امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۱:۰۴:۲۲  آخرین بروزرسانی : بهمن ۲۲ام, ۱۳۹۳
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ | کد خبر : 60430
    ارسال خبر چاپ خبر
  • حذف‌ها، سقوط‌ ها و صعود ایران در رده‌بندی فدراسیون جهانی

     

     

     

    untitled

    نویسنده : مونا قائمی

    طبق آخرین رده‌بندی اعلام‌شده از سوی فدراسیون جهانی تنیس روی میز، در مردان بزرگسال نوشاد عالمیان نفر اول تنیس روی میز مردان ایران از جایگاه ۹۲ با شش پله سقوط در رده ۹۸ جهان قرار گرفت

    طبق آخرین رده‌بندی اعلام‌شده از سوی فدراسیون جهانی تنیس روی میز، در مردان بزرگسال نوشاد عالمیان نفر اول تنیس روی میز مردان ایران از جایگاه ۹۲ با شش پله سقوط در رده ۹۸ جهان قرار گرفت، نیما عالمیان با نزول هفت پله‌ای به جایگاه ۱۹۵ دنیا رضایت داد و افشین نوروزی هم از جایگاه ۱۹۱ جایگاه ۱۹۹ جهان را از آن خود کرد.
    میعاد لطفی جان‌آبادی (۳۶۵)، پوریا عمرانی (۳۸۶)، سروش امیری‌نیا (۴۹۲)، حامد باشت‌باوی (۵۴۸)، آرمان حاجی‌ای (۵۷۸)، پارسا جنتی (۶۶۹)، محمد بشیری (۷۸۲)، متین حیدری (۷۹۶)، مهرداد دهستانی (۸۲۶)

    در رده‌بندی بانوان بزرگسال سه بانوی برتر تنیس روی میز کشورمان ندا شهسواری، محجوبه عمرانی و مریم صامت از رنکینگ حذف شدند. سایر رنک‌ها به شرح ذیل است:

    یاسمن یراقچی (۴۸۳)، مهشید اشتری (۶۰۳)، سیده زهرا علوی (۶۱۰)، غزاله ملاطلب (۶۱۶)، فاطمه جمالی‌فر (۶۴۷)، فاطمه زهرا مختار رضایی (۶۸۱)، صبا صفری (۶۸۵)، مریم فرعی (۷۰۰)، بهاره بابادی‌وند (۷۰۹)، مینا پورموسوی (۷۱۶)

    در رده‌بندی زیر ۲۱ سال مردان میعاد لطفی از جایگاه ۱۲۳ به رده ۱۲۱ صعود کرد و پوریا عمرانی نیز با شش پله صعود در جایگاه ۱۳۱ جهان ایستاد. سروش امیری‌نیا نیز با صعودی ۲۵ پله‌ای رده ۲۰۰ را از آن خود کرد.

    حامد باشت‌باوی (۲۳۵)، آرمان حاجی‌ای (۲۵۷)، پارسا جنتی (۲۳۷)، محمد بشیری (۴۴۱)، متین حیدری (۴۵۴)، مهرداد دهستانی (۴۸۴)

    در رده‌بندی زیر ۲۱ سال دختران مهشید اشتری با صعود ۴۳ رتبه‌ای به جایگاه ۳۸۴ جهان دست یافت.

    سیده زهرا علوی (۳۹۱)، غزاله ملاطلب (۳۹۷)، فاطمه جمالی‌فر (۴۲۵)، فاطمه زهرا مختاری رضایی (۴۵۷)، صبا صفری (۴۶۱)، مریم فرعی (۴۷۶)، بهاره بابادی‌وند (۴۸۳)، مینا پورموسوی (۴۹۰)

    در رده‌بندی زیر ۱۸ سال پسران آرمان حاجی‌ای از رده ۱۴۴ با صعودی ۲۵ رتبه‌ای در جایگاه ۱۱۹ جهان ایستاد.

    محمد بشیری (۲۵۵)، متین حیدری (۲۶۶)، مهرداد دهستانی (۲۹۴)

    در رده‌بندی زیر ۱۸ سال دختران مهشید اشتری با صعودی ۳۷ پله‌ای به جایگاه ۲۴۶ جهان رسید.

    غزاله ملاطلب (۲۵۶)، فاطمه جمالی‌فر (۲۸۴)، فاطمه زهرا مختار رضایی (۳۱۵)، صبا صفری (۳۱۹)، مریم فرعی (۳۳۴)، بهاره بابادی‌وند (۳۴۱)، مینا پورموسوی (۳۴۸)

    رده‌بندی زیر ۱۵ سال پسران ایران نماینده‌ای ندارد.

    رده‌بندی زیر ۱۵ سال دختران

    مهشید اشتری (۷۴)، فاطمه زهرا رضایی (۱۰۹)، مریم فرعی (۱۱۸)، مینا پورموسوی (۱۲۷)

    و اما نکته در خور تأمل در این رده‌بندی حذف سه بانوی تنیس روی میز برتر ایران ندا شهسواری، محجوبه عمرانی و مریم صامت در رنکینگ منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی تنیس روی میز است.

    در این باره محجوبه عمرانی چنین عنوان می‌کند که در یک سال اخیر به دلیل مشکلات مالی فدراسیون تنیس روی میز مسابقات برون‌مرزی‌ خیلی کم شد؛ به‌طوری که بعد از مسابقات جهانی که اوایل سال ۹۳ برگزار شد، تا ماه جاری که مسابقات بین‌المللی جام فجر انجام گرفت، بانوان ما در هیچ یک از مسابقات خارجی شرکت نکردند. با توجه به اینکه بازیکن چنانچه بعد از چند ماه در مسابقات برون‌مرزی شرکت نکند، ستاره‌دار و بعد هم از رنکینگ خارج می‌شود، سه بانوی ما نیز مشمول این قانون شدند و دو سه ماه پس از مسابقات جهانی اوایل سال ۹۳ به دلیل عدم حضور در هیچ مسابقه برون‌مرزی ستاره‌دار شدند که این در واقع اخطار به آنها بود.

    عمرانی در پاسخ به این سئوال که آیا اعتراضتان را کتباً یا شفاهاً به فدراسیون اعلام کرده‌اید بیان کرد به صورت شفاهی هر بار که مسئولین را می‌دیدیم به این قضیه اشاره می‌کردیم. تنها پاسخ ضمنی و صریح آنها که بارها هم بر آن تأکید شده مشکلات مالی فدراسیون است.

    فدراسیون در حال حاضر درگیر انتخابات ریاست آن است که زمزمه‌های آن چند ماهی است به گوش می‌رسد، اما آیا این قضیه‌ می‌تواند فدراسیون را از انجام وظایف اصلی‌اش بازدارد یا مانعی در آنها ایجاد کند؟ آیا اصلاً فدراسیون برنامه منسجم و دقیقی برای فعالیت‌های خود دارد که نه تنها بانوان شایسته تنیس روی میز ما به چنین مشکلی برنخورند، بلکه سایر مسائل عمده جامعه تنیس روی میز کشورمان حل شوند؟ حذف سه بازیکن برتر تنیس روی میز بانوان بزرگسال ما از رنکینگ جهانی حاکی از بی‌برنامگی، عدم مدیریت و برنامه‌های خیالی و به دور از واقعیت است.

    امید است رئیس جدید فدراسیون تنیس روی میز مدیری مدبر، واقع‌بین، واقع‌نگر و اجرایی باشد. ضمن اینکه شایسته‌سالاری بیش از پیش در فدراسیون یکی از اصول کار قرار گیرد و ضوابط جای خود را به روابط بدهند.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "نوسان فوق العاده بانوان تنیس روی میز ایران"
    تازه ترین اخبار