امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۴:۱۴:۵۱  آخرین بروزرسانی : مرداد ۱۴ام, ۱۳۹۴
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ | کد خبر : 65075
    ارسال خبر چاپ خبر
  • جورج اشمیت: ایران کشوری با مردمی دوست داشتنی و آثار تاریخی بسیار دیدنی است. سایت فدراسیون جهانی تنیس روی میز در گزارش کاملی از زبان جورج سیلبر اشمیت مدرس سوئیسی خود که طی یک هفته اقامت در تهران به دعوت فدراسیون تنیس روی میز جمهوری اسلامی ایران اقدام به برگزاری دو کلاس سطح یک مربیگری…

    جورج اشمیت: ایران کشوری با مردمی دوست داشتنی و آثار تاریخی بسیار دیدنی است.

    سایت فدراسیون جهانی تنیس روی میز در گزارش کاملی از زبان جورج سیلبر اشمیت مدرس سوئیسی خود که طی یک هفته اقامت در تهران به دعوت فدراسیون تنیس روی میز جمهوری اسلامی ایران اقدام به برگزاری دو کلاس سطح یک مربیگری مردان و تربیت مدرس با حضور ۱۵ تن از آقایان و بانوان کرده بود، پرداخت.

    به گزارش  پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون تنیس روی میز ج.ا.ایران، در این گزارش اشمیت با وجود اقامت ۹ روزه کوتاه مدت خود به شکل مستند و ایده آلی به ارائه دیدگاههای خود و مشاهداتش در زمینه های مختلف نمود که خواندنش می تواند برای همه جذاب و مفید باشد.

    این گزارش از زبان یک مدرس سرشناس ITTF که در طول سفرهای مختلفی به اقصی نقاط جهان دارد. انعکاس پیدا کرده. این گزارش آن هم در سایت بزرگترین فدراسیون ورزشی دنیا با بیش از ۲۲۲ کشور خط بطلانی است به همه دشمنان این سرزمین زرخیز که مردمانش میهمان نوازترین مردمان این کره خاکی محسوب می شوند. متن انگلیسی و فارسی گزارش سایت فدراسیون جهانی تنیس روی میز به شرح زیر است.

    صعود به سطوح بالاتر در ایران

    نوشته ایان مارشال عکاس:مازیارنیک خلق ۲۰۱۵/۸/۳

    دوره مربیگری موفق بانوان به مدرسی سیما لیموچی از تاریخ ۲۴ تا تا ۲۶ جولای برگزار شد همچنین دوره مربیگری آقایان به مدرسی آقای جورج اشمیت سوئیسی در ایران برگزار شد که در ادامه این کلاس دوره تربیت مدرس نیز برگزار شد.

    محل برگزاری کلاس واقع در مجموعه ورزشی ۷۰ هکتاری بود که بنام مرکز تمرین تیم ملی نامیده می شد.

    دانش آموز برجسته:

    شرکت کنندگان ۳۰ نفر بودند که در این کلاس شرکت کردند. دانش آموز برجسته این دوره آقای افشین نوروزی بود. او در بازی های المپیک ۲۰۰۸ بازی کرده بود. همچنین در ۹ مسابقه جهانی از سال ۲۰۰۴ در مسابقات جهانی دوهه تا مسابقات جهانی سوشو که چند ماه پیش برگزار شده بود شرکت کرده است.

    او در کنار مربیان ملی در این کلاس شرکت کرده بود.

    اطلاعات مربیگری:

    جورج اشمیت در مورد دوره چنین بیان کرد که “تا به حال دوره ای در این سطح دانش شرکت کنندگان نداشته بودم. البته تعجب برانگیز نبود چون تمام مربیان، دوره های آموزش مربیگری ایران را که بیش از ۱۲۰ ساعت دروس تئوری و ۶۰ ساعت علوم ورزشی بود را گذرانده بودند و اکثر آنان مدرسان تنیس روی میز و دانشگاه بودند.

    به سادگی می توان گفت شرکت کنندگان کلاس یک سری دانش آموزان با تجربه ای بودند که در کلاس جوروج اشمیت شرکت می کردند.

    جورج اشمیت اضافه کرد ” بدون در نظر گرفتن دانش شرکت کنندگان بایستی مطالب را تا حدودی تطبیق و مطابقت می دادم”

    محور موفقیت:

    کسی که در این کلاس مسئولیت تطبیق دادن را بر عهده داشت خانم سیما لیموچی بود که نه تنها مترجم از زبان انگلیسی به فارسی بود بلکه بعنوان تور لیدر من هم عمل میکرد.

    جورج اشمیت در طول اقامت خود در ایران شهر هایی را بازدید کرد و سوغات ایران را علی الحصوص فرش را بسیار دوست داشت. قابل ذکر است که غذا های لذیذ ایرانی چیزی بود که جورج نمی توانست از آن بگذرد.

    کم تر به نظر می آمد:

    “بر خلاف تمام تحریم های طولانی مدت که به دلایل سیاسی در ایران اعمال شده است. من متعجب شدم که دیدم زندگی روزمره مثل بیشتر کشورهای دنیا درایران هم در جریان است. بیشتر مردم جهان می توانم بگم که چیزی از ایران نمی دانند. می توانم به همه اطمینان بدهم که بازدید از ایران ارزشش را دارد. ایران کشوری با مردمی دوست داشتنی میزبانانی عالی و آثار تاریخی بسیار دیدنی است. “

    میزبانی:

    بعلاوه برای بازیکنان تنیس روی میز این امکان فراهم آمده تا از ایران بازدید کنند . یازدهمین دوره مسابقات فجر کاپ جوانان و نوجوانان در قزوین از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ ژانویه برگزار می گردد و همچنین بیست و چهارمین دوره مسابقات فجر کاپ بزرگسالان نیز در جزیره کیش از تاریخ ۱ تا ۵ فوریه برگزار می گردد. قابل ذکر است که فدراسیون تنیس روی میز بطور رایگان میزبان شرکت کنندگان می باشد.

    دوره تربیت مدرس:

    ” با توجه به سطح بالای دوره انتخاب ۱۰ نفر برای شرکت در دوره تربیت مدرس بسیار کار سختی بود و منتخبین به ۵ نفر منتخب از کلاس بانوان پیوستند و همگی با موفقیت در دوره قبول شدند.”

    در آخر:

    باید اززحمات آقای احمد سعادت مند رئیس فعال فدراسیون برای برگزاری این دوره و دوره های بعدی تشکر کنم”

    همچنین ایران بازینان جوان زیادی همانند نوشاد دارد . اخیرا نوشاد در مسابقه ستارگان آسیا و اروپا در تیم آسیا بازی کرده است.

    دوره مدرسی:

    “در آینده شاهد پیشرفت های چشم گیری خواهیم بود”

    “تقریبا دو هفته پیش تحریم ها از ایران برداشته شده است. وحالا فرصت بیشتری برای توسعه در تمام نقاط ایران وجود دارد علی الخصوص تنیس روی میز ظرفیت این کشور با جمعیت ۷۰ میلیونی بسیار بالا می باشد.”

    زمان ثابت خواهد کرد که با برگزاری جام فجر جوانان و نوجوانان و همچنین بزرگسالان و برگزاری دوره های آموزشی کشورهای آسیای میانه به ورطه جدیدی وارد می شوند.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "جورج اشمیت: ایران کشوری با مردمی دوست داشتنی و آثار تاریخی بسیار دیدنی است"
    تازه ترین اخبار