امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۷:۴۴  آخرین بروزرسانی : فروردین ۱۸ام, ۱۳۹۳
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ | کد خبر : 54012
    ارسال خبر چاپ خبر
  • حداقل اردو پیش از مسابقات جهانی؛

     

     

    چهار بازیکن اعزامی به مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان تنها با پشت سر گذاشتن یک مرحله اردوی برون مرزی دوازده روزه عازم محل برگزاری این رقابت‌ها می‌شوند این در حالی است که سرمربی تیم ملی تنیس روی میز مدت‌ها پیش از این و برای آماده‌سازی این تیم برنامه کاملی شامل اردوی داخلی و خارجی پیشنهاد داده بود اما به گفته وی مشخص نیست دلیل منتفی شدن دیگر برنامه‌ها چه چیزی بوده است.

     

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه نقل از خبرنگار مهر، بعد از اینکه احمد جعفری‌پور هدایت تیم ملی تنیس روی میز را بر عهده گرفت، در اولین برنامه‌ای که برای آماده‌سازی این تیم به منظور حضور در مسابقات قهرمانی جهان ارائه کرد، پیشنهاد داده بود که تمرینات این تیم از ۲۳ دی ماه آغاز شده و تا فجرکاپ بزرگسالان (۳ تا ۶ بهمن‌ماه) ادامه داشته باشد و بعد از آن تمرینات به صورت داخلی پیگیری شود تا زمان اجرای دیگر برنامه‎ها.

     

    سرمربی تیم ملی تنیس روی میز همچنین حضور در پروتورهای جهانی قطر (۲۹ بهمن ماه تا ۴ اسفندماه)، پروتور مراکش (۲۹ اسفندماه تا ۳ فروردین‌ماه) و پروتور آلمان (۵ تا ۹ فروردین‌ماه) را به عنوان بخشی از برنامه‌های آماده‌سازی این تیم درخواست کرده بود. ضمن اینکه قرار بود تیم ملی تنیس روی میز در فاصله زمانی ۲۴ فروردین‌ماه تا ۶ اردیبهشت‌ماه اردویی آماده‌سازی در کمپ بین‌المللی چین داشته باشد سپس از همانجا راهی ژاپن شود تا در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کند.

     

    جعفری‌پور همچنین در برنامه مورد نظر خود برای آماده‌سازی جهانی پینگ‌پنگ‌بازان، روی استفاده از حریف تدارکاتی خارجی به خصوص در صورت لغو حضور در کمپ تمرینی چین تاکید زیادی کرده بود.

     

    البته چندی پس از ارائه این برنامه و به دلیل فاصله زمانی کوتاه میان دو پروتور مراکش و آلمان، حضور در پروتور اسپانیا (۱۳ تا ۱۷ فروردین ماه) جایگزین پروتور آلمان شد.

     

    در هر صورت اینها بخشی از برنامه‌هایی بود که برای آماده‌سازی تیم ملی تنیس روی میز ارائه شد اما هیچ یک از اینها در موعد مقرر خود اجرا نشد و در نهایت حضور در یک اردوی برون مرزی جایگزین همه آنها شد. اردویی که از ۲۲ فروردین ماه به صورت مشترک با مجارستان و صربستان و در پوداپست آغاز خواهد شد و احتمالا پینگ‌پنگ‌بازان ملی‌پوش کشورمان در جریان این اردو دیدارهایی هم با ملی‌پوشان مجارستان و صربستان خواهند داشت.

     

    نوشاد و نیما عالمیان، پوریا عمرانی و افشین نوروزی بازیکنان اعزامی به مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان هستند که در اردوی تمرینی مجارستان هم شرکت خواهند کرد. آنها تمرینات آماده‌سازی خود را تا دوم اردیبهشت‌ماه در کمپ تمرینی بوداپست دنبال می‌کنند سپس به تهران باز می‌گردند تا آماده سفر به محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن شوند.

     

    به هر حال این نخستین و تنها اردوی تمرینی ویژه مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهانی است که تیم ایران در آن حضور خواهد داشت. البته در هفته‌های پایانی سال گذشته یک مرحله اردوی یک هفته‌ای به صورت مشترک میان بازیکنان تیم ملی و تیم جوانان برگزار شد اما اردوی مجارستان اولین و تنها اردویی است که تنها با حضور بازیکنان اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان برگزار خواهد شد.

     

    البته صربستان و مجارستان از جمله تیم‌های حاضر در دسته اول مسابقات جهانی هستند که تمرین با بازیکنان آنها می‌تواند تاثیرات خوبی برای پینگ‌پنگ‌بازان تیم ملی ایران داشته باشد اما آیا تنها یک مرحله اردو و تمرین با بازیکنان این دو کشور می‌تواند ملی‌پوشان کشورمان را در رسیدن به اهداف‌شان برای شرکت در مسابقات جهانی یاری کند؟

     

    نمی‌دانم چرا برنامه‌های پیشنهادی منتفی شد

    احمد جعفری‌پور، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: به هر حال حضور در اردوی مجارستان و تمرین با بازیکنان این تیم و صربستان می‌تواند بخشی از ضعف‌های بازیکنان را بپوشاند و نواقص تیم را تا حدی برطرف کند. در کل این برنامه می‌تواند مفید باشد هرچند خیلی هم عالی نیست.

     

    وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه”چرا از میان برنامه‌های متعدد ارائه شده برای آماده‌سازی تیم ملی هیچ یک ارائه نشد”؟؛ اظهارداشت: بله؛ برنامه‌های زیادی ارائه کرده بودیم مانند حضور در پروتور مراکش و اسپانیا که جایگزین آلمان شده بود. در این میان پروتور مراکش به بعد از مسابقات جهانی موکول شد اما نمی‌دانم چرا دیگر برنامه‌ها منتفی شد و عملی نشد.

     

    سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ادامه داد: در هر صورت اردوی مجارستان هم می‌تواند تا حدودی موثر باشد اگرچه خیلی ایده‌آل نیست. سعی می‌کنیم بهترین و بیشترین بهره را از این اردو ببریم تا به اهداف‌مان در مسابقات جهانی برسیم.

     

     

     

    اختلاف نظرهایی وجود داشت!

    به گزارش مهر، ارتقا از رده سی و سوم و صعود به دسته اول جهانی هدفی است که تیم ملی تنیس روی میز آن را از شرکت در مسابقات ۲۰۱۴ قهرمانی جهان دنبال می‌کند. با این حال تا به امروز به غیر از اردوی مجارستان، هیچ برنامه دیگری برای آماده‌سازی ملی پوشان تنیس روی میز مصوب نشده است. ضمن اینکه تعداد بازیکنان اعزامی هم کاهش داشته است.

     

    پیش از این قرار بود تیم ملی تنیس روی میز در قالب پنج بازیکن و با ترکیب نوشاد و نیما عالمیان (نفرات از پیش تعیین شده)، پوریا عمرانی (قهرمانی مسابقات انتخابی) و افشین نوروزی و مهران احدی (بازیکنان انتصابی) به مسابقات جهانی اعزام شود اما در نهایت تصمیم به اعزام تیم چهار نفره گرفته شد و بر این اساس نام مهران احدی از فهرست نفرات اعزامی حذف شد.

     

    سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در مورد دلیل انجام این توضیح قانع کننده‌ای به مهر نداد و تنها گفت: به خاطر یک سری مسائل که بیشتر جنبه مالی داشت تصمیم گرفته شد چهار نفر به ژاپن اعزام شوند در حالیکه مهران احدی گزینه مورد نظر من بود. البته اختلاف نظرهایی هم وجود داشت اما ترجیح می‌دهم در این مقطع زمانی هیچ حرفی نزنم تا تیم در آرامش کامل به مسابقات اعزام شود.

     

    به گزارش مهر: مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان ۸ تا ۱۵ اردیبهشت در بخش تیمی و به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد. برای حضور در اردوی مجارستان هم تیم ایران ۲۱ فروردین ماه عازم بوداپست خواهد شد.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "جعفری پور:تنها یک اردو برای پینگ‌پنگ‌بازان جهانی/ جعفری‌پور: دلیل لغو برنامه‌ها را نمی‌دانم"
    تازه ترین اخبار