امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۳:۳۴:۱۴  آخرین بروزرسانی : اسفند ۱۱ام, ۱۳۹۳
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ | کد خبر : 55818
    ارسال خبر چاپ خبر
  • مطلبی از جمیل لطف الله نسبی

    اتفاق اخیری که در داوری کشور افتاده است ومدرک داوری بین المللی توسط رئیس حال حاضرکسب شده است بهانه ای شد تا کمی به اوضاع فدراسیون پینگ پنگ دقیق شویم .این اتفاق اخیر بیانگر این مطلب است که نظام آموزش کشور دچار معضلی ریشه دار است و قانونمند نیست بلکه رابطه گرا و دستور پذیر است.

    بنده نمی دانم که مدرک داوری رئیس را چه کسی صادر کرده است اما بی هیچ شک وشبهه ای توهینی بزرگ به تمامی دست اندر کاران داوری کشور شده است که برای رسیدن به تک تک مدارج داوری از عمر و جوانی خود مایه گذاشته اند.

    اگر فردی می تواند در عرض ده دقیقه تمامی مدارج داوری را طی کند و به یکباره ازصفر به یک داور بین المللی بدل شود سه نتیجه می توان گرفت

    ۱. یا مبحث داوری واقعا ساده است و نیازی به زمان ندارد

    ۲. یا نظام آموزش داوری مشکل دارد.

    ۳. یا این فرد بسیار توانمند است.

    در مورد بند یک هیچ اظهار نظری نمی کنم در مورد بند دو باید گفت که این مشکل ریشه دار است و واقعا بحث آموزش در کشور چه در زمینه داوری و چه در زمینه مربیگری به ویژه در چند سال ریاست رئیس حال حاضر سیر نزولی و واپس گرایانه داشته است.

    هیچ کلاس آموزشی بین المللی برای باز آموزی مربیان و یا ارتقای سطح دانش آنان برگزار نگردیده است.

    ریاست کمیته آموزش کشور به شخصی سپرده شده است که کمترین اطلاعی از این رشته ندارد و صرفا به دلیل درج نام نامی رئیس در ذیل تحقیق خود که رئیس نیز کمترین آگاهی ای از آن ندارند به ریاست این کمیته رسیده اند وجالب است که به مسابقات جهانی فرانسه نیز اعزام می گردند تا جدیدترین نکات آموزشی را بیاموزند و در بازگشت به وطن این نکات را به مدرسان و مربیان کشور منتقل فرمایند.

    این مورد خود به تنهایی وبی هیچ واسطه غامض و پیچیده ای نشان می دهد که این فدراسیون و دست اند کاران آن هیچ اهمییتی به امر آموزش نمی دهند و درجه اهمییت آن را تا حد یک پست تشریفاتی پایین آورده اند .

    بنده هم اگر تحقیقی یا مقاله ای در هر زمینه مرتبط یا غیر مرتبط با پینگ پنگ داشتم هم اکنون می توانستم به ریاست این کمیته برسم اما افسوس و صددریغ که خداوند این موهبت را از بنده دریغ فرموده اند و نمی توانم از محضر پر فیض و برکت رئیس حال حاضر استفاده ها کنم که این از بد شانسی و بی دانشی حقیر است.

    در مورد بند سه باید بگویم که فرد مورد نظر، فردی بسیار باهوش ،باذکاوت ،صادق،رئوف، مهربان ،دارای سینه ای بی کینه و صاف ،دانشمندی فرهیخته وکاردان است که خداوند موهبت هم نشینی وی را به هرکسی عطا نمی فرماید مگر آنانکه مانند رئیس ازاین محاسن و مزایا برخورداربوه باشند که این خود موجب آه یاس و نومیدی از ته دل کشیدن بنده و سایرمغضوبین این فدراسیون است .

    اما فارغ از این اتفاق غیر مترقبه به سایر ارکان فدراسیون نطری بیافکنیم.

    صحبت از کمیته فنی و تصمیمات مهمی که در این کمیته گرفته می شود بیهوده و وقت تلف کردن است.اولا که این کمیته باید به “کمیته داوران کشور” تغییر نام دهد ثانیاً کدام کمیته فنی ؟کمیته ای را که از درک توضیحات بسیار ساده ریاضی در مورد ضرایب اعمالی در سیستم امتیاز دهی اشتباه در مسابقات مهم انتخابی تیم ملی عاجز است ، را نمی توان کمیته فنی نامید.

    ترکیب اعضای این کمیته دارای مشکل اساسی است که باید رفع گردد .در هیچ سیستمی رای یک داور در مورد انتخاب شدن بازیکن در تیم ملی اثر گذار نیست اما در ایران این اتفاق غیر فنی افتاده است و به اشتباه ریاست کمیته داوران عضو کمیته فنی است و حق رای دارد که بسیار بی ربط و غلط است.

    اگر موردی در ارتباط با نحوه برگزاری مسابقات و یا داوری آن نیاز به حضور رئیس کمیته داوران در کمیته فنی دار د باید رئیس این کمیته به صورت موردی و آن هم نه با حق رای (به جز در مواردی که به بحث داوری ارتباط دارد )، به کمیته فنی دعوت گردد و نظرات خود را بیان نماید.

    اما در ترکیب کمیته فنی تا جایی که بنده اطلاع دارم سه داور حضور دارند.اخیرا در همین کمیته مصوب شده است که از مربی خارجی برای رده های پایه استفاده شود.

    این در حالی است که رئیس حال حاضر در اقدامی تعمدی و آگاهانه از اعزام بازیکنان نونهال کشور به اردوی طرح استعداد یابی فدراسیون جهانی جلوگیری میکند و هر انسان آگاه و باوجدانی را به فکر وامیدارد که قسم حضرت عباس را باور کند یا دم خروس را.پس مربیان تیم ملی شما چه می کنند اگر این عزیزان ناتوان هستند چرا آنان را به کار گرفته اید واگر توانمند هستند و می توانند بازیکن سازی کنند چرا مربی خارجی استخدام می کنید.

    کمیته مربیان که فاتحه اش خوانده است وانگار نه انگار که وجود دارد زیرا هیچ تحرکی از این کمیته نمی بینیم مگر در مواردی که به منافع خودشان مربوط می شود.

    کمیته استعدادیابی نه تنها رئیس ندارد ودر کشف استعدادها فعال نیست بلکه به کمیته استعدادکشی تغییر نام داده است وآن یکی دو بازیکنی که امیدی بود بازیکنان مطرحی شوند و از ثمرات فعالیت های مثبت فدراسیون گذشته بودند نیز فنا شده اند.

    دبیر فدراسیون این قلب تپنده هر سیستم ورزشی که به دلیل نا آگاهی از این رشته تخصصی و پیچیده ، بود ونبودنشان فرقی ندارد زیرا کلیه تصمیمات را خود رئیس می گیرند بهتر است استعفا بدهند وبه همان رشته خود برگردند و به ورزشکاران جودو خدمت نمایند.

    از هر منظری به این فدراسیون می نگریم مشکلات بسیار کلانی را می بینیم که زایده عدم مدیریت مدبرانه ، منصفانه ،عادلانه و با آگاهی است. این مشکلات حالا حالاها دامن این رشته را گرفته است و با وجود این مدیریت و این کادر فدراسیون هیچ روزنه امیدی برای رفع کوچکترین آنها نمی بینیم.خداوند عمری عنایت فرماید و به رئیس بعدی که آمدنش دور نیست صبر جزیل و عمر نوح عطا فرماید تامگر ببینیم مشکلات و معضلات این رشته ، یک به یک رفع شده اند و این رشته مظلوم سروسامانی گرفته است.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "درفدراسیون پینگ پنگ چه خبر است؟"
    1. فرشید کوکبی گفت:

      اصولا کسانی قادر به همکاری با این مدیر لایق،باهوش ،مدیر ،مدبر،فرهیخته و کارآمد را دارند که از جنس و سنخ خودش باشند.فراموش نکرده ایم آقای داور معلوم الحالی را که چه توهین ها و تحقیرهایی را از جانب رییس نشنید وبا کمال خفت و خواری ودر اوج حقارت و پوچی وفقط به خاطر منافع شخصی و مالی پی تمامی آنها را به خود مالیده و وبا ابراز ندامت و توبه وبا شعار اینکه اگر نباشد امورات فدراسیون لنگ می ماند همچنان از همنشینی با جناب رییس لذت برده و هم اکنون نیز به تنهایی زحمت کمیته های آموزش ، فنی وداوری بر گزاری کلاس های متعدد مربیگری و داوری ،برگزاری مسابقات مختلف لیگ و تمامی رده های سنی ،مفسر ،مولف ،مترجم ،مدرس داوری آقای رییس، تمامی امورات مربوط به آموزش و پرورش ، دانشگاه ها و…….. را به اکراه قبول کرده اند .برای این انسان از خود گذشته و فداکار که همواره در تمامی فدراسیون ها از ارکان اصلی موفقیت و پیشرفت بوده است از خداوند منان طلب آمرزش و مغفرت داریم!

    2. فرشید کم آزار گفت:

      باسلام وعرض ادب
      اللهی آمین!!!!!!!!!!


    تازه ترین اخبار