امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۲:۳۸  آخرین بروزرسانی : بهمن ۲۸ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ | کد خبر : 52641
    ارسال خبر چاپ خبر
  •     تیم ملی تنیس روی میز با پنج بازیکن در مسابقات ۲۰۱۴ قهرمانی جهانی شرکت خواهد کرد. برای حضور در این رقابت‌ها چهار بازیکن از ترکیب اعزامی به صورت انتصابی معرفی خواهند شد در حالیکه پیش از این ملاک ملی‌پوش شدن کسب امتیاز لازم در مسابقات انتخابی تیم ملی بود و تنها یک یا…

     

     

    تیم ملی تنیس روی میز با پنج بازیکن در مسابقات ۲۰۱۴ قهرمانی جهانی شرکت خواهد کرد. برای حضور در این رقابت‌ها چهار بازیکن از ترکیب اعزامی به صورت انتصابی معرفی خواهند شد در حالیکه پیش از این ملاک ملی‌پوش شدن کسب امتیاز لازم در مسابقات انتخابی تیم ملی بود و تنها یک یا دو بازیکن به صورت انتصابی در ترکیب تیم ملی قرار می‎گرفتند.

     

     

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه نقل از خبرنگارخبرگزاری مهر، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان که اردیبهشت‌ماه سال آینده در بخش تیمی و به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود، رویداد مهم پیش روی فدراسیون تنیس روی میز است. برای حضور در این رقابت‌ها که چگونگی نتیجه‌گیری در آن نقش زیادی در موقعیت جهانی پینگ‌پنگ‌بازان دارد، پنج بازیکن به ژاپن اعزام خواهند شد.

     

    اینکه پنج بازیکن اعزامی به ژاپن چگونه و بر اساس چه ملاکی مشخص و به فدراسیون جهانی تنیس روی میز معرفی می‌شوند، نامشخص بود تا اینکه کمیته فنی فدراسیون دو روز پیش تشکیل جلسه داد و در آن چگونگی تعیین پینگ‌پنگ‌بازان جهانی را به تصویب رساند.

     

    بر اساس تصویب کمیته فنی حضور نوشاد و نیما عالمیان در ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان قطعی است، دو بازیکن هم با پیشنهاد سرمربی تیم ملی و البته تصویب کمیته فنی عضو تیم ملی خواهد شد. در این میان تنها یک بازیکن بر اساس مسابقات انتخابی تیم ملی، ملی‎‌پوش خواهد شد. این بازیکن بعد از برگزاری دور دوم مسابقات انتخابی تیم ملی معرفی خواهد شد.

     

    دور نخست مسابقات انتخابی تیم ملی سوم و چهارم بهمن‌ماه برگزار شد. البته آن زمان مسابقات با عنوان “دسته برتر انفرادی بازیکنان بزرگسالان” و نه “انتخابی تیم ملی” برگزار شد که طی آن نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، محمدرضا روئین‎تن، محمد فرقدانی، محمدرضا اخلاق‌پسند، مهران احدی و امین میرالماسی در رده‌های اول تا هشتم قرار گرفتند.

     

    اگرچه این مسابقات حکم این انتخابی تیم ملی را نداشت اما در صورت بر اساس مصوبه کمیته فنی بازیکنان برتر این رقابت‌ها – به غیر از نوشاد و نیما عالمیان که حضورشان در تیم ملی بر اساس مصوبه جدید کمیته فنی قطعی است – همراه با چهار بازیکنی که از دسته اول موفق به صعود به دسته برتر شدند یعنی افشین نوروزی، میدیا لطف الله نسبی، واحد مالمیری و عارف احمدی فر برگزار کننده دور دوم مسابقات انتخابی تیم ملی هستند که طی روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفندماه برگزار خواهد شد. در پایان رقابت میان ۱۰ بازیکن شرکت کننده در این مسابقه دو روزه و با احتساب امتیازهای به دست آمده در مسابقات بهمن ماه، بازیکن انتخابی برای تیم ملی معرفی می‌شود.

     

    در هر صورت با برگزاری این مسابقات و تائید دو بازیکن معرفی شده از سوی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز که البته هنوز معرفی نشده‌اند، ترکیب پنج نفره این تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان مشخص خواهد شد. ترکیبی شامل چهار بازیکن انتصابی و تنها یک بازیکن انتخابی!

     

    این در حالی است که پیش از این ترکیب تیم ملی تنیس روی میز برای حضور در رویدادهای مهمی مانند قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا با برگزاری رقابت‌های انتخابی مشخص می‌شود و طی آن سه تیم بازیکن برتر این رقابت‌ها سهمیه حضور در تیم ملی را می‌گرفتند و تنها یک و در صورت نیاز دو بازیکن به صورت انتصابی ملی‌پوش می‌شدند اما حالا شیوه فدراسیون در تعیین نفرات تیم ملی تغییر کرده و عمده بازیکنان این تیم به صورت انتصابی مشخص خواهند شد.

     

    آیا استفاده از شیوه انتصاب برای تعیین ترکیب تیمی که می‌خواهد در مسابقات قهرمانی جهان صعود داشته باشد و به گروه دوم راه پیدا کند، مثمر ثمر خواهد بود یا بهتر آن بود که بازیکنان اعزامی این تیم بر اساس توانمندی‌هایی که آن را در رقابت داخلی با یکدیگر نشان می‌دهند، معرفی می‌شدند. در هر صورت تاثیر این مصوبه جدید و قابل تامل کمیته فنی بعد از مسابقات قهرمانی جهان و نتیجه‌گیری تیم ملی در آن مشخص خواهد شد.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "شیوه جدید در معرفی تیم ملی تنیس روی میز/ انتصاب به جای انتخاب"
    1. نيك خواه- محمد گفت:

      بنظر من بهترین ترکیب تیم ملی هر کشور با انتخاب است نه انتصاب.به مسابقات انتخابی تیم ملی چین نگاه کنید چند دوره مسابقات مختلف برای تشکیل تیم ملی انجام میشود.انتصاب به هر صورت که باشد حرف و حدیث در پی دارد جز در موارد نادر .

    2. مصطفی نصری پور گفت:

      باز هم یک وجه تمایز دیگر برای پینگ پنگ ایران از سایر کشورهای جهان. واقعا با این انتصاب، توقع پیشرفت هم دارند؟؟؟!!!


    تازه ترین اخبار