امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۳:۲۰:۲۵  آخرین بروزرسانی : خرداد ۱۷ام, ۱۳۹۳
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ | کد خبر : 55626
    ارسال خبر چاپ خبر
  • گزارش مهدی ترابی از وضعیت سالانه هیئت تنیس روی میز فارس

    1

    سال ۹۲ سال بسیار خوبی برای پینگ پنگ استان فارس بود. نتایج درخشان بازیکنان استان فارس در رویدادهای مختلف کشوری، بین المللی و باشگاهی نشان دهنده تلاش بازیکنان، مربیان و ارکان هیأت پینگ پنگ استان فارس و در راس همه آنها آقای مهدی ترابی بوده است.

    برنامه ریزی های مدون هیأت در امور فنی،اجرایی و همینطور کمیته ها با نظارت مستقیم و دقیق ایشان حاصل نتایج درخشان اخیر است. گرفتاریهای مدیریتی هنوز ایشان را از تب و تاب تمرین با برترینهای استان غافل نکرده است و علاوه بر حضور در جلسات مختلف کمیته ها در تمرینات با بازیکنان برتر استان نیز حضور داشته و آنها را مثل همیشه هدایت و راهنمایی میکنند و به آنها انگیزه های زیادی برای ادامه موفقیتهایشان میدهند.

    با توجه به درخواست بسیاری از علاقه مندان مصاحبه پیش رو با جناب آقای ترابی رئیس هیأت کاردان و خستگی ناپذیر استان فارس است.

    ۱-جناب آقای ترابی عملکرد هیات در سال ۹۲ را چگونه ارزیابی می کنید؟

    با عرض سلام و احترام خدمت شما و کلیه اعضای خانواده دوست داشتنی تنیس روی میز استان و آرزوی سالی توام با سلامتی، موفقیت و شادکامی برای تمامی آنها با عنایت حضرت حق، همت و تلاش و همکاری کلیه اعضاء هیات سال ۹۲ را سال موفق برای هیات می دانم می توان گفت که حدود ۹۰% از برنامه های پیش بینی شده محقق گشته، از نظر زیرساختی در سطح استان اتفاقات جالب و خوبی افتاد و از لحاظ فنی برنامه های خوبی شروع شده است، جذب اسپانسر و حضور در لیگهای دسته یک آقایان و بانوان از نکات جالب توجه در سال گذشته می توان قلمداد نمود.

    ۲- ساختار هیات و کمیته های مختلف آن را چگونه ارزیابی می نمائید و از نظر فنی عملکرد آنها را قابل قبول می دانید؟

    هیات تنیس روی میز استان را با قاطعیت می توان یکی از ساختارمندترین هیات در بین هیاتهای کل کشور دانست، حضور نخبگان این رشته در راس کمیته های مختلف و استفاده از بهترین افراد در بدنه هیات نویدبخش آینده روشنی است، تلاش خالصانه و خاضعانه و بدون چشم داشت کلیه آنان روند رو به رشد هیات را سرعت بخشیده و اتفاقات و فعالیتهای بی سابقه ای را در سطح استان رقم زده است.

    خیلی از فعالیت های هیات در تاریخ تنیس روی میز استان نه کم سابقه بلکه بی سابقه بوده است، عملکرد فنی کمیته ها هم مشخص است. همه کمیته ها فعال، پویا و با جدیت تمام به دنبال اجرای شرح وظائف و مسئولیتهای محوله خویش هستند.

    البته برنامه های بعضی از کمیته ها مانند آموزش، مربیان و استعدادیابی درازمدت و چندساله تدوین شده و در پایان سال شاخصهای مدنظر در همان مقطع را پیگیری و ارزیابی می نمایند بطوریکه تمامی برنامه های پیش بینی شده در سال ۹۲ را بخوبی انجام داده اند و در جلسه مشترک کمیته ها عملکرد آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم جهت تداوم و استمرار فعالیتهای گسترده تر در سال جاری اتخاذ که انشاء الله مورد بهره برداری قرار می گیرد.

    ۳-آیا در بعد قهرمانی هم به خواسته های خود در سال ۹۲ دست پیدا نموده اید؟

    در این خصوص باید عرض کنم که انتظار ما در واقع بیشتر از نتایج کسب شده بود. در قسمت آقایان در رده نوجوانان ما با کسب ۲ مدال طلا و در رده امید با یک مدال نقره و کسب مقام قهرمانی لیگ دسته اول به کار خود پایان دادیم که از نظر کسب مدال در قسمت آقایان مقام دوم کشور را بدست آوردیم که البته مجددا در همین جا به کلیه این عزیزان تبریک عرض نموده و موفقیت آنان را از خداوند آرزو می نمایم.

    ۴- دیدگاه کلی شما در مورد منتقدین هیات چیست و جایگاه آنان را چگونه و به چه شکل مد نظر قرار گرفته اید؟

    بنده به شخصه معتقدم که وجود منتقدین منصف و دلسوز همواره سودمند بوده و با بهره گیری از نظرات آنها قطعا می توان نتایج بهتری را کسب کنیم اما کسانی که بدنبال منفعت شخصی بوده و فردگرایانه به مسائل نگاه می کنند و اصول انتقاد کردن را رعایت نمی نمایند هیات هم هیچ توجهی به آنان نمی کند.

    در کل هیات مشتاقانه بدنبال استفاده از تجربیات، نظرات و پیشنهادهای سازنده دلسوزان و علاقمندان می باشد و همواره از این حرکت آنان استقبال، تقدیر و تشکر می نماید.

    ۵- زیرساختارهای تنیس روی میز استان چگونه است و برای ارتقاء آنها چه برنامه هایی دارید؟

    استان فارس دارای ۶ خانه پینگ پنگ اختصاصی می باشد و در بقیه شهرستانها از سالنهای مشترک استفاده می نمایند البته همین ۶ مرکز تخصصی هم با مشکلات عدیده ای درگیر هستند که انشاء الله با همت هیاتهای شهرستانها بزودی جهت رفع کامل مشکلات آنها اقدام می نمائیم.

    ۶- فعالیت شهرستانهای استان را چگونه ارزیابی می کنید؟

    با توجه به ارزیابی و عملکرد هیاتهای شهرستانها که به اواسط سال ۹۱ بر می گردد یعنی اینکه شروع فعالیتهای آنان را عرض می نمایم که با توجه به حضور ۲۲ شهرستان در ارزیابی و عملکرد هیات استان متاسفانه بعضی از هیاتها از لحاظ فنی هیچ پیشرفتی نداشته و در حال سکون و درجا زدن هستند و لزوما و با توجه به این موضوع که هیات آنها، ساختار و اعضاء آنان مدتهاست که مشغول فعالیت می باشند و از لحاظ فنی و قهرمان پروری عملکرد قابل قبولی در طی این مدت ارائه ننموده اما در کنار آنها، هیاتهایی هستند که با جدیت و پشتکار فعالیت روزمره خود را دنبال و با توجه به سطح عملکرد آنها می توان آینده درخشانی برای آنان متصور نمود.

    ۷- آیا عملکرد در قسمت بانوان قابل قبول بوده، شرایط آنها را چگونه تحلیل و ارزیابی می نمائید؟

    در قسمت بانوان شرایط بسیار متفاوت تر است، ما با صبر و حوصله و گام به گام اقدامات، نگرشها و طرز تفکرات را بررسی و با تقویت نقاط ضعف و قوت بخشیدن بیشتر به نقاط قوی تر سعی نموده ایم نفرات برگزیده و دلسوز و صمیمی را با تفکرات مثبتی که در آنان سراغ داشتیم ما را در راه رسیدن به اهداف هیات که همانا تقویت زیرساخت ها و شکوفا شدن این رشته می باشد یاری نمایند.

    در بررسی وضعیت بانوان استعدادیابی و تشخیص نیروهای مستعد در پیشبرد پایه در اولویت کاری ما قرار دارد. هیات حضور پر قدرت در لیگهای کشور را جهت تقویت نوجوانان، جوانان و امیدهای استان را لازم دانسته و می داند که حضور نیروهای جوان و با انگیزه در کلیه فعالیتها از دیگر اقدامات صورت گرفته و خواهد بود.

    ۸- برنامه های هیات جهت تقویت عملکرد فنی بانوان چیست و آینده بانوان را چگونه می بینید؟

    استعدایابی بطور مرتب برنامه ریزی شده تا نیروهای خردسال، نوجوان و … هر دوره سه ماهه به مجموعه اضافه گردند. از بین خردسالان و نونهالان نیروهای متعدد تحت حمایت هیات قرار می گیرند و با برنامه ریزی منظم و دقیق تمرینی سعی خواهیم نمود از لحاظ کیفی و فنی آنها را ارتقاء دهیم، حضور همه ساله در لیگهای کشور در رده های مختلف سنی از دیگر برنامه های هیات می باشد که بتوانیم انگیزه را در بازیکنان تقویت نموده و آنها را همیشه آماده نگه داریم.

    ۹- آیا عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در خصوص هیات تنیس روی میز استان قابل قبول بوده است؟

    این بحث مفصلی است که احتیاج به درک درستی از موقعیت حال حاضر ورزش کشور دارد اگر بخواهم بطور خلاصه عرض نمایم به نظر اینجانب حمایت معنوی مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان بسیار جای تقدیر و تشکر داشته و دارد اما در زمینه های دیگر و در خیلی موارد تبعیض و نا دیده گرفتن بعضی از هیاتها است و همچنین در نظر نگرفتن شرایط خاص و نحوه عملکرد دیگر هیاتها از مشکلات ورزشی استان بوده و با عنایت به صنعتی نبودن استان و عد حمایت از بخش خصوصی از ورزش عملا تلاش چندانی را جهت جذب حداقلها در استان از سوی اداره کل شاهد نیستیم و بعضا تخصیص اعتبارات بطور مبهم و تحت نفوذ بعضی از افراد صورت می پذیرد اما در کل امیدواریم در سال ۹۳ شاهد دگرگونی های مثبت تر در حوزه ورزش استان باشیم تا انگیزه و نشاط بیشتری در بین ورزشکاران، علاقمندان و خانواده های آنان بوجود آید.

    ۱۰- با توجه به اینکه اکثر وعده هایتان در تا این لحظه محقق شده خانواده تنیس روی میز استان منتظر شنیدن اهداف و وعده های امیدوار کننده رییس هیات در سال جاری و سالهای پیش رو هستند. لطفا برنامه های خود را در سال جاری با کمک و استعانت از خداوند بیان فرمائید.

    در این مورد باید عرض کنم که لطف، یاری و کمک خداوند، دوستان، ورزشکاران و علاقمندان باعث شده که وعده های ما تا این لحظه محقق گردد و خداوند را سپاس می گویم که تا این لحظه با همه کاستی ها و گرفتاریها شرمنده آنان نگردم. انشاء الله در سالهای آتی هم سعی و همت خواهیم نمود جایگاه مربیان را ارتقاء داده و حضور در لیگهای کشور را دنبال نمائیم.

    لازم بذکر است حضور در لیگ برتر بانوان در سال ۹۳ انجام تمرینات مستمر، منظم بازیکنان شاهد کسب عناوین بسیار خوب آنان را شاهد باشیم. در اینجا از تلاش خود جهت جذب حریف تمرینی خارجی برای ارتقاء سطح بازیکنان خود در تمامی رده ها انجام خواهم داد.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مصاحبه رئیس هیئت پینگ پنگ فارس"
    تازه ترین اخبار