51226
    ارسال خبر چاپ خبر
  • قوانین رتبه بندی و سیستم امتیاز دهی فدراسیون جهانی تنیس روی میز(ittf) تغییرکرد. به گزارش بخش خارجی پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،شورای سیاست گزاری فدراسیون جهانی تنیس روی میز تصمیم به تغییر در نحوه امتیاز دهی در سال ۲۰۱۴ گرفت. طبق قوانین جدید هر بازیکنی که هشت ماه در رقابتهای بین المللی یا جهانی ویا…

    world_ranking_Large

    قوانین رتبه بندی و سیستم امتیاز دهی فدراسیون جهانی تنیس روی میز(ittf) تغییرکرد.

    به گزارش بخش خارجی پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،شورای سیاست گزاری فدراسیون جهانی تنیس روی میز تصمیم به تغییر در نحوه امتیاز دهی در سال ۲۰۱۴ گرفت.

    طبق قوانین جدید هر بازیکنی که هشت ماه در رقابتهای بین المللی یا جهانی ویا امتیاز آور حضور نداشته باشد از رده بندی جهانی حذف خواهد شد. البته امتیازقبلی بازیکن حذف شده در صورتی که دوباره فعالیتش را آغاز کند حفظ خواهد شد.قبل از تغییرات، مدت این محاسبه ۱۲ ماه بود.

    طبق همین قانون هر بازیکنی که به مدت چهار ماه هیچ امتیازی کسب نکند نام او جهت هشدار در لیست جهانی با رنگ خاکستری علامت گذاری ومشخص خواهد شد. قبل از تغییرات مدت این تغییرات شش ماه بود.

    در قانون جدید نحوه پاداشها وجوایز درنظر گرفته شده در مسابقات درون قاره ای وکشورهای میزبان در امتیاز بندی تاثیر گذار بوده و به افزایش امتیازات آن کشورها کمک میکند.

    در این قانون مسابقاتی که با حضور ۳ تیم از کشورها برگزار گردد شامل رنکینگ جهانی خواهد بود.قبلا برای رنکینگ دار شدن حداقل پنج تیم خارجی می بایست در یک مسابقه حضور داشته باشند.

    یکی دیگر از بندهای این قانون که به آن تاکید شده است ارسال مدارک واطلاعات مسابقات از طرف کشور میزبان ظرف مدت دوهفته در نظر گرفته شده است که بعد از این مدت به آن ترتیب اثر داده نخواهد شد.

     نکته قابل توجه:

    مطمئنا تغییر این قوانین برای فدراسیون تنیس روی میز کشور یک زنگ خطر جدی بشمار می آید زیرا با وجود مدت زمان بیشتر برای این محاسبه ها و نحوه  امتیاز دهی در دوره قبل بازیکنان رنکینگ دار ایران هواره با مشکلاتی از قبیل عدم اعزام و ستاره دار شدن و در نهایت حذف از رده بندی جهانی وعدم ارسال اطلاعات ونتایج مسابقات به فدراسیون جهانی روبرو  بودند.

    چنانچه  فدراسیون تنیس روی میز کشوراز همین الان به فکر یک راه کار اساسی در قبال این تغییرات نباشد  ،با توجه به مشکلات عدیده در اعزامهای برون مرزی خطر حذف بیشتر بازیکنان رنکینگ دار ایران بیش از پیش وجود خواهد داشت.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "قوانین رتبه بندی فدراسیون جهانی تنیس روی میز(ITTF) تغییر کرد"
    1. با سلام
      آیا توی جامعه ی پینگ پنگی ایران کسی هست که مرد المپیکی ایران، افشین نوروزی رو نشناسه؟ کسی که قربانی سهل انگاری های فدراسیون شد و هیچ کاری نتونست بکنه (متاسفانه)
      یعنی بودجه های فدراسیون در این حد، کم هست که حتی ظرف مدت ۱۲ ماه، یه بازیکن بزرگ نمیتونه حضور در میادین خارجی رو تجربه کنه؟
      اما ما ایرانی هستیم و یاد گرفتیم با مشکلاتمون بجنگیم. نه اینکه از اونا فرار کنیم و بعدش ببینیم که قبلا چه اشتباه بزرگی رو مرتکب شدیم.
      نوشاد عالمیان در زمان برگزاری المپیک ۲۰۱۲ لندن دارای رنکینگ ۴۰ بود. اما از اون موقع تا الان داریم با چشمای خودمون میبینیم که ماه به ماه رنکینگش پایین و پایین تر میاد تا بالاخره به بهانه ی مشکلات مالی فدراسیون، همانند افشین نوروزی از رنکینگ جهانی حذف بشه.
      آقای زارع پور بعد از دومین برد نوشاد جان در المپیک ۲۰۱۲ گفت: تا اواخر سال ۲۰۱۴، ما نوشاد رو در جمع ۱۰ بازیکن برتر رنکینگ جهانی خواهیم دید!
      اینطور که مشخصه احتمالا منظورشون از ۱۰ نفر برتر، ۱۰ نفر آخر رنکینگ بوده!!! چون با این وضعیت به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.
      همه ی اینارو نوشتم تا شاید چشم بعضی ها بازتر بشه و ببینن که مردم ایران متوجه میشن داخل کشورشون بخصوص فدراسیون چی میگذره…
      موفق باشید

    2. مهسا محبوب گفت:

      با سلام
      فقط خواستم بگم مراقب استعدادهای جوان این مرزوبوم باشید حیف انیست اینهمه تلاش بچه ها به خاطر سهل انگاری یک عده پشت میز نشین به باد بره
      مسئولین باید تمام تلاششون رو بکنند تا در سال ۹۳ این جوان ها بتوانند در مسابقات برون مرزی شرکت کنند


    تازه ترین اخبار