امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۶:۰۳:۰۰  آخرین بروزرسانی : اسفند ۱۶ام, ۱۳۹۲
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ | کد خبر : 53222
    ارسال خبر چاپ خبر
  • در پی تصمیم اخیر کمیته‌ فنی برای انتخاب ملی‌پوشان پینگ‌پنگ

    ملی‌پوش سابق پینگ‌پنگ ایران می‌گوید تصمیم اخیر کمیته‌ فنی برای انتخاب ملی‌پوشان انگیزه بازیکنان را از بین می‌برد.

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،مهران احدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره تصمیم اخیر کمیته‌ فنی درباره نحوه انتخاب ملی‌پوشان پینگ‌پنگ اظهار کرد: تصمیم اخیر کمیته‌ فنی باعث می‌شود انگیزه بازیکنان برای حضور در مسابقات دسته برتر زیر سوال برود. آنها اعلام نکردند که به چه دلیلی تصمیم گرفتند تنها یک بازیکن را از طریق مسابقات برای تیم ملی انتخاب کنند و چرا باید نفرات سوم و چهارم با سلیقه مربیان و تصمیم کمیته‌ فنی به تیم ملی راه یابد.

     

    وی ادامه داد: این موضوع کار بسیار غلطی است چون همه چیز را زیر سوال می‌برد. با تصمیم کمیته‌ فنی تمام مسابقات دسته برتر بی معنی می‌شود، چون چهار بازیکن به صورت انتسابی به تیم ملی می‌رسند و تنها یک نفر انتخاب خواهد شد.

     

    احدی درباره حضور نداشتن برادران عالمیان در این رقابت‌ها هم گفت: این استدلال خوبی نیست که چون نوشاد و نیما عالمیان در مسابقات اول و دوم می‌شوند پس نباید در انتخابی شرکت کنند. اگر این گونه است در مسابقات جهانی هم معمولا نفرات اول تا سوم مشخص هستند. پس نباید آنها در رقابت‌ها شرکت کنند و بدون رقابت باید این عناوین را به دست آورند!

     

    این پینگ‌پنگ باز ادامه داد: از سوی دیگر پیش از این نگفته بودند که این مسابقات دسته برتر امتیازی برای تیم ملی دارد. اما حالا می‌گویند که امتیاز این رقابت‌ها برای تیم ملی هم محاسبه می‌شود. در نتیجه‌ حتی اگر بازیکنی در این رقابت‌ها اول شده با توجه به امتیازی که در دوره‌های قبل گرفته باز هم نمی‌تواند در ترکیب تیم ملی قرار گیرد. به هر حال تصمیم اخیر کمیته‌ فنی مشکلات خاصی را به وجود می‌آورد.

     

    احدی با بیان این که با اعضای کمیته‌ فنی در این باره صحبت کرده‌ام، افزود: من به آنها گفتم که یک مقدار رو راست باشید. اگر امثال من را نمی‌خواهید و برای تیم ملی نیاز ندارید، احتیاج نیست که این گونه برخورد کنید. به آنها گفته‌ام که اگر نیازی به من نباشد اصراری ندارم برای تیم ملی بازی کنم. من زمانی در تیم ملی حضور خواهم داشت که این تیم به من نیاز داشته باشد. حالا چه درست و چه غلط اگر تیم ملی نیازی به من ندارد، من هم آن را می‌پذیرم.

     

    وی ادامه داد: حالا که این مسابقات دسته برتر شانسی برای امثال من برای حضور در تیم ملی نیست، حداقل اسمش را مسابقات دسته برتر نگذارند و بگویند که می‌خواهند مسابقات انتخابی تیم ملی را برگزار کنند تا ما هم در این رقابت‌ها شرکت نکنیم. به هر حال اگر در مسابقات دسته برتر حضور نداشته باشم به دسته یک سقوط خواهم کرد. این در شرایطی است که می‌خواهم در سایر مسابقات شرکت کنم. چون توانایی پینگ‌پنگ بازی کردن را در خود می‌بینم و این رشته تمام زندگی من است.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مهران احدی: تصمیمات کمیته‌ فنی انگیزه پینگ‌پنگ‌بازان را از بین می‌برد"
    1. محسن بهنام گفت:

      با سلام
      خیلی جالب است که ژانگ جیک دارنده دو مدال طلای قهرمانی جهان و یک مدال طلای المپیک در قسمت انفرادی باید در انتخابی تیم ملی چین شرکت کند و موضوع قویتر بودن مطرح نیست یا اینکه حتما انتخاب می شود پس لازم نیست مسابقه انتخابی بدهد. جالب تر اینکه چین چند دور مسابقه انتخابی برگزار می کند و در هر سری کسی که اول شود به عنوان عضو تیم ملی در می آید. این تصمیمات اشتباه در فدراسیون کشورمان تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد. رئیس فدراسیونی که با چند بازیکن ملی پوش درگیر باشد و به هر ترتیبی نخواهد که آنان در تیم ملی باشند. هر جای دنیا این موضوع را بفهمند، می خندند. آخه مگه وظیفه رئیس فدراسیون درگیر شدن با بازیکنان است؟ یک موضوع دیگر در رابطه با این تصمیمات وجود دارد که می گویند می خواهیم جوان گرایی کنیم. خیلی خوب است اما جوانان باید غیرت نشان بدهند و پیشکسوتان خود را شکست دهند بعد برای تیم ملی بازی کنند. گذشته از این آیا نوشاد و نیما عالمیان و پوریا عمرانی غیر جوانان هستند که شما می خواهید بقیه افراد را جوان انتخاب کنید. من از نظر علمی می گویم کسانی که بصورت انتساب انتخاب شوند در حق شان ظلم کرده اید و باعث افت کیفی شان می شود. چون بدون تلاش به آنان چیزی داده اید که شاید دیگری مستحق آن باشد.

      • مدیر سایت گفت:

        به نام خدا
        با سلام
        احتراما، امیدوارم برخی افراد زیاد ذوق زده نشده باشند چون از همین الان معلوم است که مربیان محترم فعلی ملی در ارنج از برخی بازیکنان به هیچ وجه استفاده نخواهند کرد.
        هیچ موفقیتی در آسیایی و جهانی آینده متصور نیست
        از این رشته چیزی باقی نمانده است
        باتشکر

    2. امین زالی گفت:

      جوانگرایی تنها زمانی جواب میدهد که بازیکنان باتجربه در کنار این جوانان باشند. به ویژه با تجربه هایی مانند آقای احدی که از نظر فنی و آمادگی بدنی نیز در شرایط ایده آلی به سر میبرند. لباس تیم ملی فقط برازنده افراد لایق است نه بر اساس سلایق!

    3. واقعا ناعدالتی بزرگی است که حق آقای احدی از بین برود آیا اهالی فدراسیون نمیدانند که یک بازیکن در یک انتخابی چقدر استرس میخورد و چقدر زحمت میکشد مهرآن احدی مربی ماست اما بدور از هرگونه جانبداری میگویم که اگر مهرآن در تیم ملی نباشد ظلم بزرگی در حق این بازیگن خوش اخلاق و با سواد شده است امیدوارم که اینگونه نباشد و آقای احدی به حق خودشان برسند¤

    4. ali گفت:

      با سلام
      با تشکر از آقای دکتر بهنام من هم با نظر ایشان موافقم

    5. محسن فرزام نیا گفت:

      با سلام
      آقایان رئیس فدراسیون، رئیس کمیته فنی و سرمربی تیم ملی. جناب احدی همه جوانها را شکست داده.

    6. امین از شهرستان جم گفت:

      امیدواریم که اقای احدی این انسان شریف و مردمی به حقشون برسند


    تازه ترین اخبار