امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۷:۱۷:۳۹  آخرین بروزرسانی : اسفند ۱۱ام, ۱۳۹۳
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ | کد خبر : 51856
    ارسال خبر چاپ خبر
  • خانواده عالمیان گل کاشتند مطمئنا خانواده عالمیان و در راس آن رحمت الله عالمیان را باید بعنوان صاحب این شادی هم برای خود وخانواده و هم برای اهالی این رشته دانست.انصافا جا دارد تا به این خانواده قهرمان پرور تبریک جانانه ای نثار نماییم. قهرمانی این دوبرادر نشان از کاربرد موفق پارکینگ جادویی این خانواده…

    خانواده عالمیان گل کاشتند

    مطمئنا خانواده عالمیان و در راس آن رحمت الله عالمیان را باید بعنوان صاحب این شادی هم برای خود وخانواده و هم برای اهالی این رشته دانست.انصافا جا دارد تا به این خانواده قهرمان پرور تبریک جانانه ای نثار نماییم.

    قهرمانی این دوبرادر نشان از کاربرد موفق پارکینگ جادویی این خانواده داشته که همچنان در حال نتیجه گیری می باشد.

     

    تبعیض محرز بین آقایان و بانوان :

    مسابقات فجر در حالی برگزار گردید که از آغاز این رقابتها، تبعیض بین آقایان و بانوان از جانب فدراسیون در دستور کار قرار گرفته بود.برای تعیین جایزه این مسابقات از مجموع ۲۰ هزار دلار ۱۲ هزار دلار برای آقایان و ۸هزار دلار برای بانوان تعریف شده بود. این تبعیض مالی در شرایطی صورت گرفته که رقابتهای آقایان و بانوان بصورت یکسان در سه قسمت تیمی و انفرادی و دونفره انجام می شده است وهیچ فرقی بین آنان وجود نداشته است.

    یکی دیگر از اقدامات ناخوشایند وغیر قابل گذشت مسئولان فدراسیون در تبعیض بین آقایان و بانوان دادن لباس وگرمکن به آقایان تیمهای ملی بوده واین در صورتی است که به بانوان مظلوم والبته ظلم پذیر فقط یک تونیک خشک وخالی تعلق گرفته بدون اینکه مسئولین بانوان کمترین عکس العملی در این باره از خود نشان دهند!

    این سیاستهای اشتباه و نابخشودنی فدراسیون نشان دهنده یک بام و دوهوا بودن حرف ها و گفته ها و قول وقرارهای آنان در باره وضعیت بانوان بوده وخصوصا به معنای ناامیدی هرچه بیشتر در این بخش می باشد.

    برگزاری فجرکاپ بازی برد برد برای میزبان ومهمان بود:

    برگزاری مسابقات فجرکاپ برای بازیکنان کشورمان که بدللایل مختلف نتوانسته اند به مسابقات برون مرزی و امتیاز آور اعزام گردند یک فرصت عالی وغیر قابل انگار ومثبت تلقی می شود.مطمئنا بسیاری از بازیکنان مظلوم کشورمان که از جدول رده بندی جهانی حذف شده بودند بار دیگر به آن باز خواهند گشت.

    البته با توجه به حضور بازیکنان غیر رنکینگ دار برخی کشورها وهمچنین برخی بازیکنان دارای رنکینگ چند رقمی این میدان برای آنان نیز یک فرصت طلایی وبسیارعالی تلقی شده که در نتیجه میتوان نتیجه این مسابقات را بردبرد برای همه محسوب نماییم.

    هیچ بازیکن رنکینگ دار دورقمی در بین بازیکنان خارجی وجود نداشت:

    با توجه به تبلیغات حاشیه ای و زاویه دار برخی عوامل فدراسیون که نه بقصد کمک بلکه دقیقا با نیت ضربه زدن به وجهه فدراسیون در بزرگ نمایی غیر واقعی ازحضور برخی بازیکنان و خصوصا تیمها از جمله کره وهند ومجارستان وروسیه صورت گرفت ،لازم است در همین جا اعلام نماییم که هیچ بازیکن رنکینگ دار وبرجسته دورقمی در بین بازیکنان حاضر در جام فجر بجز نوشاد عالمیان وجود نداشته است.نزدیک ترین بازیکن رنکینگ دار به نوشاد برادر او نیما عالمیان با رنکینگ ۲۷۹ بوده است که از قضا همین دونفر موفق شدند به مقام اول و دوم برسند.حتی اگر بخواهیم فرض کنیم که تیم چین نیز در این مسابقات حضور داشته باشد اما منطقی ترین و واقعی ترین ودر نهایت کارشناسانه ترین برسی ها باید به رده بازیکنان حاضر شده در مسابقات حکایت کند که چنین چیزی در گفته ها و مصاحبه ها و گزارشات فدراسیون نشینان دیده نمی شود.

    بازگشت ودرخشش افشین نوروزی:

    افشین نوروزی بازیکن صاحب سبک و خوش تکنیک کشورمان موفق شد علیرغم فشارها و ظلمهای مداوم خصوصا آنچه در یک سال اخیر بر سرش آورده بودند ،آنچنان خوش بدرخشد که حتی مخالفان خود را به تعریف و تمجید از خود وادار نماید. در این بین یک نفر بیش از همه رسواگردید وآن کسی بود که جهت انتصاب افشین برای ورود به تیم ملی از روی حب و بغض و بدون هیچ تخصص و مدرکی رای منفی داده بود!

    همان کسی که با شایعه سازی عنوان کرده بود که ما به افشین رای منفی داده بودیم اما او با سفارش فلانی از خوزستان موفق شد به عضویت تیم ملی درآید!

    سوال این است که حتی اگر فلانی چنین کاری کرده باشد باید به او و شرف وتعصبش هزاران آفرین گفت وبه او بعنوان یک خوزستانی قدر شناس و مدافع بازیکنانش حتی بیشتر از هیئت این استان نازید وافتخار کرد.

    اطلاع رسانی غیر حرفه ای و ناشیانه سایت فدراسیون:

    بدون شک اطلاع رسانی اخبار این دوره یکی از بدترین دوران خود را سپری کرد و بعنوان نقطه ضعف اساسی این دوره از مسابقات بصورت برجسته نمایان بود.خبرهای اشتباه و وگاها تکراری در یک مطلب وهمچنین درج اخبار غیر مرتبط با اصل موضوع فجر همانند برگشت فلان تیم از فرودگاه کشورشان یا برگزاری فلان مسابقات وحضور بازیکنان یک کشور در آن و…از نکاتی بود که به نظر می رسید کسانی بصورت مشخص در صدد ضربه زدن به این مسابقات بودند.

    غیر حرفه ای گری وخبرهای تنش آفرین از دیگر ایرادات مشخص اطلاع رسانی در این باره بود.

    بازهم حرفها و گزارشها ی آنچنانی جناب میرصادقی!:

    متاسفانه بار دیگر جناب امیر میرصادقی بعنوان یکی از عوامل فدراسیون فعلی در سیمای جمهوری اسلامی حاضر گردید وطبق روال قبل به سیستم وروش بسیار قدیمی خود سخن گفت.میرصادقی آنچنان با آب و تاب از حضور تیم کره بعنوان تیم سوم جهان در جام فجر نام می برد که اگر کسی نداند فکر میکند واقعا تیم اول یا دوم ویا سوم و یا چهارم و یا پنجم و…کره وارد این مسابقات شده بود!

    هرچند بعد از پایان این گزارش اطلاعاتی جامع وواقعی در ارتباط با جام فجر وخصوصا تیم کره ودیگر تیمها در اختیار برخی از مسئولان صدا و سیما قرار گرفت.

    حالا باید به آقای میرصادقی گفته شود که با این اطلاعات غیر واقعی حضرتعالی که از طرف رسانه ملی به خورد افکار عمومی می دهید آنان انتظار دارند تا در رقابتهای پیش رو تیم ایران برتیم کره غالب گردد واگر چنین اتفاقی رخ ندهد که همه اطلاع داریم چنین چیزی ممکن نیست گناهش برگردن شماست!

    عدم پوشش قابل قبول اخبار فجر از رسانه ها وسایت فدراسیون:

     

    علاوه براینکه اخبار فجر در رسانه های داخلی با استقبال روبرو نشد ،متاسفانه نه در سایت فدراسیون جهانی و نه در سایت کنفدراسیون آسیا که از قضا رئیس فدراسیون عضوی از آن محسوب می شود این اخبار کمترین انعکاسی نیافت.

    همچنین باتوجه به القای نامگذاری رقابتهای فجر بعنوان سومین دوره ،هیچکدام از رسانه های دولتی و خصوصی و خصوصا صدا وسیما حتی برای یک بار از این عنوان استفاده نکرد .

    تقریبا تمام رسانه ها از نحوه برخورد و اطلاع رسانی فدراسیون ناراحت و منتقد بوده که نمونه بارز آن را میتوان حتی در سایتهای نزدیک به فدراسیون نیز مشاهده نمود.

    برخی از اخبار به نوعی در سایت فدراسیون قرار می گرفت که گویی کسی یا کسانی به عمد قصد دارند تا به این فدراسیون و خصوصا شخص رئیس لطمه وارد نمایند.

    توجه و تامل ویژه به رویشهای جدید همچون باشت باوی ولطفی :

    باشت باوی در این رقابتها نشان داد که یکی از رویشهای مطمئن وچپ دست خوش تکنیک آینده دار این رشته محسوب می شود.باشت باوی با پشتوانه خوب باشگاه صنعت نفت میتواند یکی از جایگزینهای موفق و ماندگار این رشته باشد.

    میعاد لطفی دیگر بازیکن جوانی بود که موفق به درخشش و نتیجه گیری عالی در این مسابقات شدکه نباید بسادگی از کنار آن گذشت.

    البته در این بین متین حیدری نیز موفق به درخشش قابل قبولی شد .این بازیکن توانست از گروه خود با موفقیت صعود نموده واگر در جدول حذفی به نوشاد برخورد نمی کرد مطمئنا وضعیت این بازیکن نیز فرق می کرد.

     

     سخنی با مسئولان فدراسیون وجناب مربی :

    این مسابقات با تمام فراز و نشیبهایش نیز به پایان رسید. واقعیت  این است که برگزاری مسابقات این چنینی طاقت فرسا پرهزینه و…می باشد.

    سوال این است که واقعا شما با کدام تیم با کدام مجموعه بازیکنان وخصوصا با کدام برنامه و سیستم قرار است  در مسابقات آسیایی و جهانی موفق بوده و از همه مهمتر چند پله صعود بفرمایید؟

    ازشما  تقاضا دارم  تا سری به سایت فدراسیون بزنید و در قسمت فایلهای تصویری توجه نموده که فقط از یک بازیکن فیلم وجود دارد! واقعا این نشان دهنده چیست؟

    شما به اخبار رجوع کنید فقط از یک بازیکن اخبار وجود دارد !این واقعا به چه معناست؟

    انصافا قرار است با همین یک بازیکن قهرمان که در رده ۶۳ جهان قرار دارد بر روی سکو برویم؟

     

     در بخش بانوان:

    بانوان تنیس روی میز کشور در عین حال مظلومیت و البته ظلم پذیری در حد نسبتا ضعیف خود خوب بوده وتقریبا قابل قبول بازی کردند.

    در این بین برخی بازیکنان قدیمی تر که از رنکینگ جهانی حذف شده بودند دوباره وارد رده بندی شدند. آنچه در این بخش بصورت برجسته مشخص بود درخشش و عرض اندام جوانان ونوجوانان بود که از خود نمایش قابل قبولی برجای گذاشتند.

    با توجه به عدم اعتقاد واقعی فدراسیون به این بخش نمیتوان هیچ دورنمای موفقی را برای آنان متصور بود.

     

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "تحلیل و بررسی جام فجر"
    1. فاطمه امیدی گفت:

      با سلام
      تبعیض بین آقایان و بانوان در فدراسیون ناشی از عدم پشتوانه شخصی دلسوز برای احقاق حقوق بانوان در فدراسیون می باشد و در حال حاضر کسانی مشغول بکار هستند که صرفا رضایت مسولین را مد نظر دارند و بفکر بانوان داور ،مربی و بازیکن نیستند.

      • مدیر سایت گفت:

        به نام خدا
        سرکار خانم امیدی
        با سلام
        احتراما،آیا در بخش آقایان شما شخص دلسوزی را سراغ دارید که بتوان بعنوان یک پشتوانه به وی نگریست؟آیا در بخش آقایان کسی را پیدا میکنید که چشم و گوش بسته تسلیم امر جناب رئیس نباشد؟به نظر می رسد این تنها میتواند یکی از دلایل باشد .
        باتشکر

    2. نيك خواه گفت:

      با سلام به دوستان
      آقای علوی این تبعیض بین آقایان و خانم ها را که خود منتقد آن هستید و معترض به جانبداری فدراسیون از آقایان هستید می بینیم که در تحلیل خود شما نیز نفوذ داشته و در این گزارش تحلیلی تان فکر نکنم بیش از ۵% به تحلیل تیم های بانوان و نفرات حاضر و چگونگی بازی آنها پرداخته باشید.
      لااقل انصاف را در تحلیل خودتان رعایت کنید.
      البته این موضوع در تمام آقایان ایرانی ریشه ای است و می بایست اصلاح گردد.

      • مدیر سایت گفت:

        به نام خدا
        جناب نیکخواه
        با سلام
        احتراما،طی چند سال گذشته اینجانب بیشترین انتقاد و در عین حال پیشنهاد را برای بانوان مظلوم ارائه داده ام !چنانچه مستخضرید برای اولین بار از واژه ظلم پذیر نام برده ام!یعنی قرار است تاکی و کجا بنده یا شما و دیگران بجای آنها حرف زده و نقد کنیم؟پس خود بانوان چه؟
        متاسفانه برخی از بانوان بجای پیگیری حق و حقوقشان در رسانه ها حاضر شده وبرای رضایت فدراسیون اظهار رضایتمندی میکنند.
        بدبختی ماجرا این است که نام این خودشیرینی ها را هم بدون حاشیه بودن یا وارد حاشیه نشدن گذاشته اند!
        قصه در این باره زیاد است و چهار سال است در حال زجر کشیدن با این سیستم هستیم
        باتشکر

    3. خلیلی گفت:

      باسلام و خسته نباشید ازهمه ضعفهای بسیار جام فجر تنیس روی میز گفتید ولی ازبی احترامیهاوتوهین به ساهت داوران و تبعیضهای مسخره بین داوران در طول مسابقات فجر از سوی بالا نشینان سرداور شش نفری به جای سه نفرکه همگی غیر از دو نفرشان بعنوان فقط دستور ده وایراد بنی اسراییلی گیر بودندو فقط در روز با دو ساعت حضور. کاری انجام نمی دادند ودنبال منافع مالی وفخر فروشی بودند هیج صحبتی نکردید.آن شش نفر بالا نشین اصطلاحا سرداوران که چهار نفرشان عملا بیکار بودند.تا میتوانستند بین داوران حاضر تبعیض گذاشتند. از تقسیم بندی داوریها گرفته تا زمان داوریها وحتی در زمان پخش تلویزیونی ومسابقات فینال فقط به ۳ یا ۴نفر را برخلاف لیاقتشان براساس رابطه و بده بستانها امتیاز داده وارزش میگذاشتند و………. داوریهارا تقسیم میکردند. وبه بقیه داوران که خیلی لایقتر از باند خودشان هم بودند نهایت بی احترامی را روا نمودند. وجالب اینجاست برای بار جندم به این داوران مورد اشاره درنهایت بی احترامی و توهین حق الزحمه نیز بقول خودشان بعلت نبود پول پرداخت نشد. واین داوران هزینه ایاب ذهاب خودشان رانیز از جیب مبارکشان پرداخت نمودند وفقط در طول این مسابقات بی احترامی وتوهین نصیبشان گردید. ولی در عوض آقاین مورد اشاره بالا نشین حق الزحمه های آنچنانی را به جیب زدندو دهها موارد دیگر توهین آمیز در طول این مسابقات برای داوران مظلوم غیر از باند خودشان رقم زدند که در این مقوله نمی گنچد که آورده شود. آقای زارع پور بیدار شوید ……………………………………..

    4. نیکخواه-محمد گفت:

      جناب آقای علوی حق با شماست اگر اینگونه هست که بخاطر حفظ منافع مان حاضر به سکوت هستیم بحثی دیگر است .از خانم ها ورزشی کشورمان نیز انتظار میرود خوب و بد زشت و زیبا هر چه هست را با خوانندگان صادقانه در میان بگذارند.
      به نظر من این سایت از جمله سایتهای خوب پینگ پنگ کشور است که می توان درد و دل خود را به گوش بازیکنان و اهل این رشته رساند.شاید که با این انتقاداتمان که از سر خیرخواهی است بتوانیم گامی در جهت پیشرفت پینگ پنگ کشور برداریم.


    تازه ترین اخبار