امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۱:۱۰:۱۷  آخرین بروزرسانی : مهر ۵ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ | کد خبر : 5317
    ارسال خبر چاپ خبر
  • سفر تیم‌های ملی تنیس روی میز نوجوانان و جوانان دختران به تورنمنت بین‌المللی هند لغو شد. در حالی که قرار بود این تیم یکشنبه‌شب همراه با تیم‌های پسران به این مسابقات اعزام شود اما شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان در فاصله چند ساعت مانده به سفر ملی‌پوشان به هند با حضور آنها در…

    سفر تیم‌های ملی تنیس روی میز نوجوانان و جوانان دختران به تورنمنت بین‌المللی هند لغو شد. در حالی که قرار بود این تیم یکشنبه‌شب همراه با تیم‌های پسران به این مسابقات اعزام شود اما شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان در فاصله چند ساعت مانده به سفر ملی‌پوشان به هند با حضور آنها در این تورنمنت مخالفت کرد. متاسفانه طبق شنیده‌ها و اظهارات موجود سهل‌انگاری و کوتاهی مسوولان فدراسیون درخصوص ارسال به موقع مدارک این تیم‌ها به شورای برون مرزی موجب شده تا پینگ‌پنگ‌بازانی که مدت‌ها در اردو بودند، از شرکت در این رقابت‌ها محروم شوند.
    در شرایطی که اهالی پینگ‌پنگ هر روز بیشتر از دیروز علیه محمد زارع‌پور، رییس این فدراسیون موضع می‌گیرند و او را به سوءمدیریت متهم می‌کنند، لغو سفر تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان به تورنمنت بین‌المللی هند نیز مزید بر علت شده تا همچنان بر مواضع خود پافشاری کنند و خواستار برکناری او باشند. این در حالی است که زارع‌پور کماکان توضیحی در مورد ضعف‌های مدیریتی‌اش نمی‌دهد و از گفت‌وگو با رسانه‌ها شانه‌ها خالی می‌کند.
    او در پاسخ به سوال خبرنگار شرق که چرا تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان یکباره در فاصله چند ساعت مانده به پروازشان به هند، سفرشان لغو شد، گفت: من خبر ندارم. این مسایل به دبیر فدراسیون مربوط می‌شود. او باید پاسخگوی این سوالات باشد. بهتر است شما با او تماس بگیرید و علت را جویا شوید.
    زارع‌پور همچنین در پاسخ به سوال دیگر شرق مبنی بر اینکه مگر شما رییس فدراسیون نیستید چطور ممکن است از مساله به این مهمی اطلاع نداشته باشید، تنها به ذکر این موضوع اکتفا کرد و گفت: ما از روی قصد این کار را نکرده‌ایم. شورای برون مرزی وزارتخانه با این سفر مخالفت کرده. حالا جویا می‌شویم ببینیم موضوع از چه قرار است. با این حال در شرایطی که زارع‌پور از سوی ملی‌پوشان اعزامی به رقابت‌ها متهم است که او و همکارانش در فدراسیون تعمدا این کار را کرده‌اند تا مانع از حضور آنها در تورنمنت هند شوند، با توجه به اظهارات امیر عمیدی دبیر این فدراسیون می‌توان این حدس را زد که قصد و غرضی در کار بوده است. او در گفت‌وگو با خبرنگار شرق می‌گوید: فدراسیون باید برای حضور در این رقابت‌ها ورودی سنگینی را پرداخت می‌کرد. میزبان رقابت‌ها به ازای هر ملی‌پوش برای هر شب ۱۱۵ دلار از ما می‌خواست. به همین دلیل وقتی چنین موضوعی مطرح شد به آنها پیشنهاد دادیم هیچ پولی از ما نگیرند تا ما هم در ازای آن در مسابقات دهه فجر از پینگ‌پنگ‌بازان هندی ورودی نگیریم. ۱۰روز پیش وقتی هندی‌ها با این خواسته ما موافقت کردند، اردو را تشکیل دادیم و پیگیر کار روادید ملی‌پوشان شدیم. متاسفانه به دلیل اینکه دیر اقدام کرده بودیم و جلسه شورای برون مرزی هم در هفته گذشته تشکیل نشد، روز یکشنبه در جلسه شورا اعضای حاضر با حضور این تیم‌ها در مسابقات هند مخالفت کردند و ما نتواستیم آنها را اعزام کنید.
    عمیدی در واکنش به این موضوع که تکلیف بازیکنانی که مدت‌ها در اردو بودند و در شهرهایشان تمرین کردند تا به این تورنمنت اعزام شوند چه می‌شود، گفت: مساله‌ای نیست. ما اواخر ماه جاری مسابقات ۳۰۰۰ شهدای قزوین را پیش رو داریم؛ مطمئنا از حضور آنها در این رقابت‌ها استفاده خواهیم کرد. ضمن اینکه مسابقات دهه فجر را هم پیش رو داریم.
    ادعاهای دبیر فدراسیون تنیس روی میز در حالی است که حمید سجادی، معاون وزارت ورزش و جوانان و رییس شورای برون‌مرزی آن را تایید می‌کند و به شرق می‌گوید: متاسفانه مسوولان فدراسیون خیلی دیر در این مورد اقدام کردند. هر سفری که بخواهد به تایید شورا برسد باید ۴۵ روز قبل از اعزام در جلسه ما مطرح شود تا مجوز آن صادر شود. با توجه به اینکه این موضوع در روز اعزام به ما اطلاع داده شد، ما نتوانستیم مجوزی برای سفر پینگ‌پنگ‌بازان به هند صادر کنیم.
    سجادی نیز در تایید صحبت‌های عمیدی ادامه داد: اتفاق خاصی نیفتاده و تورنمنت هند یک مسابقه معمولی بوده. انشاءالله این ملی‌پوشان را به مسابقات بعدی اعزام خواهیم کرد. زهرا لیموچی، مربی تیم ملی پینگ‌پنگ جوانان بانوان با ابراز ناراحتی بعد از لغو سفر تیمش به این مسابقات به شرق گفت: با توجه به اینکه اردوهای فشرده‌ای را پشت سرگذاشتیم و امیدوار بودیم ملی‌پوشان بتوانند در این تورنمنت رنگینگ خود را در رده‌بندی آسیا ارتقا دهند اما یکباره از حضور در این رقابت‌ها محروم شدیم. متاسفانه ملی‌پوشان در حال حاضر از شرایط روحی خوبی برخوردار نیستند و خیلی از این بابت ناراحت هستند، چرا که همه آنها کم سن و سال‌اند و می‌خواستند برای اولین بار شرکت در رویداد آسیایی را تجربه کنند. آنها نمی‌توانند این دلیل را درک کنند.
    لیموچی در پاسخ به این سوال که فدراسیون چه توجیهی برای این سهل‌انگاری خود داشته است، گفت: ما چون مربی هستیم فقط وظیفه داریم کارهای فنی را انجام دهیم. به همین دلیل اطلاع دقیقی نداریم و تنها در همین مورد می‌دانیم که شورای برون مرزی با این اعزام مخالفت کرده است.
    زهرا نیاقی‌ها، نوشین میرعلایی، زهرا علوی، بهاره بابادی وند، ملیکا آخوندی و فاطمه مختار رضایی ملی‌پوشان نوجوان و جوانی بودند که قرار بود همراه تیم‌های ملی مردان در تورنمنت بین‌المللی هند شرکت کنند.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "سجادی: اتفاق خاصی نیفتاده"
    تازه ترین اخبار