امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۴:۱۷:۳۹  آخرین بروزرسانی : آذر ۱۷ام, ۱۳۹۳
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ | کد خبر : 58890
    ارسال خبر چاپ خبر
  • با تشکر از مسولین برگزاری مسابقات پیشکسوتان و با تشکر ویژه از علاقمندانی همچون آقای پدرام که به نظر میرسد بیشتر از فدراسیون “ارزشهای ورزشی” را دریافته اند و با نیات خیر خود قدر پیشکسوتان را دانسته و نگاه و توجه معنی دار تری به ورزش و ورزشکاران این حوزه دارند. با عنایت به برگزاری…

    با تشکر از مسولین برگزاری مسابقات پیشکسوتان و با تشکر ویژه از علاقمندانی همچون آقای پدرام که به نظر میرسد بیشتر از فدراسیون “ارزشهای ورزشی” را دریافته اند و با نیات خیر خود قدر پیشکسوتان را دانسته و نگاه و توجه معنی دار تری به ورزش و ورزشکاران این حوزه دارند.
    با عنایت به برگزاری این مسابقات نکات زیر قابل بحث و بررسی است که از دوستان موافق و مخالف نیز خواهشمنم در قالب نظر در این بخش و یا بصورت جداگانه به آنها بپردازند:
    ۱- ماهیت وجودی مسابقات در رده های سنی مختلف سنی در کشور چیست و تفاوت آنها از نظر منافع و مخارج برای یک سازمان چه چیزهایی میتواند باشد؟
    ۲- تعداد نفرات حاضر در دسته جات و رده های سنی مختلف با چه معیار واستانداردی تعیین میگردد؟ … مثلاً چرا در رده های مختلف سنی ۸ نفر در هر رده حضور دارند و در رده ۴۰ تا ۴۹ که مدعیان قهرمانی و متقاضیان حضور بسیارند فقط ۴ نفر باید باشند؟؟؟؟؟(البته نا گفته نماند، یکی از دلایل روشنی که باعث عدم حضور بسیاری از دوستان در این نوع مسابقات میباشد، همین موضوع است).
    ۳- آیا تراکم و کثرت بازیکن در رده های سنی مختلف نیز میتواند یکی از عوامل موثر بر نوع تصمیم گیری فدراسیون نسبت به تعداد حاضرین در رده های سنی باشد یا خیر؟ و اگر خیر چرا؟
    ۴- چرا باید مسابقات بصورت فشرده و در دو روز متوالی برگزار گردد؟ بطوریکه یک بازیکن از دور مقدماتی تا آخر مسابقات مجبور به تحمل فشار مسابقه (حدود ۱۷ بازی متوالی در ۲ روز) بوده و بدیهی است که این عامل نزول کیفیت بازیها و به تبع آن سطح کیفی مسابقات و باعث بروز حوادث و عوارض بیشمار نزد بازیکنان در حال و آینده میباشد، این در حالیست که شعار ورزش ، سلامتی افراد است!!!!
    ۵- ابتدایی ترین تکنیکهای مدیریت حوزه های مختلف (که حوزه ورزشی نیز مستثنی نیست)به استنباط این حقیر ، کشف و بکار گیری نیروهای از دیده پنهان مانده و استفاده از پتانسیلهای موجود در بخشهای مختلف با کمترین هزینه و بیشترین خروجی در سایه هم افزایی در سیستم میباشد.
    مع الوصف، در دوره قبلی این مسابقات و موج نارضایتی حاضرین در مسابقات اعم از بازیکنان و تماشاگران نسبت به فقدان داور در مسابقات که از زیبایی مسابقات کاسته بود و مشکلاتی را نیز به همراه داشت، یکی از معضلات برگزاری بود که در این راستا، اینجانب پیشنهادی را به مسوولین برگزاری و … ارائه نمودم که میتوانست به مدیریت این ورزش (اگر چنانچه این ورزش و پیرامون آن پیش پا افتاده و بی ارزش تلقی نمیشد) کمک بسیاری کرده و قطعاً پیشنهاد مفیدی نیز بود.
    پیشنهاد و منطق آن به قرار زیر بود:
    ۱- قطعاً، داوران بسیاری در صف انتظار دریافت مدارج بالاتر داوری در کشور هستند.
    ۲- بسیاری از مسابقات برخی از رده ها بدون داوری برگزار میشود.
    ۳- داوران در صف انتظار (بند۱) برای ارتقا و کسب مدارج بالاتر نیازمند عبور از محدودیتها و احراز شرایط و فاکتورهای حضور میباشد.
    ۴- تجربه داوری برای داوران بسیار مفید است، علی الخصوص در سطح کشوری.
    ۵- هزینه برای فدراسیون مهم است!
    نتیجه و پیشنهاد:
    با توجه به بندهای فوق الذکر، فدراسیون میتواند یکی از پیش نیازهای کسب مدارج بالاتر را الزام داشتن سابقه داوری (به تعداد ؟؟؟ که قابل بررسی است)در سطح کشوری ، اعلام نماید ، بطوریکه مثلا اگر قرار باشد کسی ازداوری درجه ۳ به درجه ۲ برسد باید ضمن گذراندن دوره آموزشی و قبولی در آزمون ، سابقه ۲۰ یا۳۰ داوری موفق در مسابقات تعیین شده (کلاسه بندی شده برای سطوح مختلف)از سوی فدراسیون و یا هیئتهای استانها در مدت معین داشته باشد ( و اگر فدراسیون و هیئتها به خاطر تکمیل ظرفیت داوری در مسابقات قابلیت بکارگیری نداشتند، بعد از مدت معین و با تایید هیئتهای هر استان) تا مجاز به ارتقاباشد.
    حال میبینیم که بدون هزینه ، ضمن بالا بردن کیفیت مسابقات و جلب رضایت بازیکنان و تماشاگران و علاقمندان، حفظ وجاهت و شآن مسابقات و دست اندرکاران و….را درنظر گرفته ایم و توانسته ایم تجربیات بسیار ارزنده ای را نیز نصیب جامعه داوری نماییم و این هم افزایی فقط و فقط در سایه “”فعل مدیریت”” امکان پذیر است نه “”عنوان مدیریت””!!!!!!!
    علیرغم ارائه پیشنهاد فوق باز هم شاهد فقدان داور و مشکلات یاد شده در این دور از مسابقات بودیم….!!!!!!!…. برداشت و قضاوت بعهده شما خوانندگان محترم این مطلب!

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مطلب آقای نوفلاح در باره مسابقات پیشکسوتان کشور"
    1. محمد نیک خواه گفت:

      با سلام به خوانندگان پینگ پنگی گرامی و تشکر از آقای نوفلاح بخاطر نقد سازنده ای که در خصوص مسابقات پیشکسوتان داشتند.
      بنده نیز از بذل توجه کمیته محترم پیشکسوتان کشور بخاطر برگزاری دو تا سه دوره مسابقه پیشکسوتان کشور در سال که باعث آمادگی هر چه بیشتر این بازیکنان از نظر فنی و جسمی شده است تشکر و قدردانی میکنم تا جایی که این موضوع مورد توجه معدود بازیکنان رده های پایین تر قرارگرفته و غبطه میخورند که رده پیشکسوتان بیشتر از رده های بزرگسالان و جوانان مورد توجه قرار گرفته و دائماً در حال مسابقه هستند.
      تشکر و قدردانی میکنم از جناب آقای پدرام که خود نیز از بازیکنان قدیمی و بنام استان لرستان بوده و دلسوز ورزش تنیس روی میز هستند که حمایتهایی در زمینه مالی به نفرات برتر مسابقات در این دوره از خود نشان دادند.پروردگار متعال به مال ایشان برکت دهد تا ایشان و افراد دیگر مشابه وی حمایت های خود را در رده های دیگر نیز داشته باشند .
      با این اوضاع بد اقتصادی و کمبود بودجه فدراسیون می طلبد که افراد بیشتر ی حامی ورزش شوند و از آن حمایت کنند که البته اگر این همه اختلاس ها( امثال ۳۰۰۰ میلیاردها و …) و افراد یکه از بیت المال سوء استفاده میکنند را در اقتصاد کشور نداشتیم و مدیریتی قوی تر و با نظارت بیشتر در حوزه اقتصادی میداشتیم این کسری بودجه ها و بی پولی ها گریبان ورزش کشور را نمیگرفت و باعث نزول هر چه بیشتر آن نمیشد.
      نکته ای که بنظر اینجانب در خصوص مسابقات پیشکسوتان کشور میرسد این است که با بازیکنان بسیار زیادی که در رده ۴۰-۴۹ سال پیشکسوتان کشور وجود دارد منطقی است تعداد نفرات در رده برتر کشور در این رده سنی بیشتر از ۴ نفر باشد.چرا که همانگونه که در خبر منتشر شده سایت فدراسیون نیز عنوان شده است در بخش آزاد رده سنی ۴۰ تا ۴۹ سال ۳۶ بازیکن و در رده های دیگر سنی باز هم به نقل از سایت فدراسیون “رده سنی ۵۰ تا ۵۹ سال ۲۲ بازیکن و در رده سنی ۶۰ تا ۶۵ سال تنها ۵ بازیکن در بخش آزاد و در رده سنی ۶۵ سال به بالا در بخش آزاد ۷ بازیکن حضور داشتند درحالیکه سهمیه نفرات برتر برای رده های فوق الذکر بطور مساوی و به تعداد ۴ نفر است و این پیشنهاد بی راه نیست که بخواهیم کمیته محترم پیشکسوتان کشور تعداد نفرات در رده ۴۰-۴۹ سال را افزایش دهد.
      مسئله دیگر فقدان داور برای این مسابقات بوده که مسابقه بدون داور واقعاً آن هم در رشته ای مثل تنیس روی میز که همه خود بهتر از این حقیر میدانید چه معضلی است چرا که شما باید در آن واحد حواستان به امتیاز خود و حریف و همچنین تشخیص نوع پیچ سرویس حریف و انتخاب استفاده از تاکتیک مناسب و برخورد توپ به لبه تور و لبه میز و …. ودر آخر فکر کنید تمام این مسائل در امتیاز ۱۰-۱۰ پیش بیاید و پیش آمدن سوالاتی نظیر نت شد؟یا نشد؟ساری شد؟یا نشد؟۱۰-۱۰ بودیم یا ۱۰-۹ ؟ و ….. بنابراین
      در اینخصوص پیشنهاد آقای نو فلاح برای استفاده از دوران نوپا و کم هزینه که بخشی از نمره قبولی دوره داوری ایشان میتواند این دوره کارآموزی عملی یعنی داوری مسابقات کشوری باشد بسیار خوب بنظر میرسد.
      البته طبق اطلاع این حقیر از برخی از بازیکنان غایب ۴۰-۴۹ سال این مورد (فقدان داور)و برای برخی دیگر ورودی ۷۰ هزار تومان باعث عدم حضور ایشان شده است .
      نکته دیگر اینکه مسابقات قهرمانی کشور پیشکسوتان ۳ سالی است که برگزار نمیشود که از سوی کمیته محترم پیشکسوتان مشکل اصلی بخاطر هزینه بالای اعزام تیم ها از سوی هیات های استانها عنوان شده است . که البته این معضل در سال های اخیر یقه تمام رده های سنی را گرفته و قهرمانی کشور در هیچ رده ای برگزار نمیشود که می طلبد هیات های استانها و فدراسیون ها در این زمینه بیشتر فعالیت نموده و با جذب اسپانسر و پوشش تصویری و رسانه ای بیشتر این ورزش این هزینه ها را جبران کند .چرا که حال و هوای قهرمانی کشور برای بازیکنان چیز دیگری است و نتیجه ای که مسابقات قهرمانی کشور برای بازیکنان و ورزش کشور دارد هیچ دوره ای از مسابقات ندارد.
      منتظر اظهار نظر پیشکسوتان و دیگر بازیکنان در این بحث هستم.
      به امید روزهای خوش و پربار برای تنیس روی میز کشور.انشاالله

    2. محمد ابراهیمیان گفت:

      با سلام .بنده با صحبتی که قبلا در خصوص برگزاری قهرمانی کشور پیشکسوتان با اقای تکابی داشتم موافقت نمودند با دریافت وجهی نا چیز جهت غذا واسکان این مسابقات را در اصفهان میز بانی کنیم ولی حتی مسابقات انفرادی پیشکسوتان را که کاندید برگزاری آن در اصفهان بودیم ودر مجمع روسای هیئتها نیز تصمیم گرفته شده بود به بهانه اینکه تهرانی ها به تعداد کمتری شرکت خواهند کرد لغو کردند در صورتیکه من با چند نفر از دوستان تهرانی مطرح وآنها با رغبت حاضر به شرکت در مسابقات در شهر اصفهان بودند.حالا چرا برگزاری مسابقات در اصفهان کنسل ودر تهران برگزار شد الله واعلم.نکته دیگر بدون داور برگزار شدن این مسابقات است که از ابهت وزیبایی بازیها بشدت میکاهد واین مطلب را با آقای احتشام نیز در میان گذاشتم.به هر حال امیدوارم این مسابقات هر سال وهرچه باشکوهتر برگزار گردد.


    تازه ترین اخبار