امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۴:۳۲:۵۹  آخرین بروزرسانی : اسفند ۲۳ام, ۱۳۹۳
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ | کد خبر : 61234
    ارسال خبر چاپ خبر
  • همانطور که مستحضرید مدتهاست، که برخی ازاستانهای (هیئتهای) کشور در رده های بزرگسالان (که نتیجه فعالیتهای مناسب و با برنامه های بلند مدت میباشد) حضور پر رنگ و معنا داری را ندارند. و به سبب فقدان نگاه کلان مدیریتی مناسب در این هیئتها، شاهد آن هستیم که آنها دچار رکود و معضلاتی عدیده هستند که…

    همانطور که مستحضرید مدتهاست، که برخی ازاستانهای (هیئتهای) کشور در رده های بزرگسالان (که نتیجه فعالیتهای مناسب و با برنامه های بلند مدت میباشد) حضور پر رنگ و معنا داری را ندارند.

    و به سبب فقدان نگاه کلان مدیریتی مناسب در این هیئتها، شاهد آن هستیم که آنها دچار رکود و معضلاتی عدیده هستند که به نظر میرسد که هیچگاه رشد قابل توجه و محسوسی را که مبتنی برهدفمندی و برنامه ریزی باشد ( و نه تک استعدادهایی که بدون کشف استداد ونیاز به برنامه ظهور کرده اند) نداشته اند و حتی به صراحت میتوان گفت که بدلیل انحصاری کردن (منوپل عده ای خاص) حوزه فعالیتشان در سطح استان و شهرهای تحت پوشش خود، فاقد قابلیت هرگونه برنامه ریزی و هدفگذاری (مثبت و غیر سودجویانه) نیز میباشند.

    لذا از این رو در جهت عارضه یابی برآن شدیم تا با مسؤلین چند هیئت مذاکراتی را داشته باشیم و پس از آن دریافتیم که آنها مدعی استند که یکی از مسائل بسیار مهم در این راستا (عدم موفقیت در قهرمان پروری) بحث اقتصادی بوده و فشاری است که ادارات کل ورزش و جوانان تحت عنوان هزینه بر بدنه هیئتهای ورزشی وارد میکنند و این فرصت داده نمیشود تا به این مهم پرداخته شود و رؤسای هیئتهای مزبور مدعی هستند که بایستی فعالیتهای آنها با محور بقا صورت پذیرد ولا غیر ….!!!!!

    لذا آنها معتقدند که باید مراکز اختصاصی پینگ پنگ لاجرم (با اجاره دادن به هر کسی که پول بیشتری بدهد!!!) به در آمدزایی اختصاص یابند تا پوشش هزینه ها (درخواست شده ادارات ورزش و جوانان) صورت پذیرد و ابعاد قهرمانی به هیچ عنوان میسر نیست و نخواهد بود!!!!!!

    با توجه به موارد صدالذکر، چند سؤال مطرح میشود که باید به آنها پاسخ داده شود:

    ۱- آیا وزارت ورزش و جوانان موارد ادعا شده را میپذیرند؟

    ۲- ادارات ورزش و جوانان هر استان با کدام یک از الویت اهداف در حال فعالیت هستند؟اقتصادی؟اجتماعی ( نشر تفکر سالم و صحیح و ایجاد سلامت همه جانبه در جامعه)؟

    ۳- نتیجه(نتایج) هر سرمایه گذاری فکری و جسمی در سطح ورزشی توسط چه کسی (کسانی) و چگونه ارزیابی میشوند؟ و آثار آن(آنها) باید کجا قابل مشاهده باشد؟

    ۴- آیا ادارات ورزش و جوانان هر استان ، کنترلی برروند و نهایتاً ثمره برنامه ریزیهای خود دارند؟ و یا اینکه اصلا برنامه ای مبتنی بر نتیجه گیری وجود دارد؟! و اگروجود دارد، آیا نتایج و روند مورد بحث، دارای شرایط رشد نرمالی هستند که مبین هدفمندی و برنامه ریزی باشند؟!!!

    ۵- همه دست اندرکاران ورزشی به خوبی میدانند که منحنی عمر ورزشی هر ورزشکار یکی از ارکان اصلی برنامه ریزی ورزشی است، چرا که عمر قهرمانی در یک محدوده سنی خاص بوده و کوتاه است، و فقط چند سال “” کم”” وجود دارد تا کشف استعداد نمود و بدنبال آن رشد و ارتقا و نتیجه گیری در دستور کار قرار گیرد ، در غیر اینصورت همه تلاشها (چنانچه تلاشی صورت پذیرفته باشد) بی فایده و ابتر خواهد ماند و نسلی از قهرمانان بالقوه که در این بازه زمانی قرار دارند و بدلیل این که بالفعل نشده اند، از دور خارج و استعدادهای آنان ازبین خواهد رفت.

    حال باید پرسید که اهم و فی الاهم موضوعات، نزد ادارات ورزش و جوانان و به تبع آنها هیئتهای ورزشی کدامند؟؟؟؟!!!

    ۶- هر انسانی برای سلامت خود باید هزینه کند وگرنه بتدریج و با سرعت بیشتری به مرز ناتوانی وعدم کارایی وبهره وری و نهایتاً از پای درآمدن خواهد رسید ، پس بدیهی است که ابتدا باید سالم بمانیم و بعد زندگی کنیم !!! نه اینکه فقط زنده باشیم و… ویا به اقتباس از یک ضرب المثل:

    بگوییم:

    بگذار بگذرد!!!!

    سوال اینجاست که آیا ادارات ورزش و جوانان و هیئتهای ورزشی به سلامت جامعه می اندیشند و یا اینکه آنها هم میگویند:

    بگذار بگذرد!!!!!

    ۷- سؤال آخر اینکه اگر قرار برکشف، پرورش و رهبری استعداهای موجود در سطح جامعه نیست و مراکز ورزشی مختص امرار معاش برخی از فعالین و کارمندان و … در این عرصه میباشند، وجود هیئتهای تخصصی کذائی چه معنایی دارد؟……. آیا بهتر نیست نام این هیئتها را به شرکتهای بازرگانی و یا بنگاههای اقتصادی تغییر دهیم؟؟؟؟!!!!

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "نگاه اقتصادی (از منظر برخی هیئتها) به رشته تنیس روی میز در جهت بقا و آثار تخریبی آن"
    تازه ترین اخبار