امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۳:۴۲:۳۳  آخرین بروزرسانی : خرداد ۲۱ام, ۱۳۹۳
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ | کد خبر : 55707
    ارسال خبر چاپ خبر
  • مقصرانی که دست‌به‌دست می‌شوند

    نویسنده : انسیه بحری

    ایران این‌بار هم در طرح توسعه فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ ناکام ماند. آریا امیری و کیمیا رستمی در رده نونهالان قرار بود در اردوی طرح استعدادیابی جهانی عازم اسلوونی شوند اما اقدام دیر فدراسیون برای دریافت روادید و مقدمات کار مانع حضور این دو بازیکن در این طرح جهانی شد؛ مشکلی که سال قبل هم برای امین احمدیان به وجود آمد و مانع سفر وی به اردوی جهانی شد.

    همه معطلی‌ها

    سفر بازیکنان نونهال در جلسه هفتم اردیبهشت شورای برون‌مرزی تصویب و ۲۰روز بعد به فدراسیون ابلاغ شد.
    فدراسیون پینگ‌پنگ هم ۹روز بعد یعنی در تاریخ پنجم خرداد درخواست هماهنگی اخذ روادید سفر به اسلوونی را به کمیته ملی المپیک ارسال کرد.

    تکرار اتفاقات برای آینده‌سازان

    با وجود همه تعطیلی‌ها کمیته هفتم خرداد نامه جوابیه را مبنی بر ناقص بودن مدارک به فدراسیون فرستاد و بعد از تکمیل مدارک ۱۰خرداد نامه دوم فدراسیون به کمیته ارسال می‌شود، کمیته ملی المپیک هم بدون اتلاف وقت نامه درخواست پینگ‌پنگ برای سفارت اتریش را همان روز به فدراسیون تحویل می‌دهد اما با توجه به شروع اردوها از ۱۷خرداد و فرصت یک‌هفته‌ای فدراسیون برای اخذ روادید اسلوونی، بازیکنان ایرانی عملا فرصت حضور در این اردوی جهانی را از دست دادند چون برای دریافت روادید شنگن نیاز به دو هفته زمان بود.

    باقری: کمیته مقصر است

    در این میان احسان باقری، دبیر فدراسیون تنیس روی میز در مصاحبه‌ای اعلام کرد:«نامه‌نگاری فدراسیون به کمیته ملی المپیک پنجم خرداد انجام شد که جوابی دریافت نکردیم به همین دلیل هفتم خرداد دومین نامه را به کمیته زدیم و بعداز پیگیری، نامه کمیته ملی المپیک برای صدور روادید به سفارت اتریش صادر شد که دهم خرداد بود. هنوز روادیدی صادر نشده و با توجه به آغاز اردوی جهانی عملا نمایندگان ما این فرصت را از دست دادند.»
    وی با تاکید بر مقصر بودن کمیته ملی المپیک در این‌باره افزود:«بی‌شک تعلل کمیته برای دادن نامه صدور روادید از طریق سفارت اتریش در لغو سفر نمایندگان ما بی‌تاثیر نبوده است. چون اسلوونی در ایران سفارت نداشت باید از سفارت اتریش اقدام می‌کردیم. مگر ارایه یک نامه چقدر سخت است که ما از پنجم خرداد نامه داده‌ایم؟ اگر نامه زودتر به دست‌مان می‌رسید قطعا مشکلی برای اعزام نداشتیم.»

    زارع‌پور: اظهارات باقری واقعیت دارد

    اما محمد زارع‌پور، رییس فدراسیون تنیس روی میز با تایید سخنان دبیرش درباره مقصر بودن کمیته ملی المپیک در لغو اعزام نونهالان به کمپ جهانی اسلوونی به«گل» گفت:«هر چیزی که باقری در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها اعلام کرده عین واقعیت است و حرف‌های او درباره مقصر بودن کمیته ملی المپیک را تایید می‌کنم. این مصاحبه روی سایت فدراسیون پینگ‌پنگ هم قرار دارد.»

    واکنش احتمالی کمیته

    اگرچه گفته می‌شود کمیته ملی المپیک در نظر دارد مستنداتی را در مورد اتهامات پینگ‌پنگی‌ها در روزهای آینده ارایه کند اما گویا مشکلات این فدراسیون در برقراری تعاملات توپ را در زمین کمیته‌ای‌ها قرار داده است چون با توجه به شنیده‌ها و دیده‌ها اعزام ورزشکاران در پی مراودات فدراسیون‌های داخلی و خارجی انجام می‌شود و حتی اعزام سبک‌های رزمی که زیر نظر فدراسیون نیستند هم از طریق کمیته ملی المپیک انجام نشده است.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "گل:لغو اعزام پینگ‌پنگ‌بازان، فدراسیون و کمیته المپیک را مقابل هم قرار داد"
    تازه ترین اخبار