امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۱:۰۰:۲۴  آخرین بروزرسانی : مهر ۱۲ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ | کد خبر : 6124
    ارسال خبر چاپ خبر
  • ‘نوشاد عالمیان’ بازیکن ملی پوش تنیس روی میز کشورمان پس از کسب عنوان ششمی جام آسیا در چین گفت: می خواهم به روی سکوهای جهانی بروم و در آینده نه چندان دور، به هدف خود خواهم رسد.   به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشورنوشاد عالمیان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در خصوص مسابقه های…

    ‘نوشاد عالمیان’ بازیکن ملی پوش تنیس روی میز کشورمان پس از کسب عنوان ششمی جام آسیا در چین گفت: می خواهم به روی سکوهای جهانی بروم و در آینده نه چندان دور، به هدف خود خواهم رسد.

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشورنوشاد عالمیان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در خصوص مسابقه های تنیس روی میز جام آسیا که در شهر ‘چانگ شا’ چین برگزار شد، گفت: سطح مسابقه ها بسیار بالا بود و کشورهای شرکت کننده، بهترین های خود را به این مسابقه ها اعزام کرده بودند.

    نماینده ایران در این مسابقه ها اضافه کرد: خوشبختانه پس از رقابت های جهانی، تمریناتم را به طور جدی دنبال کرده و در بهترین شرایط ممکن به این مسابقه ها اعزام شدم.

    نفر اول کشورمان در رده بندی بهترین پینگ پنگ بازان دنیا در خصوص رقبای خود در این مسابقه ها نیز گفت: تمامی بازیکنانی که با آنها بازی کردم، شرایط خوبی داشتند و به هیچ وجه کسب عنوان ششمی کار آسانی نبود.

    عالمیان در عین حال، دشوارترین دیدار خودش در این مسابقه ها را دیدار مقابل ‘شو شین’ از چین عنوان کرد و افزود: سخت ترین بازی خود در این مسابقه ها را با ‘شو شین’ برگزار کردم. این بازیکن چینی عنوان سومی رده بندی جهانی را در اختیار دارد و بسیار خوب کار می کرد.

    وی افزود: البته در هر ۴ گیم دیدار مقابل این پینگ پنگ باز از وی پیش بودم اما این بازیکن به دلیل تجربه بیشتر، نوع بازی و استفاده از تاکتیک و تکنیک
    های مثال زدنی توانست مرا مغلوب کند
    .

    عالمیان که هر ۴ گیم (ست) دیدار مقابل شو شین را با نتیجه مشابه ۱۱ بر ۹ به این پینگ پنگ باز واگذار کرده بود، ادامه داد:

    این بازیکن چینی در طول این دیدار همواره از من عقب تر بود اما هنگامی که بازی به زمان های حساس می رسید و کار گره می خورد، بازی را به خوبی مدیریت، جمع و در یک چشم برهم زدن نتیجه را به سود خود به پایان می رساند.

    به گفته وی هیچکس نمی داند تمرینات پینگ پنگ بازان چینی چگونه است و آنها در استفاده از تاکتیک و تکنیک های این رشته ورزشی از چه مهارت هایی استفاده می کنند. برهمین اساس رسیدن به آنها کار بسیار دشواری است.نماینده ایران در مسابقه های تنیس روی میز جام آسیا که با شرکت ۳۲ پینگ
    پنگ باز برتر قاره کهن و در دو قسمت مردان و زنان برگزار شد،
    درباره دلایل شکستش از ‘کیم مین سئوک’ از کره جنوبی برای کسب عنوان پنجم و ششمی نیز گفت: این پینگ پنگ باز را پیش از این و در همین مسابقه ها شکست داده بودم، در بازی دوم خود با این بازیکن در حالیکه ۳ بر صفر پیش بودم، بازی را راحت گرفته و در پایان با نتیجه ۴ بر ۳ بازی را به وی واگذار کردم.

    عالمیان در عین حال از عملکردش در این مسابقه ها ابراز رضایت کرد و گفت: با این همه از عملکرد خود رضایت داشته و معتقدم چنانچه روند تمریناتم را به همین منوال ادامه دهم بزودی بر روی سکوهای جهانی قرار خواهم گرفت.

    وی که برای دومین بار در این مسابقه ها شرکت کرده است، افزود: در دوره قبل در مکان یازدهم قرار گرفتم اما در این دوره پنج پله صعود کرده و برای نخستین بار در این مسابقه ها عنوان ششمی را برای ایران کسب کردم.

    وی، جو مسابقات و داوری ها را عالی توصیف کرد و ادامه داد: این مسابقه ها در بهترین شرایط ممکن برگزار شد، سطح داوری و قضاوت ها نیز بسیار عالی بود بطوریکه حتی یک مورد شکایت نیز صورت نگرفت.

    عالمیان که در رده سنی امید رتبه ۲۲ جهانی و در رده سنی بزرگسالان رتبه ۱۵۹ جهانی را در اختیار دارد، در خصوص رتبه جدیدش نیز گفت: طبق پیش بینی کارشناسان در جدیدترین رده بندی دنیا بین ۹۰ تا ۱۱۰ قرار خواهم گرفت که در کشور، یک رکورد به حساب می آید.

    وی در باره فاصله تنیس روی میز کشورمان با دنیا نیز گفت: در حال حاضر خیلی به سطح جهانی نزدیک شده ایم و اگر فقط یک مقدار سرمایه گذاری در این رشته بیشتر شده و از نظر امکانات غنی تر شده و تلاش بیشتری کنیم، بزودی به لیگ دسته یک جهانی صعود خواهیم کرد.

    وی اضافه کرد: اکثر پینگ پنگ بازان مطرح دنیا حریفان تمرینی خوبی دارند که به آنها در کسب رتبه های بالای جهانی کمک می کنند اما ما در حال حاضر از این مهم بی بهره ایم.

    دارنده رتبه ۱۵۹ جهان در باره کمپ ‘اشلاگر’ در اتریش نیز گفت: امکانات و شرایط کمپ اشلاگر خوب است اما به دلیل اینکه در سال فقط یک یا دو بار می توانیم از امکانات آن استفاده کنیم نمی تواند کمک زیادی به ما کند از این رو معتقدم بازی با رقبای تمرینی در کشور بیشتر به سود ماست.

    گفتنی است، مسابقه های تنیس روی میز جام آسیا در روزهای ۶ تا ۸ مهر ماه در شهر ‘چانگ شا’ چین برگزار شد و نوشاد عالمیان نماینده ایران در این مسابقه ها به مقام ششم دست یافت.

    پریسا صمدی دیگر نماینده ایران در این مسابقه ها نیز در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.

    مالونگ’ دارنده رتبه دو جهان از چین عنوان نخست و ‘شو شین’ دیگر نماینده چین بر سکوی دوم قرار گرفت.

    نمایندگان ژاپن و سنگاپور، عنوان های سوم و چهارم را کسب کردند.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مصاحبه عالمیان باخبرگزاری ایرنا"
    1. [ldg gxt hggi ksfd گفت:

      نوشادجان همواره موفق ، پیروز و مایه سربلندی باشی.


    تازه ترین اخبار