امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۸:۰۳:۲۹  آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ | کد خبر : 52166
    ارسال خبر چاپ خبر
  • دستگاه روباتیک توپ انداز تنیس روی میز با قابلیت پرتاب ۴۰ تا ۸۰ عدد توپ در دقیقه در ششمین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی ارایه شد.   به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،عباس رحیم نیا از بنیاد ملی نخبگان مازندران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا…

    دستگاه روباتیک توپ انداز تنیس روی میز با قابلیت پرتاب ۴۰ تا ۸۰ عدد توپ در دقیقه در ششمین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی ارایه شد.

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،عباس رحیم نیا از بنیاد ملی نخبگان مازندران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا در مورد این دستگاه روباتیک گفت: این دستگاه برای آموزش و تمرین ورزشکاران و بازیکنان رشته ورزشی تنیس روی میز از مبتدی تا قهرمانی به ویژه برای جانبازان ساخته شده است.

     

    وی افزود: این دستگاه با سیستم برق خانگی کار می کند و همچنین دارای سیستم مکانیکی است.

     

    مخترع این دستگاه ادامه داد: این دستگاه برای اصلاح تکنیک این رشته ورزشی و بالابردن سرعت عمل ورزشکار ساخته شده است.این دستگاه با پرتاب توپ در حالت های مختلف می تواند تکنیک تنیس روی میز (پینگ پونگ) را برای ورزشکار ارتقا بخشد و سرعت عمل بازی وی را بالا ببرد.

     

    وی از ویژگی منحصربه فرد این دستگاه به پرتاب توپ با حالت طبیعی اشاره کرد و گفت: این دستگاه روباتیک توپ انداز قابلیت ارسال توپ به صورت یکنواخت و غیر یکنواخت را دارد.

     

    این محقق ادامه داد: این دستگاه از نظر کاربردی پیشرفته تر از مشابه خارجی خود است و از نظر قیمت یک چهارم قیمت نمونه خارجی را دارد.

     

    رحیم نیا افزود: این دستگاه مورد تایید فدراسیون تنیس روی میز قرار گرفته و در حد نمونه سازی ساخته شده است. این دستگاه در بنیاد ملی نخبگان مازندران به ثبت رسیده است.

     

    ششمین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی از ۱۴ بهمن ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز شده است . این جشنواره ۱۷ بهمن ماه خاتمه می یابد.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "ساخت دستگاه روباتیک توپ انداز تنیس روی میز ایرانی"
    1. علیرضا گفت:

      آیا این دستگاه تجاری شده و به فروش میرسد؟ در صورت مثبت بودن کجا و به چه قیمتی میتوان تهیه کرد؟

    2. یوسفی گفت:

      سلام خسته نباشیمنخریدار یکدستگاه و جهت تولید مشارکت هم میکنم تلفن۰۹۱۲۳۱۷۷۴۱۶

    3. روح الله بصیری گفت:

      باسلام وضمن تشکر ازخلاقیت آقای رحیم نیا
      لطفا اگه درمورد مکان تعمیر یا تعویض قطعات دستگاههای توپ انداز ساخت کشور چین و…اطلاعی دارید خبر رسانی نمایید.با تشکر

    4. اسماعیل فتحی گفت:

      با سلام و احترام؛
      عکس از دستگاه f star آقای محسن ورکه رودی است.
      آیا تصویری از دستگاه مورد نظر موجود است؟
      متشکرم

    5. مریم دوستی گفت:

      ما آخرسر نفهمیدیم دستگاه مال کیه؟

    6. حسین عمرانی گفت:

      باسلام.زمانی که ساخت این روبات در مرحله آزمایشی بود آقای رحیم نیا لطف کردن یک نمونه از این دستگاه را به من هدیه کردن و به مدت دو سال فرزندانم با استفاده از این روبات تمرین میکردند و حالا از شنیدن این خبر که آقای رحیم نیای عزیز توانست روباتش را پیشرفته تر و در سطح جامعه ی پینگ پنگ کاربردی تر کند خیلی خوشحال شدم و از طرف خودم و خانواده به ایشان تبریک عرض میکنم.موفق باشید.


    تازه ترین اخبار