امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۴:۱۷:۴۴  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۹ام, ۱۳۹۴
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | کد خبر : 62573
    ارسال خبر چاپ خبر
  • سرمربی سابق تیم ملی پینگ پنگ ایران گفت: ملی پوشان کشورمان درمسابقات جهانی سوشو چین درقرعه کشی بسیار بدشانس بودند. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه نقل از خبرگزاری ایرنا،احمد جعفری پوربا بیان اینکه ملی پوشان ایران تمام تلاش خود را برای ارائه بازی های درخشان بکارگرفتند به ایرنا،افزود: اکثرملی پوشان ایران با…

    سرمربی سابق تیم ملی پینگ پنگ ایران گفت: ملی پوشان کشورمان درمسابقات جهانی سوشو چین درقرعه کشی بسیار بدشانس بودند.

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه نقل از خبرگزاری ایرنا،احمد جعفری پوربا بیان اینکه ملی پوشان ایران تمام تلاش خود را برای ارائه بازی های درخشان بکارگرفتند به ایرنا،افزود: اکثرملی پوشان ایران با نفرات برترجهان برخورد کرده وطبیعی ومنطقی بود که برابر رقبای قدرتمند خود شکست خورده و حذف شوند.

    هفت ملی پوش اعزامی ایران متشکل از ۴مرد و ۳زن درسومین روز مسابقات پینگ پنگ قهرمانی جهان در مرحله حذفی این رقابت ها مقابل حریفان خود مغلوب شده و حذف شدند.

    نوشاد عالمیان برجسته ترین ورزشکار اعزامی ایران در این رقابت ها دیروز در مرحله حذفی با قبول شکست مقابل مالونگ چینی نفر اول جهان از گردونه رقابت ها حذف شد.نیما عالمیان نیز پینگ پنگ باز برجسته اتریشی مصاف دادو حذف شد و افشین نوروزی نیز مقابل نمایند کره جنوبی مغلوب شد.

    جعفری پور با بیان اینکه نباید از ملی پوشان توقع بیش از این داشت تصریح کرد:امکانات نرم افزاری و سخت افزاری ما با کشورهای تراز اول دنیا فاصله زیادی دارد از این رو نباید از ملی پوشان بیش ازاین توقع داشت.

    سرمربی سابق تیم ملی پینگ پنگ کشورمان اضافه کرد: ملی پوشان ما دربرابر رقبای قدرتمند خود اگر می بردند خیلی خوب بازی کرده بودند و حالا که باختند نیزنباید به آنان خرده گرفت چرا که توان ما درحال حاضر همین است.

    وی با اشاره به صعود سه ملی پوش کشورمان به مرحله حذفی عنوان کرد: افشین نوروزی و نیما عالمیان دربخش مردان ومریم صامت دربخش زنان به مرحله حذفی صعود کردند که نتیجه خوبی بود معتقدم اگراین ملی پوشان با قرعه بد مواجه نمی شدند می توانستند از این مرحله نیز بالاتر روند.

    وی درادامه عملکرد تیم ملی بانوان را فراتر از انتظارخواند وافزود: سه ملی پوش ایرانی در این رقابت ها نتایج خوبی گرفتند و ندا شهسواری نیز شانس صعود داشت که با بدشانسی و تنها با یک امتیاز اختلاف از گردونه رقابت ها حذف شد محجوبه عمرانی نیزبازی های خوبی کرد واگردقت بیشتری می کرد می توانست ازگروه خود صعود کند.

    جعفری پور با بیان اینکه زنان پینگ پنگ باز ایرانی واقعا جز ورزشکاران محروم کشور به حساب می آیند اضافه کرد: ملی پوشان ایران بدون شرکت درپورتورهای مختلف و تنها با اردوهای کوتاه مدت داخلی که بعضا با حضور میهمانان خارجی نیز برگزار می شود راهی مسابقات مختلف می شوند که نشان می دهد تدارکاتشان بسیارضعیف است.

    به گفته وی اگر از بانوان ملی پوش انتظار بیشتری داریم باید تعاملات تیم ملی با تیم های قدرتمند را افزایش دهیم و آنان را درمسابقات مختلف شرکت دهیم.

    به اعتقاد وی اگروزارت ورزش و فدراسیون درهر دو بخش مردان و زنان سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند به طورحتم موفقیت پینگ پنگ بازان ایرانی دررقابت های بین المللی،منطقه ای وجهانی بیشتر خواهد شد.

    وی درباره آنالیز دیدارنوشاد عالمیان ومالونگ چینی که با نتیجه ۴ برصفر به سود قهرمان جهان تمام شد نیز گفت: بازی کردن با نفر اول جهان بسیارسخت است و اینکه نوشاد درگیم های دوم و سوم با نتایج ۱۱ بر۱ و ۱۱ بر ۳ برابر این حریف شکست خورد نباید زیاد باعث تعجب ما شود.

    مالونگ نفر اول جهان است و بعضا این اختلاف برای سایرپینگ پنگ بازان نیز اتفاق می افتد البته می شد این دیدار به گیم پنجم ویا هفتم نیز کشیده شود اما اختلاف و قدرت دو پینگ پنگ بازباهم برابر نبود بازی تقریبا یک طرفه بود.

    به اعتقاد وی مربی درکسب نتایج بسیارتاثیر گذار است اما وقتی بازی یک طرفه می شود دیگر کاری ازدست هیچ کس برنمی آید و بازیکن باید تلاشش را بکند که نوشاد برابرمالونگ به خصوص درگیم چهارم ایستادگی خوبی داشت.

    این مسابقات از چهار روز قبل در چین شروع شده و همچنان ادامه دارد

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "جعفری پور: پینگ پنگ بازان ایران درقرعه کشی مسابقات جهانی بدشانس بودند"
    1. بیژن غفاری گفت:

      باسلام مشکل آنجایی هست که بااسم دهان پرکن پروتورجهانی برای عوام این
      ذهنیت بوجودمی آیدکه مقام جهانی کسب شده است وطبعاانتظارات بیخودوبی جهت
      بالامی رودوگرنه کسانی که ازبدنه پینگ پنگ هستند به خوبی میدانند بااین شیوه برنامه ریزی
      تاسالهای سال مدال آوری شبیه یک جوک زشت میباشد

    2. محمد مختارزاده گفت:

      با سلام

      بنده نیز با احترام برای بازیکنان ملی پوش مان ، راه حل پیشرفت تنیس روی میز را در همگانی کردن و فرا گیر کردن این ورزش میدانم.بایستی امکانات و بستر سازی کرد تا از گوشه کنار این مملکت استعداد ها شکوفا شوند. اگر کشتی در مازندران قهرمان جهان میدهد بخاطر این است که کشتی ریشه در فرهنگ و زندگی این منطقه دوانده است . اگر والیبال در اذربایجانغربی حرفی برای گفتن دارد بخاطر عشق و علاقه مردمش به این ورزش است. ولی تنیس روی میز نیاز به امکانات ویژه ای دارد. تا دستش را نگیریم این ورزش بلند نخواهد شد. پس فقط انرژی را بایستی به این سمت متمرکز کرد . سالن اختصاصی و استاندارد تنیس روی میز در کشورمان چند تا داریم؟ ارتباطمان با دنیای حرفه ای این ورزش چقدر است؟ در سال چند دوره و کارگاه اموزشی برگزار میکنیم؟و……..
      اگر مدال میخواهیم بایستی برنامه ریزی کنیم وگرنه همین که یک تیم بفرستیم و رفع تکلیف کنیم بهتر است که اصلا تیم نفرستیم. رقابت در سطح جهانی و پیراهن یک کشور را پوشیدن برای تفریح کردن و وقت گذرانی و دست گرمی نیست . به قول استاد جعفری پور بازی یکطرفه در شان ما نیست. بایستی این را در نظر گرفت که نوجوانان و جوانان ما پیگیر مسابقات جهانی هستند و این شکست ها موجب یاس و ناامیدی و فرار انها از این ورزش میشود.

    3. جمیل لطف الله نسبی گفت:

      تا زمانی که شایسته سالاری در این فدراسیون شکل نگیردو افراد به واسطه توان خود نه به واسطه توان واسطه گران خود درجایگاهی که مستحق آن هستند قرار نگیرند شاهد این شکستها خواهیم بود.وقتی افراد بدون کارنامه می آیند و پست می گیرند و بررسی نمی شود که آیا جایگاهشان اینجاست یا خیر این بلایا بر سرمان خواهد آمد.کدام تمرینات منسجم سالانه برای حضور در این مسابقات انجام شده است؟چه کسی برای این عزیزان برنامه ریزی کرده است ؟کدام تدارک ویژه برای رفع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این رشته انجام شده است؟کدام لیگ قوی تدارک دیده شده است؟کدام تمرینات آمادگی جسمانی در نظر گرفته شده است؟و هزاران کدام دیگر که اگر کنار هم قرارنگیرند این پازل ناقص خواهد بود.توان پینگ پنگ ایران رقابت با چین نیست و باید فراموش نکنیم که در رده ۳۳ جهان قرار داریم و صعود در این رقابت سنگین، تلاش مضاعف و از خودگذشتگی و ایثار می طلبد نه بلاتکلیفی و تنبلی و کاهلی که در سالیان اخیر به واسطه حضور افراد ناکارآمد براین رشته سایه افکند ه است.آرزوی قلبی همگان پیشرفت و تعالی این رشته است واین امر اتفاق نمی افتد مگر آنکه کار کنیم.کار درست و با برنامه

      • مدیر سایت گفت:

        به نام خدا
        باسلام
        احتراما، بهتر است قبل از بررسی و تحلیل در باره تنیس روی میز مظلوم کشور نیم نگاهی به منفعت طلبان بی درد و عاشقان مشهور سفرهای باد آوردهای که تا لحظه آخر در حال کسب منافع بی درد خود بوده داشته باشیم!کسی که حتی در استان وشهرستان خود قادر به کمک به تنیس روی میز نبوده کسی که حتی در کارنامه اش یک بازیکن مبتدی به چشم نمی خورد اما در عوض در نهایت روسیاهی به نخبه کشی و انتصابات مشهور و معروف شده است وبیکباره در موقع سفرهای باد آورده از محل سکونت خود در فرودگاه برای سفر یا مفت دیگر سردر می آورد وکسی که در کاهلی و تنبلی شهره شهر شده وکسی که با دست رنج دیگران ومنکوب کردن بازیکنان در حال رشد صاحب رزومه تمام آبکی شده است و…….

    4. بیژن غفاری گفت:

      سیدجان باماباش!ضرب المثل جرمه؟


    تازه ترین اخبار