امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۳:۳۲:۰۴  آخرین بروزرسانی : تیر ۱۱ام, ۱۳۹۳
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ | کد خبر : 56038
    ارسال خبر چاپ خبر
  • ظرفیتی که پشت سد کمبودها مانده‌است

    تنیس روی میز خراسان رضوی مانند بسیاری از رشته های دیگر از کمبود امکانات رنج می برد اما کاستی های موجود در این رشته ورزشی باعث شده تا هیئت تنیس روی میز استان پهناور خراسان رضوی با جمعیتی حدود شش میلیون نفر و کلان شهر مشهد با جمعیتی سه میلیون نفری فقط چهار میز پینگ پنگ در اختیار داشته باشد.

     

    به گزارش  پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه نقل ازخبرنگار مهر، تنیس روی میز خراسان رضوی جزء رشته هایی است که با وجود کمبود شدید امکانات همواره فعال بوده و با وجود محدودیت ها توانسته چهره های شاخصی را به ورزش کشور معرفی کند.

    اما آنچه نباید در پس موفقیت های ورزشکاران این رشته پنهان بماند کمبود هایی است که برخی از آنها مربوط به اولین لوازم و امکاناتی است که یک علاقه مند به تنیس روی میز به آن نیازمند است.

    امروز شرایط این رشته ورزشی به گونه ای است که میز تنیس روی میز که جزء بدیهی ترین و اولین امکانات این رشته محسوب می شود با آنچنان کمبودی مواجه است که هیئت یک استان حدودا شش میلیون نفری و کلان شهری با سه میلیون نفر جمعیت فقط چهار میز تنیس در اختیار دارد و وعده خانه پینگ پنگ هم هنوز در حد همان وعده باقی مانده است.

    کاظم مستحقی راد سرمربی تیم ملی تنیس روی میز نوجوانان و نائب رئیس هیئت پینگ‌پنگ خراسان رضوی ضمن اینکه به شدت به آینده این ورزش در استان امیدوار به نظر می رسد از برخی کاستی ها نیز گلایه مند است.

    وی در ابتدا با یاد آور شدن چند اتفاق مهم در پینگ پنگ استان می گوید: امسال به لطف خدا مهشید اشتری و فاطمه محمدی که دو تن از پینگ پنگ بازان بسیار خوب در سطح کشور هستند جزو برترین ورزشکاران استان شدند همچنین کسب مقام دوم محمد ارجمند در مسابقات جام دونیت نیز از اتفاقات خوب امسال محسوب می شود.

    مستحقی‌راد با اشاره به مسابقات آینده نیز می افزاید: در ماه رمضان یک دوره مسابقه برای تمام سنین برگزار خواهیم کرد و پس از آن برای بالا بردن آمادگی بچه‌های تیم ملی که خودشان را برای حضور در مسابقات هند آماده می‌کنند راهی اردو اصفهان خواهیم شد.

    وی ضمن ابراز رضایت از رئیس هیئت تنیس روی میز استان بیان می کند: بزرگترین مشکل ما بحث وجود یک سالن خوب برای این رشته است.

     

    امکانات هیئت تنیس روی میز پاسخگو مراجعه کنندگان نیست

    مستحقی راد می افزاید: ما در حال حاضر با وجود جمع کثیری از مراجعه کنندگان رو به رو هستیم که امکانات محدود مان پاسخگو این جمعیت تنیس روی میز استان نیست.

    وی اظهار می کند: برای حل این مشکل چند سالی می شود که پیگیر بودیم و به نتیجه نرسیدیم اما در حال حاضر صبوریان مدیر کل ورزش استان برای حل این مشکل به ما قول صد در صد داده است.

    نایب رئیس هیئت تنیس روی میز خراسان رضوی عنوان می کند: یکی دیگر از مشکلات تنیس روی میز استان مشکل مالی است که این مشکل ویژه هیئت ما نیست و گریبان گیر همه هیات های ورزشی است و ما در صدد برطرف کردن این مشکل هستیم.

    سالن محل تمرین مان با دیگر نقاط کشور قابل قیاس نیست

    محمد اصلمند نایب قهرمان مسابقات کشوری “جام دونیک” با اشاره به مشکل تنیس رو میز استان بویژه در بحث سالن محل تمرین می گوید: سالنی که در آن تمرین می کنیم اصلا گنجایش ظرفیت بالا را ندارد و به هیچ عنوان قبل قیاس با شهر های دیگر کشور نیست.

    وی می افزاید: ما در حال حاضر سالن بدنسازی نداریم و فقط یک سالن در مجموعه است که فقط بازیکنان تیم ملی حق استفاده از آن سالن را دارند.

    ارجمند عنوان می کند: یکی از مشکلات ما مسئله اسپانسر است که نبود یک حامی مالی دائمی در بحث هزینه ها مشکل ساز شده است.

    وی با اشاره به عقد قراردادش با تیم های استان فارس و تهران اظهار می کند: نبود یک تیم از سوی خراسان رضوی کمی کار را برای بقیه بازیکنان سخت کرده و وجود یک تیم از استان ما در لیگ کشور می تواند در پیشرفت تنیس روی میز تاثیر گذار باشد.

    فقط دو میز استاندارد تنیس روی میز در مشهد وجود دارد

    محمد حسین زینل فامیله دبیر هیئت تنیس روی میز خراسان رضوی با اشاره به تجهیزاتی که هیئت در اختیار دارد می گوید: ما در سالنی که در اختیار داریم چهار میز داریم که فقط دو تا از آنها استاندارد است و ما تنها استانی هستیم که در ایران فقط با دو میز تمرین می کنیم و الباقی استان ها حداقل ۸ میز استاندارد دارند.

     

    وی می افزاید: ولی با تمام این مشکلات ما از استان خراسان رضوی بازیکنان بسیار خوبی در سطح کشوری، آسیا و جهانی داریم.

    دبیر هیئت تنیس روی میز عنوان می کند: زمان اختصاص یافته برای تمرین بازیکنان استان ما بسیار محدود است و بازیکنان ما از استاندارد ۱۲ ساعت تمرین در هفته تنها چهار ساعت و نیم تمرین می کنند.

    وی ضمن قیاس خراسان رضوی با برخی دیگر از استان های کشور بیان می کند: در حال حاضر استان کردستان ۱۸ میز استاندارد و ۸ ساعت زمان تمرین در اختیار دارند و اگر ما وضعیت بهتری داشته باشیم می توانیم بهتر از این ها عمل کنیم.

    زینل با اشاره به وضعیت واگذاری زمین به هیئت تنیس وی میز می گوید: رفاهی رئیس هیئت استان قبلا اظهار کردند که اگر فضایی در اختیار هیئت قرار بگیرد بقیه مسائل را خودشان و خیرین این رشته حل خواهند کرد و بین سالن بدن سازی و شطرنج نیز این فضا موجود است و فقط باید یک جلسه با صبوریان بگذاریم و گفته ها و توافقات را مکتوب کنیم.

    وی می افزاید: به ما سالنی برای طرح مشارکت پیشنهاد شد ولی ما به دلایلی که مکان مناسبی نداشت قبول نکردیم.

    دبیر هیئت تنیس روی میز خراسان رضوی همچنین به مشکلات مالی هیئت اشاره و اظهار می کند: بحث مشکلات مالی که همیشه همه هیئت ها را درگیر کرده و ما هم خیلی با بقیه متفاوت نیستیم ولی خوشبختانه با وجود حامی مالی خیلی فشار بروی هیئت نیست.

    وی با اشاره به بحث استعداد یابی در استان ابرازمی کند: در کلاس های اوقات فراغتی که برگزار می کنیم روی بازیکنان استعداد یابی خواهیم کرد و پس از برگزاری مسابقه بین افراد مستعد افرادی که دارای استعداد های برتری در این زمینه باشند زیر نظر یک مربی خوب در هیئت تمرین می کنند.

    فقط یک شیفت به تمرین بانوان اختصاص داده شده است

    مریم زینل نائب رئیس بانوان هیئت تنیس روی میز خراسان رضوی نیز با بیان مشکلات بانوان عنوان می کند: در کل یک شیفت قهرمانی به بانوان این رشته اختصاص داده شده است که همه در همه سنین باید در همین شیفت تمرین کنند ضمن اینکه معلولان عزیز هم در همین شیفت تمرین می کنند.

     

    نائب رئیس هیات تنیس روی میز بانوان می گوید : ما با شرایط فعلی توان برگزاری مسابقات را نداریم و برای برگزاری مسابقات حداقل به هشت میز استاندارد نیاز داریم.

    زینل با تاکید بر اهمیت میزبانی مسابقات تنیس روی میز در پیشرفت این رشته ورزشی در استان اظهار می کند: در صورتی که ما بتوانیم میزبانی مسابقات کشوری را بگیریم می تواند به پیشرفت ورزشکاران ما کمک خوبی بکند.

    وی می افزاید: سال گذشته که ما میزبانی مسابقات را بر عهد داشتیم من مجبور شدم شش میز کرایه کنم و سالن هم گنجایش زیادی نداشت و متاسفانه خوابگاه هایی که در اختیار ما قرار گرفت از کیفیت مناسبی برخوردار نبود.

    نائب رئیس بانوان تنیس روی میز استان بیان می کند: در حال حاضر ما نتوانستیم اسپانسر دائمی برای دو بازیکن که قهرمان آسیا و عضو تیم ملی هستند پیدا کنیم تا این حامیان مالی در طول سال از این دو وزشکار خوب ما حمایت کنند هر چند اقداماتی هم صورت گرفته به نتایجی هم رسیدیم ولی هزینه ها خیلی بالا است.

    یکسال است نتوانسته ام رویه راکتم را عوض کنم

    فاطمه محمدی نفر اول مسابقات تیمی پارا آسیایی ۲۰۱۴ است که از سال ۸۷ تا کنون موفق به کسب بیش از ۲۵ نشان در سطح استانی، کشوری و بین المللی شده است وی با اشاره به مشکلاتش عنوان می کند: از نظر مالی حمایت نمی شوم و حمایت ها بسیار محدود است و در عوض هزینه های این رشته بسیار بالا بوده و اینکه خانواده ام اکثرا این مبالغ را به سختی پرداخت می کند.»

    وی که از نوابغ تنیس روی میز خراسان رضوی محسوب می شود می گوید: از سال گذشته تا کنون هیچ اسپانسری نداشتم و در حال حاضر یک سال است که نتوانستم رویه راکت خودم را عوض کنم.

    محمدی که امسال جزو بهترین ورزشکاران استان انتخاب شده اظهار می کند: در آینده مسابقات اوکراین را در پیش رو دارم و برای شرکت در این مسابقات شدیدا به یک حامی مالی احتیاج دارم.

    تنیس روی میز خراسان رضوی با مجموعه ای از مشکلات روبرو است اما هیچ یک از این مشکلات غیر قابل حل نبوده و در صورت همت مسئولان استان از جمله استانداری خراسان رضوی و همچنین مسئولان ورزش استان می توان این رشته را به یکی از مدال آورترین رشته های ورزشی خراسان رضوی تبدیل کرد.

    …………………..

    گزارش: رضا آرمانیان

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "حکایت شهر سه میلیون نفری با چهار میز تنیس"
    1. محسن بهنام گفت:

      با سلام
      نفر دوم جام دونیک محمد اصلمند هستند. لطفا اسمشان را اصلاح کنید. با تشکر

    2. محمد رضا عدالت پناه گفت:

      چرا باید شهرستان خراسان و شهر ی مثل مشهد که با این همه جمعیت و علاقه مندان کثیری که در این رشته وجود داره اینجوری باشه من اهل اصفهانم ولی دوسال دانشجوی مشهد بودم و در سالن شهید بهشتی مشهد با مربیگری آقای امین زاده عزیز که امیدوارم هر جاهستند موفق و سلامت باشند بازی میکردم ولی این شهرستان با این همه پتانسیل و قهرمانانی چون حامد دردی از بازیکنان قدیم و جناب مستحقی و محمد اصلمند عزیز که دارند نیاز به یک سالن درخور شهر بزرگ مشهد دارند امیدوارم مدیر کل ورزش استان و هیات پینگ پنگ شهرستان تدبیری بیاندیشند و سالنی بهتر از خانه پینگ پنگ اصفهان برای این کلان شهر احداث کنند.


    تازه ترین اخبار