امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۷:۲۹:۳۲  آخرین بروزرسانی : بهمن ۹ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ | کد خبر : 51486
    ارسال خبر چاپ خبر
  • دوشنبه پس از ماه‌ها کش‌وقوس تکلیف کمیته ملی المپیک ایران مشخص می‌شود. بدون تردید انتخاب یک گروه قوی برای اداره این نهاد می‌تواند نویدبخش روزهای آرام و موفقیت‌آمیزی برای ورزش ایران باشد. تنها چند ماه تا بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون باقی‌مانده از طرفی اکثر رشته‌های ورزشی اگر می‌خواهند در کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ موفق عمل…

    Untitled

    دوشنبه پس از ماه‌ها کش‌وقوس تکلیف کمیته ملی المپیک ایران مشخص می‌شود. بدون تردید انتخاب یک گروه قوی برای اداره این نهاد می‌تواند نویدبخش روزهای آرام و موفقیت‌آمیزی برای ورزش ایران باشد.

    تنها چند ماه تا بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون باقی‌مانده از طرفی اکثر رشته‌های ورزشی اگر می‌خواهند در کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ موفق عمل کنند باید از همین حالا فعالیت خود را جدی‌تر کنند یا به آن شتاب بخشند.

    در این میان کمیته ملی المپیک به عنوان متولی ورزش ایران در این دو عرصه مهم نقش برجسته‌ای در توفیق ایران در بازی‌های آسیایی و المپیک خواهد شد. در چند هفته گذشته انتخابات کمیته ملی المپیک حاشیه‌های قابل‌توجهی بالای سر خود دید.

    برای بسیاری از صاحبنظران ورزش این نگرانی به‌وجود آمده که گروهی با مهندسی انتخابات و پیروزی در آن، زمینه‌ای ایجاد کنند که در سه، چهار سال آینده بازهم ورزش ایران گرفتار اختلافات مخربی شود.

    اختلافاتی که در سال ۱۳۹۱ به وضوح دیده شد. جامعه ورزش انتظار دارد اعضای مجمع با انتخاب افرادی قوی، دارای ارتباط مطلوب با فدراسیون‌ها، توانمند در کار اجرایی، مسلط به روابط بین‌الملل و اهل تعامل با وزارت ورزش و سایر نهادها کمیته المپیک را به یک نهاد موثر تبدیل کنند. اگر قرار باشد اعضای مجمع گرفتار مهندسی انتخابات شوند همین مشکلات و اختلافات برای چهارسال دیگر هم تمدید می‌شود. نکته دیگر که باید به آن توجه شود حضور کمرنگ بانوان در بین نامزدهاست.

    در بین ۴۰نامزدی که فعلا صلاحیت آنها تایید شده تنها نام دو زن به چشم می‌خورد که این موضوع یک پسرفت نسبت به دوره‌های قبل محسوب می‌شود.

    این در حالی است که کمیته بین‌المللی المپیک در این زمینه توصیه و دستورالعمل‌هایی دارد و اینگونه کمرنگ حضورپیداکردن بانوان مغایر با توصیه‌های کمیته بین‌المللی المپیک است.

    به هر ترتیب همگرایی اعضای مجمع در انتخاب چهره‌هایی عملگرا و بدون حاشیه می‌تواند جانی تازه به کمیته ملی المپیک بدهد و این نهاد مهم را از حیطه افرادی که در این چند سال در عرصه ورزش نمره قبولی نگرفتند خارج کند. ‌

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "کمیته ملی المپیک در انتظار مدیران موثر"
    تازه ترین اخبار