امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۳:۳۲:۲۵  آخرین بروزرسانی : مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۴
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ | کد خبر : 65286
    ارسال خبر چاپ خبر
  • آموزش نوین از جمله موارد با اهمیت در ورزش است که می تواند بستر لازم برای پیشرفت را در مدت زمان معین در تمامی رشته های ورزشی بخوبی فراهم کند. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگکشور وبه نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مباحث آموزشی در ورزش از جمله موارد مهم و با اهمیت…

    untitled

    آموزش نوین از جمله موارد با اهمیت در ورزش است که می تواند بستر لازم برای پیشرفت را در مدت زمان معین در تمامی رشته های ورزشی بخوبی فراهم کند.
    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگکشور وبه نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مباحث آموزشی در ورزش از جمله موارد مهم و با اهمیت است. این موضوعی است که فدراسیون های ورزشی حدالامکان به آن توجه داشته اند و در چند سال اخیر با رویکردی تازه در تلاش برای ارتقا سطح دانش در رشته های مورد نظر هستند. فدراسیون های ورزشی با بکارگیری مربیان و داوران جهانی گام های موثری در این رابطه برداشته اند و با وجود محدودیت های بسیار با استفاده از ابزار و شیوه های نوین به تقویت زیر ساخت های آموزشی پرداخته اند.
    این رویکرد فدراسیون ها جای تحسین داشته و لازم است تا مسئولان بلند پایه با حمایت های خود زمینه را برای توسعه فضای نوین آموزشی در ورزش کشور فراهم کنند. اما در این میان موضوع حائز اهمیت به نحوه برنامه ریزی در فدراسیون ها مربوط می شود. نکته ای باریک تر از مو که در صورت داشتن کاستی می تواند تاثیری کاملا منفی در بهره برداری های آموزشی به دنبال داشته باشد.
    از جمله اتفاقات بسیار خوبی که در شش ماه نخست سال جاری در فدراسیون تنیس روی میز افتاد به حضور جورج سیلبر اشمیت مدرس سرشناس فدراسیون جهانی تنیس روی میز برای برگزاری کلاس سطح یک مربیگری و تربیت مدرس مربوط می شود.
    برگزاری این کلاس که برای نخستین بار در کشور انجام گرفت، مورد تایید بسیاری از کارشناسان قرار گرفت و آنها اعلام کردند که نتایج مربوط به برگزاری این کلاس بزودی مورد بهره برداری قرار گرفته و سطح فنی تنیس روی میز کشور افزایش خواهد یافت.
    در مدت زمان حضور اشمیت سوئیسی بعد از برگزاری کلاس سطح یک مربیگری که هزینه ای در حدود یک میلیون تومان برای شرکت کنندگان در پی داشت، مدرس فدراسیون جهانی برای تشکیل کلاس مدرسی مجبور به انتخاب نفرات برتر از میان جمع حاضر در کلاس مربیگری شد. او با مشورت مسئولان فدراسیون با انتخاب چند نفر از بخش آقایان و چند نفر هم در بخش بانوان، اقدام به برگزاری دوره مدرسی کرد.
    اما در این میان بودند کسانی که به دلیل حذف شدن از حضور در کلاس مدرسی از عملکرد فدراسیون گلایه مند بوده و این موضوع را به کم لطفی فدراسیون ارتباط دادند.
    آنها معتقدند با توجه به اینکه مدرس فدراسیون جهانی شناخت لازم و کافی از نفرات شرکت کننده در کلاس مربیگری را نداشت انتظار می رفت تا مسئولان فدراسیون در کنار توجه به مباحث جوان گرایی در آموزش، نقش یک مشاور ارشد را ایفا کرده و فقط به حضور مربیان و بازیکنان تیم ملی در کلاس مدرسی اکتفا نمی کردند تا امکان حضور افراد با تجربه در این بخش که سالیان سال است بار آموزش را در شهرهای دور افتاده و محروم بر دوش می کشند و موفق به تربیت ورزشکارانی چون نوشاد عالمیان شده اند، در کلاس مدرسی جهانی فراهم شود.
    امیر عمیدی دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز که ۳۵ سال است در بخش آموزش این رشته ورزشی فعالیت می کند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بعد از کلاس سطح یک مربیگری توسط سیلبر اشمیت سوئیسی قرار بر این می شود که ده نفر برای حضور در کلاس مدرسی انتخاب شوند. او از میان همه نفرات شرکت کننده جوانانی که بازیکن تیم ملی یا مربی تیم ملی بودند را برای حضور در کلاس مدرسی انتخاب کرد که هیچ ایرادی به این تصمیم نیست.
    وی افزود: او به عنوان مدرس جهانی آینده این رشته ورزشی را می دید و با تفکری منطقی و بجا از جوانان برای حضور در این کلاس استفاده کرد. اما فدراسیون می توانست در رابطه با انتخاب نفرات راه یافته به کلاس مدرسی بهتر عمل کند و با توضیح شرایط افراد با تجربه به مدرس جهانی امکان حضور آنها را در این کلاس را فراهم کند.
    عمیدی گفت: مدرک من بالاتر از کلاس برگزار شده است ولی با تمام این اوصاف با توجه به علاقه ای که به بحث آموزش دارم، رقمی معادل یک میلیون تومان برای حضور در کلاس مربیگری سطح یک پرداخت کردم اما در ادامه امکان حضورم در کلاس مدرسی فراهم نشد.
    وی افزود: سالیان دراز است که بار آموزشی این رشته ورزشی را بر دوش کشیده و در شهرهایی چون خاش اقدام به برگزاری کلاس کرده ام و در آینده هم به همین منوال پیش خواهم رفت. من دارای مدرک هایپر فورمنس در این رشته هستم و به نوعی کتابخانه تنیس روی میز در ایران محسوب می شوم که متاسفانه این موضوع با کج سلیقه گی فدراسیون نادیده گرفته شد.
    نکته حائز اهمیت، به تدوین نظام مدیریتی برای آینده آموزشی بهتر در این رشته ورزشی مربوط می شود. داشتن نگاهی مقطعی و استفاده نکردن بهینه از ظرفیت های موجود می تواند در انتقال آخرین اطلاعات آموزشی به همه نقاط کشور خلل ایجاد کند که همین موضوع رشد و پیشرفت در تنیس روی میز را از حد مطلوب و ایده آل دور می کند. امید است مسئولان فدراسیون با نگاهی وسیع تر امکان استفاده همگان از شرایط نوین آموزشی را در آینده فراهم کنند.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "حرکت آموزشی فدراسیون تنیس روی میز قابل تقدیر؛ اما نیازمند نگاهی عمیقتر"
    1. دلير محمدي گفت:

      با سلام و عرض ادب
      به نظر بنده با توجه به اینکه بحث آموزش در تنیس روی میز بسیار پیچیده و فنی میباشد و مربی باید تمامی مراحل مربی گری را پله به پله طی کرده باشد و از همان اول راکت گیری با بازیکن کار کرده و رشد کند و خود را با علم روز مجهز کند و همچنین دارای بسیاری از خصوصیات باشد که مهمترین خصیصه داشتن استعداد در آموزش دادن است
      در تمام دنیا رسم بر این است که پله پله این مراحل طی شود حتی در مواردی که بازیکن ملی پس از اتمام دوران قهرمانی وارد دنیای مربیگری میشود باید از صفر شروع کند چون بحث آموزش با بازیکنی کاملاً متفاوت میباشد هرچند بازی در سطح بالا بسیار کمک کننده میباشد .به نظر بنده باید بیشتر به کسانی در این کلاسها بها داد که این مراحل را طی کرده و از نظر عملی هم کار بازیکن سازی را انجام داده باشند و در حال حاضر نیز در این ضمینه فعال میباشند وگرنه کسانی که مشغول بازیکن سازی هستند دچار سرخوردگی و بی انگیزگی و بدبینی میشوند .
      با تشکر

    2. فریبا گفت:

      با سلام ایشان همیشه در اموزش استاد هستند و اکنون نیز درس صعه صدر می دهند که در هر کسی نیست..بگذرد این روزگار تلختر از زهر….

    3. دلير محمدي گفت:

      با سلام
      بنده از دوران نوجوانی از استاد عمیدی چیزهای زیادی یاد گرفته ام که در بحث یادگیری بسیار آموزنده و کمک کننده میباشد . و به توانایی های ایشان در آموزش علمی و عملی ایمان کامل دارم . همین که آقای عمیدی با این پشتکار هنوز هم در بحث آموزش در صف اول هستند جای تقدیر دارد و امیدوارم که همیشه در کمال سلامت باز هم به تنیس روی میز ایران یاری برسانند .
      با تشکر


    تازه ترین اخبار