امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۳:۲۱:۵۲  آخرین بروزرسانی : مرداد ۲۷ام, ۱۳۹۴
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ | کد خبر : 65329
    ارسال خبر چاپ خبر
  • علی رحمانیون در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان

    مسئول کمیته همگانی و مسئول کمیته حفاظت از محیط زیست فدراسیون تنیس روی میز، در خصوص طرح همگانی«موج» گفت: این طرح ادامه حرکت روز جهانی تنیس روی میز در کشور است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون تنیس روی میز، علی رحمانیان مسئول کمیته همگانی و مسئول کمیته حفاظت از محیط زیست فدراسیون تنیس روی میز، درگفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان درباره این طرح توضیحاتی ارائه داد که شرح آن را در ذیل می خوانید.

    *چه چشم اندازی برای این طرح در نظر گرفته شده است؟

    فدراسیون تنیس روی میز در راستای اجرای سیاست های کلان جامعه وبا توجه به بیانات مقام معظم رهبری، ورزش همگانی را از ضروریات لازم زندگی مردم بیان کرده است و اولویت دار بودن توسعه ورزش همگانی در دولت یازدهم با چند دیدگاه وچشم انداز این طرح را دردستور کار خود قرار داده است.
    این دستور کار شامل محوریت بر افق ۱۴۰۴ در برنامه توسعه کشور، توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، ایجاد عدالت اجتماعی، توازون جنسیتی، ایجاد نشاط عمومی، ایجادمحیط سالم وتوسعه ورزش همگانی بوده است که پس از انجام برنامه کوتاه مدت با یک مهندسی جدید و اجرایی تر بتواند به چشم انداز خود نزدیکتر شود.

    *برنامه های راهبردی توسعه همگانی ورزش تنیس روی میز چیست؟

    فدراسیون تنیس روی میز در راستای اجرای برنامه های راهبردی توسعه ورزش همگانی کشور، از اجرایی این طرح شش راهبرد اصلی به همراه سیاست ها و شاخص های آن را در بخش های توسعه کیفی و کمی، توسعه دسترسی آسان مردم در بخش همگانی، ترویج فرهنگ ورزش همگانی وتحرک وسلامتی در جامعه، اصلاح وبهبود ساختار ملی همگانی کردن، گسترش مشارکت های نهادهای عمومی در توسعه این رشته و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را دنبال خواهد کرد.

    *در خصوص طرح «موج» توضیح دهید و این که چه شاخص هایی دارد.

    طرح همگانی موج ادامه حرکت روز جهانی تنیس روی میز در کشور است. طرح جدید موج پس از برگزاری روز جهانی تنیس روی میز که اوایل سال جاری با حضور پرشور مردم ایران با مشارکت ۱۶ استان صورت گرفت، بستری فراهم شد تا در این طرح ۹ ماهه بیست و پنج استان به شکلی پر رنگ تر تا پایان سال ۹۴ دیده شوند.

    طرح موج با انجام ۵۹۹ برنامه در قالب بخش های دانش آموزی، روستایی و عشایری، هنرمندان، نهادها و ارگان ها و ستادی با محوریت ۱۲ برنامه برای اولین بار در سطح استان های کشور در این رشته برگزار می شود. این طرح به گونه ای طراحی شده که به تمام جنبه های همگانی کردن ورزش تنیس روی میز اشاره شده است؛ شامل: آموزش، همایش ها، برگزاری کارگاه همگانی در سطح جامعه و مسئولین هیات های شهرستانی که همه این ها بیانگر اهمیت به سطوح پایه تا سطح همگانی برای مردم است که همه در این طرح مشارکت دارند.
    برنامه های عملیاتی این طرح به شکلی طراحی شده اند که قابلیت اندازه گیری و ارزیابی در طی زمان های تعیین شده دارند؛ هر برنامه باید دارای قابلیت اندازه گیری و ارزشیابی باشد تا پس از انجام آن مدیر بتواند در تدوین بر نامه های بعدی پس از آسیب شناسی مجدد مهندسی دیگری بکار گیرد تا به اهداف وسیاست های تعریف شده نزدیکتر شود.
    پس از مشخص شدن اعضای کمیته همگانی و کمیته محیط زیست در استان ها موفق به جذب ۴۹ کارشناس (۴۲ مرد – ۷ زن) برای برگزاری و انجام این طرح از سوی هیت های استانی اقدام و مشخص شد و برای نخستین بار برای توجیه آن با هماهنگی اداره کل ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، دفتر توسعه پایدار محیط زیست و معاونت ورزش بانوان یک دوره کارگاه توجیهی این طرح در آکادمی تنیس روی میز به مدت دو روز برگزار شود.

    * معاونت توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان چه نگاهی به طرح موج دارد؟
    پس از تکمیل طرح و ارایه آن به معاونین و مدیران کل ستادی وزارت ورزش و جوانان، دکتر شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی، طرح موج را بسیار خوب توصیف کرده است وبه عنوان الگو اجرایی کمیته همگانی فدراسیون های ورزشی توصیه شد. همچنین خانم شهریان معاون امور ورزش بانوان در خصوص حضور زنان ودرصد مشارکت بیشتر آن در بحث همگانی همکاری خود را با فدراسیون تنیس روی میز در اجرایی شدن طرح موج اعلام کرده اند و باعث دلگرمی فدراسیون شده اند.

    *کارشناسان و مدرس های جهانی چه نظری در خصوص این طرح دارند؟
    جورج اشمیت مدرس سویسی که طی یک هفته اقامت در تهران برای مدرسی دو کلاس سطح یک مربیگری وتربیت مدرسی آمده بود وبه بیش از ۲۲۲ کشور دنیا سفر داشت، در خصوص طرح موج و نحوه اجرای آن در استان ها گفت: «ایرانیان مردمان خوش فکر و برنامه ریزی هستند و یقین دارم با اجرای همچین طرحی به اهداف خود خواهید رسید و برای خودم جالب و بی نظیر بوده است وپیشنهاد می کنم به نام ایران ثبت شود و این طرح باعث توسعه این رشته در کشورهای منطقه خواهد بود.»

    *چرا «موج»؟ به عبارتی فلسفه این کلمه چیست؟
    کلمه موج از ترکیب اول عبارات ملت ایران_ ورزش پاک – جامعه سلامت تشکیل شده که همیشه جزء بیانات گوهر بار مقام معظم رهبری بوده است.ما هم این بیانات را چراغ راه خود قرار داده و اعتقاد داریم با مشارکت ملت ایران در قالب ورزش پاک به جامعه سلامت خواهیم رسید ویک جامعه سالم می تواند در تمامی زمینه ها و در تمامی عرصه های داخلی و بین الملی سر بلند خواهد بود.

    *سخن آخر…
    در خاتمه از مدیران کل استان ها و مسئولین هیات ها در خواست می کنم با توجه به منویات رهبری و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به ورزش همگانی، بتوانیم با وفاق و همدلی وتعامل اصولی در اجرایی کردن و پیشبرد این طرح با کمیته همگانی فدراسیون همکاری داشته باشند.
    تلاشمان، تقدیمتان برای فردایی پاک تر

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "طرح همگانی موج ادامه حرکت روز جهانی تنیس روی میز در کشور است"
    تازه ترین اخبار